• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • galenidejj

Jag hoppar in i tråden! Jag och min man va på ivf kliniken i måndags och lagt upp en plan!

Nu inväntas bara mensen sen börjar behandlingen! Kommer mensen som den ska så blir det äggplock och insättning i april.

Är så fruktansvärt förväntningsfulla nu!

Vi har försökt i 5 år!

• Bergamott83

Hej!

Vi börjar vår IVF den 27/1 och jag undrar om jag får va med i tråden? Då blir det uträkning av sprutor och nässprayer och jag får veta om det blir långa eller korta protokollet. Jag går i Västerås men själva äggplock och insättning sker i Uppsala.

• Wictoria1984

Frucgsvensson

Ja vi har provat hormonet för att tjocka på slemhinnan men hjälper inte,, svårare på så vis att ägget fäster inte :/ så våra odds är små tyvärr men vi hoppas

Vi ska på planering 10/2 och börjar 27/2

• frucgsvensson

Här får alla vara med! :) vad långt ni ändå har kommit! Vi har precis fått hem remiss för att ta blodprover som senare ska skickas med remissen till IVF-kliniken i Falun.

Vad pratar man om och sådär på samtalet? Jag tror att jag har en aning om hur det kan se ut för oss redan. Det blir nog korta metoden för oss (eftersom jag inte har några egna hormoner som kör igång en ägglossning). Blir spännande att se! :)

• Gweny

Jag hoppar gärna in hos er. Vi väntar att på att bli kallade till Sahlgrenska, för vårat 1a. Är dock lång väntetid just nu. Har dock blivit erbjuden att vara med i en studie och hamnar jag i 1a gruppen får vi börja med det snart! Ska dit på onsdag och få besked.

Jag har PCO & hypothyreos, som ställer till det. Min sambos simmare är godkända.

• Bergamott83

den 10/2 ska jag börja puffa. Det blir långa protokollet och så blir det äggplock vecka 11=)

• le87

Hej !

Jag hoppar gärna oxå in här, känns skönt och få skriva med folk som är i samma sits nu när det börjar närma sig.Glad
    Jag och min sambo har försökt i över 4 år, efter 2 år fick jag redan på att jag hade ett hjärtfel så allt har verkligen dragit ut på tiden men har i samband med mina sjukhusbesök för hjärtat även gjort alla undersökningar, testat pergotime och provtagningar som krävs inför ivf så nu inväntar jag bara mensen(början av februari) så jag kan ringa och se om det finns plats för oss att starta.. Supernervös men oxå såå förväntansfull.Glad

Var någonstans ska ni andra göra eran IVF ?

Vi ska göra våran på rmc i Linöping & det korta protokollet pga mitt hjärta.

• Bergamott83
    le87 skrev 2015-01-28 12:06:44 följande:

Hej !

Jag hoppar gärna oxå in här, känns skönt och få skriva med folk som är i samma sits nu när det börjar närma sig.Glad
    Jag och min sambo har försökt i över 4 år, efter 2 år fick jag redan på att jag hade ett hjärtfel så allt har verkligen dragit ut på tiden men har i samband med mina sjukhusbesök för hjärtat även gjort alla undersökningar, testat pergotime och provtagningar som krävs inför ivf så nu inväntar jag bara mensen(början av februari) så jag kan ringa och se om det finns plats för oss att starta.. Supernervös men oxå såå förväntansfull.Glad

Var någonstans ska ni andra göra eran IVF ?

Vi ska göra våran på rmc i Linöping & det korta protokollet pga mitt hjärta.

Jag ska göra i Västerås och sedan i Uppsala.  Det ska bli spännande. 
  • Gweny

Idag var vi på SU för första samtalet, tog några timmar, lite extra då vi är med i en studie. Vi blev valda att börja med IVF med en gång, vi blev lite glatt paffa, Jag drar igång i Februari med att spraya, sen planeras det för äggplock v.12!

Svar på tråden IVF - 2015