FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Ja det verkar skilja väldigt mycket på när testdag är mellan klinikerna! Konstigt dem inte går efter samma.
Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.
Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.
Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /
Om testdagarna; vad jag förstått det så har varje klinik själv bestämt på vilken ruvardag det skall testas. Beror väl lite på ivfmetod, testmetod, medicinering, hur säkra de vill vara osv
Jag går hos en klinik i Finland, alltid haft 13 dgr ruvtid om gör blodprov, 14 dgr om gör hemmagravidtest. Alltid valt att ta blodprovet (på min vanliga vårdcenter).
Fått insatt en 7 cellig, vad är det en 2 dagars eller 3 dagars kanske?
Flera av er pratar om BIM före testdag och att resultatet syns då redan. Undrar om hormondoserna också varierar mellan klinikerna?
Har själv aldrig fått mens under behandling, den har alltid kommit först en 2-5 dagar efter att jag slutat med hormonerna efter negativt testresultat. Så har också läkaren sagt, att utebliven mens inte kan ses som ett gravidtecken under ivf-behandlingen.
Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.
Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.
Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /
Någon som vet om det är vanligt med spänd svullen mage precis i början av graviditet..alltså min bim är imorrn och jag testa gravid i 1-2 veckan idag..är så hård om magen och lite förstoppad dessutom..börjde med molvärk för 1 vecka sen drygt som bara stegra men nu är den inte lika ihärdig känner mest av ballongmagen och alla dessa rapar bläää ..nån som kan något om detta ? :)
De tinar upp äggen samma dag, tar inte så lång tid, har för mej att på carlanderska gör man äggplock på morgonen och återförande på eftermiddagen.