• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Gweny
    Achiniotis skrev 2015-01-28 20:38:03 följande:

Hej. ..

Jag fick tillbaka 2 embryon i måndags. .. så nu ruvar jag!

spännande, hoppas dem växer på sig fint.     Hur kommer det sig att dem satte in 2? Förstått det är sällan dem gör det.
  • Gymkille81

Här har frun 7kg kvar att gå ner! Vi kämpar med det, sedan skickas vår remiss! Hoppas detta går fort!

• Gymkille81
    Gweny skrev 2015-01-28 20:39:33 följande:

spännande, hoppas dem växer på sig fint.     Hur kommer det sig att dem satte in 2? Förstått det är sällan dem gör det.

Lycka till vi håller alla tummar!
  • le87
    Achiniotis skrev 2015-01-28 20:38:03 följande:

Hej. ..

Jag fick tillbaka 2 embryon i måndags. .. så nu ruvar jag!

Då håller vi tummarna hårt.Glad  Gick ÄP & återföringen bra ? 
  • le87
    Bergamott83 skrev 2015-01-28 19:52:52 följande:
    Jag ska göra i Västerås och sedan i Uppsala.  Det ska bli spännande. 
    Ja man är väldigt glad & förväntansfull samtidigt som det känns lite läskigt & ovisst att gå igenom en IVF med sprutor, äggplock och hela proceduren. Det är ju inget man gör varje dag.Flört

Men nu är man Äntligen framme iaf !
  • Achiniotis

Ja, tyckte dock att äggplock kändes. De plockade 15 ägg. 2 mogna som åtrfördes. Detta är vårt 2.e försök. Blev ma i 3 veckan sist.

• le87
    Achiniotis skrev 2015-01-28 22:45:03 följande:

Ja, tyckte dock att äggplock kändes. De plockade 15 ägg. 2 mogna som åtrfördes. Detta är vårt 2.e försök. Blev ma i 3 veckan sist.

Ja det är nog äggplocket man är mest nervös inför.. Har du kört långa eller korta protokollet ?
    Spännande att få tillbaka 2.Glad 
  • Bergamott83
    le87 skrev 2015-01-28 21:44:50 följande:
    Ja man är väldigt glad & förväntansfull samtidigt som det känns lite läskigt & ovisst att gå igenom en IVF med sprutor, äggplock och hela proceduren. Det är ju inget man gör varje dag.Flört

Men nu är man Äntligen framme iaf !
    Ja äntligen är man framme.Den 10/2 börjar vi och vecka 12 blir det äggplock och uppsala. Så läskigt men det kommer nog gå bra hehe... 
Svar på tråden IVF - 2015