• Anonym (tofsen)

Han vägrar slicka för att jag är hårig

Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader. Under dessa månader har jag inte fått oralsex en enda gång. Orsaken är att jag inte är rakad. Killen hävdar att det är äckligt med "hår i maten" osv, och att han skulle göra det om jag rakade mig. Problemet är att om jag rakar mig kommer svampinfektionerna som ett brev på posten, likaså klåda och utslag. Mitt underliv gillar helt enkelt inte hyveln. Bör tilläggas att jag inte är en vildvuxen djungel, håller det kortklippt. Kan även tillägga att killen i fråga inte heller rakar sig (trimmar inte ens vad det verkar). Han får dock oralsex i princip varje gång vi ligger. När jag påpekade att han ju faktiskt inte heller rakar sig, så sa han att han har ju inte hår på själva kuken. Kontrade med att jag ju inte har hår på själva klitoris, men han fick ändå håret i ansiktet menade han. Då jag verkligen älskar att få oralsex, det finns inget som får mig att komma lika fort, så tycker jag detta är otroligt tråkigt. Hade inte haft nåt emot att raka mig nån gång då och då för att få det lite skönt om jag inte fått problem därnere varje gång. Nu undrar jag om nån är i liknande sits? Är detta vanligt? Hur tacklar man det..? Vi passar toppen ihop i övrigt, men känns tråkigt om jag aldrig ska få det som är det skönaste jag vet, bara pga lite hår.. :(

• Svar på tråden Han vägrar slicka för att jag är hårig
  • Anonym (tofsen)

Detta är lite svårt. Jag håller egentligen med er allihop (förutom ni som menar att det är "äckligt med hår Flört).

Oralsex är ingen rättighet. Man ska inte göra något man inte vill. Man kan inte, och bör inte, tjata eller köra utpressning när det kommer till sex.

Å andra sidan.. kan jag tycka det är fjantigt av honom. Det handlar om lite hår (som dessutom är välfriserat). Det handlar inte om nånting som gör ont. Jag kan tycka att en man som närmar sig 40 skulle klara av att råka få några hårstrån som kittlar honom i ansiktet. Han vet att det är det bästa jag vet och att det ger de starkaste orgasmerna för mig. Då är det tråkigt att han inte kan tänka sig att göra det för mig.

Men jag antar att det är upp till mig. Eftersom det inte funkar att vara hårlös, och han inte vill slicka (om det nu verkligen är håret det beror på..), så får jag väl vänja mig vid ett liv utan oralsex, eller välja en annan partner.. :/

• Manman

Du verkar riktigt längta efter att få oralt...unna dig det då! Sök rätt på rätt person och be den orala dig till himmelriket. Inte svårare än så egentligen.

• Anders 386
    Manman skrev 2015-03-26 13:26:49 följande:

Alltså, jag är man och jag förstår inte din man. De flesta män jag känner, bortsett från en enda älskar att ge oralt, att du dessutom når din klimax och riktigt njuter av det är bara mer eggande. Oavsett hår eller rakat, oralt är toppen makalöst, dessutom en konst i sig då alla är olika känsliga och vill ha det på "sitt" vis, bara det är en utmaning en riktig man inte bangar för.

Man kommer aldrig att förstå alla människor, men man måste respektera även dom med andra åsikter. Det gäller såväl religion som sexuella preferenser. Du ska nog inte sätta upp regler för hur en "riktig man" fungerar.Skrattande Det blir liksom bara dina egna värderingar..

• Manman
    Anders 386 skrev 2015-03-26 14:19:59 följande:
    Man kommer aldrig att förstå alla människor, men man måste respektera även dom med andra åsikter. Det gäller såväl religion som sexuella preferenser. Du ska nog inte sätta upp regler för hur en "riktig man" fungerar.Skrattande Det blir liksom bara dina egna värderingar..
    Du har givetvis rätt. Tack för påpekandet, jag tar till mig det.
  • Giovanna
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-26 13:58:30 följande:

Detta är lite svårt. Jag håller egentligen med er allihop (förutom ni som menar att det är "äckligt med hår Flört).

Oralsex är ingen rättighet. Man ska inte göra något man inte vill. Man kan inte, och bör inte, tjata eller köra utpressning när det kommer till sex.

Å andra sidan.. kan jag tycka det är fjantigt av honom. Det handlar om lite hår (som dessutom är välfriserat). Det handlar inte om nånting som gör ont. Jag kan tycka att en man som närmar sig 40 skulle klara av att råka få några hårstrån som kittlar honom i ansiktet. Han vet att det är det bästa jag vet och att det ger de starkaste orgasmerna för mig. Då är det tråkigt att han inte kan tänka sig att göra det för mig.

Men jag antar att det är upp till mig. Eftersom det inte funkar att vara hårlös, och han inte vill slicka (om det nu verkligen är håret det beror på..), så får jag väl vänja mig vid ett liv utan oralsex, eller välja en annan partner.. :/

Där slog du huvudet på spiken. Du har en sund inställning men jag förstår att det är ett svårt val. Skulle ni kunna prata om att öppna upp ert förhållande eller är det helt otänkbart? Att du har sex med någon annan betyder inte per automatik att du tycker sämre om din nuvarande partner. Vi har olika behov som kan delas med olika människor precis som att vi har vänner som vi delar olika saker med. Någon kanske är kul att festa med, med en annan för vi djupa samtal och med, med den tredje spelar vi schack. Eller knullar.
  • MammAmma
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-26 12:18:34 följande:

Samma här. Har provat vaxning och hårborttagningskräm innan. Sen beslöt jag mig för att låta det vara, och klippa det kort istället. Tidigare partners har gladeligen slickat ändå..

Samma här, fast jag använder hårtrimmer Och samma här :P
  • Kyrkby
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-25 10:13:03 följande:

Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader. Under dessa månader har jag inte fått oralsex en enda gång. Orsaken är att jag inte är rakad. Killen hävdar att det är äckligt med "hår i maten" osv, och att han skulle göra det om jag rakade mig. Problemet är att om jag rakar mig kommer svampinfektionerna som ett brev på posten, likaså klåda och utslag. Mitt underliv gillar helt enkelt inte hyveln. Bör tilläggas att jag inte är en vildvuxen djungel, håller det kortklippt. Kan även tillägga att killen i fråga inte heller rakar sig (trimmar inte ens vad det verkar). Han får dock oralsex i princip varje gång vi ligger. När jag påpekade att han ju faktiskt inte heller rakar sig, så sa han att han har ju inte hår på själva kuken. Kontrade med att jag ju inte har hår på själva klitoris, men han fick ändå håret i ansiktet menade han. Då jag verkligen älskar att få oralsex, det finns inget som får mig att komma lika fort, så tycker jag detta är otroligt tråkigt. Hade inte haft nåt emot att raka mig nån gång då och då för att få det lite skönt om jag inte fått problem därnere varje gång. Nu undrar jag om nån är i liknande sits? Är detta vanligt? Hur tacklar man det..? Vi passar toppen ihop i övrigt, men känns tråkigt om jag aldrig ska få det som är det skönaste jag vet, bara pga lite hår.. :(

Sluta sug av honom, till att börja med.
    Se vad han säger.
    Lägg ner tid på att förklara för honom vad som händer med dig.
    Be honom fundera och be honom gå hem till sig.

Jag hade varit lite småjäklig och sugit av honom och samtidigt strukit på pytte lite chili eller tigerbalsam på kuken.
    Han kommer att klaga inom ngn minut, tro mig Solig
    Säg att så känns det för dig om du måste raka dig.
    Kanske inte är helt sant, men det fattar han ialla fall inte !

Lycka till
  • Giovanna
    Kyrkby skrev 2015-03-26 15:21:12 följande:
    Sluta sug av honom, till att börja med.
    Se vad han säger.
    Lägg ner tid på att förklara för honom vad som händer med dig.
    Be honom fundera och be honom gå hem till sig.

Jag hade varit lite småjäklig och sugit av honom och samtidigt strukit på pytte lite chili eller tigerbalsam på kuken.
    Han kommer att klaga inom ngn minut, tro mig Solig
    Säg att så känns det för dig om du måste raka dig.
    Kanske inte är helt sant, men det fattar han ialla fall inte !

Lycka till
    Jag hoppas du inte menar allvar? Tycker du att det vore okej att bli utsatt för det samma om du av någon anledning inte ville utföra oralsex (eller något annat) på din partner? Men du skämtar väl?
  • Anonym (nääj)

Du bemöter liksom inte kommentarerna här om att pröva sluta suga av honom för att se vad effekten blir. O inte framgår det om han försöker tillfredställa dig med fingrarna eller så, för att kompensera att han inte gör det med munnen? Eller hur han är annars?

• Anonym (U)
    Anonym (tofsen) skrev 2015-03-26 13:58:30 följande:

Ja, jag förstår att det är svårt. Jag hade nog inte kunnat leva utan oralsex. Det är alldeles för viktigt för mig. Kommer nästan enbart genom oralsex.

Vad händer om du pratar allvar med honom? Och säger att du känner dig tveksam till om du vill leva utan oralsex? Vad säger han då? Förstår han hur viktigt det är för dig?
Svar på tråden Han vägrar slicka för att jag är hårig