BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Ja, för vissa tar det ju lång tid med igångsättning, så helt klart individuellt som allt med grav/förlossning. För mig kom första värken efter att de hade tagit hål på hinnorna så vattnet gick, var lite som du beskriver det, en riktig rivstart med intensiva värkar direkt. Första värk 21.30, första krystvärk 22.30 och ut kom han 22.42! Va väldigt chockad både i huvudet och kroppen för det gick så fort, men nu såhär i efterhand supertacksamt att det gick så fort!
Var väldigt rädd för igångsättning innan just för jag också läst mycket negativt. Men jag själv har bara positiv erfarenhet av det. :)
Jag blev igångsatt BF +14 och det var en riktigt mysig förlossning. Man kommer in och så går man igenom den bästa lösningen (jag fick cytotec i varannan timme och tog 5 doser sedan gick vattnet och slemproppen) sedan kommer ju barnmorskorna och passar upp en, vi tittade på film, lyssnade på julmusik och fikade. När värkarna började så var det ju det enda man ville så då såg man fram mot det. Sedan när dom började ta sig rejält så såg man inte fram emot dom :) haha! Tog epidural och mådde som i himmelriket! Därefter kom krystvärkar som jag fick kämpa med rätt länge men dom gjorde inte lika ont som vanliga värkarna. Totalt tog det 22 timmar men av dom så mådde jag ju toppen 18 timmar :) man är väl omhändertagen och man blir förberedd för varje del som komma skall :) lycka till!
Oj, vad snabbt! Skönt att allt gick bra. Tack för att du dela med dig :)
Känner igen mig i den enorma tröttheten! Och mensvärk med sammandragningar/ förvärkar. Känner mig också extra törstig. Jag antar att de tagit blodprov på dig så de har koll på ditt blodsocker?
Har nog missat något här men varför gjorde de en hinnsvepning om du inte har bf förrän den 22:e?
Idag 04.17 tittande han ut!
3292 gram, 50 cm
Helt overkligt :)
Jag blev igångsatt BF +14 och det var en riktigt mysig förlossning. Man kommer in och så går man igenom den bästa lösningen (jag fick cytotec i varannan timme och tog 5 doser sedan gick vattnet och slemproppen) sedan kommer ju barnmorskorna och passar upp en, vi tittade på film, lyssnade på julmusik och fikade. När värkarna började så var det ju det enda man ville så då såg man fram mot det. Sedan när dom började ta sig rejält så såg man inte fram emot dom :) haha! Tog epidural och mådde som i himmelriket! Därefter kom krystvärkar som jag fick kämpa med rätt länge men dom gjorde inte lika ont som vanliga värkarna. Totalt tog det 22 timmar men av dom så mådde jag ju toppen 18 timmar :) man är väl omhändertagen och man blir förberedd för varje del som komma skall :) lycka till!
Idag 04.17 tittande han ut!
3292 gram, 50 cm
Helt overkligt :)
Jag tyckte det var mycket bättre än vad jag hade hört och läst. Visst att det gjorde fruktansvärt ont från första värk. Dom kom inte smygandes direkt. Från att jag fick dropp hade jag värkar som höll i sig i 2minuter med 30 sekunders mellanrum och dom var lika starka hela tiden. Efter 5 timmar tog jag epidural och då kunde jag sova mellan värkarna iallafall. två timmar senare var jag öppen 10 cm och krystade ungefär 15 minuter. Jag tycker överlag att jag hade en fantastisk förlossning men hade önskat att jag tog epidural tidigare.
Har hört om så många som läcker råmjölk under graviditeten att dem tom måste sova med handduk vid brösten och använda inlägg under dagen så nu måste jag fråga hur det är för er? Jag läcker nämligen ingenting, och min tanke är att amma. Om man inte läcker under graviditeten, har det något att göra med hur amningen kommer gå? Någon kunnig som vet? Börjar känna mig lite udda haha.