• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • MammAmma
    sextiotalist skrev 2015-10-26 10:17:58 följande:

Nu kan jag bara svara för mig och några av mina närmaste väninnor.

Jag är kvar hos min sambo för att jag älskar honom och sexet har bara blivit bättre och när jag pratar med några nära väninnor om detta så är de av samma uppfattning

Fast, alltså man kan ju självklart älska även en man som man inte attraheras av längre, jag säger inte alls att det är så i ditt eller dina väninnors fall. Men det går inte att komma ifrån att det är OERHÖRT vanligt (om inte majoriteten) att kvinnor förr eller senare tappar sexlusten och attraktionen till den egna mannen, även fast hon älskar honom.
  • Smecker
    MammAmma skrev 2015-10-26 11:16:37 följande:

Fast, alltså man kan ju självklart älska även en man som man inte attraheras av längre, jag säger inte alls att det är så i ditt eller dina väninnors fall. Men det går inte att komma ifrån att det är OERHÖRT vanligt (om inte majoriteten) att kvinnor förr eller senare tappar sexlusten och attraktionen till den egna mannen, även fast hon älskar honom.

Med andra ord är det ingen större idé att satsa på en relation med dig, det är bara knulla som gäller?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Ben66

TS.
    Du har rätt på sätt och vis.
    Jag och andra män har haft otur att träffa kvinnor som efter barnfödande tappat sexlusten. Men den bör väl kunna återkomma?

• MammAmma
    Smecker skrev 2015-10-26 12:51:31 följande:

Med andra ord är det ingen större idé att satsa på en relation med dig, det är bara knulla som gäller?

Var har jag sagt att detta gäller mig?
  • Smecker
    MammAmma skrev 2015-10-26 13:43:29 följande:

Var har jag sagt att detta gäller mig?

Var har du sagt att det inte gäller dig? Eftersom det är OERHÖRT vanligt. Enligt dig. Och jag tror knappast att du, om det gällde dig, skulle vara ärlig till en potentiell partner. "Bara så du vet så kommer jag att sluta tända på dig efter ett tag, och sluta vilja ha sex med dig". Om din teori stämmer så är det säkrast för killar att enbart satsa på knulla, det är knappast värt att investera känslomässigt och energimässigt i någon som ändå med OERHÖRT stor sannolikhet kommer tappa lusten.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (78)
    Ben66 skrev 2015-10-26 13:27:28 följande:
    TS. Du har rätt på sätt och vis. Jag och andra män har haft otur att träffa kvinnor som efter barnfödande tappat sexlusten. Men den bör väl kunna återkomma?
    Den bör återkomma om den varit genuin innan. Tiden efter graviditet och de första året med framförallt första barnet påverkar kvinnan väldigt mycket både kroppsligt, hormonellt och psykiskt. Att plötsligt hantera en bebis som vaknar varje timme dygnet runt gör att de flesta går runt utmattade och då är det oftast inte sex det första man prioriterar när man får en liten paus utan snarare att själv få vila och koppla av. 
  • j a d e

Har syftet med den här tråden framkommit än?

• Ego Lovers
    j a d e skrev 2015-10-26 15:30:28 följande:

Ingen aning men jag har en man liggandes med huvudvärk här som vägrar ha sex här fast jag dragit den historien att sex löser upp huvudvärken, precis samma visa han brukar dra när jag har migrän. Och jag som trodde ts tråd var sanning.
  • Anonym (Betraktaren)
    j a d e skrev 2015-10-26 15:30:28 följande:

Nej, ts vanföreställningar sitter för djupt för att nån av oss ska rå på dom.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!