• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Jennie

Jag fick en blödning igår och fick panik. Helt säker på att jag fått missfall. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och kvinnan sa först att det finns inget att göra just nu, utan att jag skulle avvakta till måndag och ringa till gynekologen då istället. Jag började storgråta och förklarade min situation och hur jag kämpat för att komma hit. Då blev kvinnan genast mer hjälpsam, berättade att hennes dotter genomgått flera IVF-behandlingar och ringde till akuten och frågade om jag kunde komma in. Det gick bra, så sagt och gjort åkte vi in och efter några timmar kunde jag gå träffa en gynekolog. Hon gjorde VUL och kunde se att gulhinnesäcken är kvar, men såg inget embryo. Men hon sa att det är för tidigt (jag är i v5+2) att se nåt.

Nu har blödningen slutat och jag vet att gulhinnesäcken är kvar. Kan jag slappna av lite nu? Nån med erfarenhet?

• helnil_

Massa symptom. Större ömma bröst. Väldigt konstig i magen, kan inte gå på toa så ofta och igår fick jag världens magsmärtor. Illamående då och då. Molvärk mest hela tiden. Uppsvälld och hård mage. Extra känslig, gråter väldigt sällan men har gråtit flera gånger senaste veckan. Försöker å inte hoppas för mycket men nånting händer i min kropp iaf!

JMD skrev 2015-06-07 02:04:12 följande:

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

• maka011
    JMD skrev 2015-06-07 02:04:12 följande:

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

Rd 10 för mig. Molvärk, ömma bröst, illamående, blir lipig för ingenting.. Charmigt. ;)
  • JMD
    Jennie skrev 2015-06-07 09:14:35 följande:

Jag fick en blödning igår och fick panik. Helt säker på att jag fått missfall. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och kvinnan sa först att det finns inget att göra just nu, utan att jag skulle avvakta till måndag och ringa till gynekologen då istället. Jag började storgråta och förklarade min situation och hur jag kämpat för att komma hit. Då blev kvinnan genast mer hjälpsam, berättade att hennes dotter genomgått flera IVF-behandlingar och ringde till akuten och frågade om jag kunde komma in. Det gick bra, så sagt och gjort åkte vi in och efter några timmar kunde jag gå träffa en gynekolog. Hon gjorde VUL och kunde se att gulhinnesäcken är kvar, men såg inget embryo. Men hon sa att det är för tidigt (jag är i v5+2) att se nåt.

Nu har blödningen slutat och jag vet att gulhinnesäcken är kvar. Kan jag slappna av lite nu? Nån med erfarenhet?

Håller tummarna att pyret stannar kvar. Jag har haft blödningar till och från med båda mina barn så det behöver inte betyda något. Kram
    helnil_ skrev 2015-06-07 10:15:20 följande:

Massa symptom. Större ömma bröst. Väldigt konstig i magen, kan inte gå på toa så ofta och igår fick jag världens magsmärtor. Illamående då och då. Molvärk mest hela tiden. Uppsvälld och hård mage. Extra känslig, gråter väldigt sällan men har gråtit flera gånger senaste veckan. Försöker å inte hoppas för mycket men nånting händer i min kropp iaf!

spännande,vilken dag är du på?
    maka011 skrev 2015-06-07 10:31:13 följande:

Rd 10 för mig. Molvärk, ömma bröst, illamående, blir lipig för ingenting.. Charmigt. ;)

Ja visst är man charmig som att i ena stunden vara en drake och allt är skitjobbigt till nästa stund så är allt underbart =D
  • Ia84

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 
    Grattis till alla er andra som plussat!!

• helnil_

Stort, stort grattis till er! Kan föreställa mig känslan :) hoppas allt går bra nu! Hade ni testdag 11? Jag har inte förrän dag 15 så får vänta lite till ;)

Ia84 skrev 2015-06-07 12:18:16 följande:

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 

• Tussebus

Hej! Är inne på Rd 5 efter Fet på Huddinge med två-dagarsembryo som utvecklats från fyra till åtta celler när det var dags för insättning. Det kändes positivt. Sen igår började jag misströsta då jag började få ömma och svullna bröst och humöret svänger hela tiden. Var helt säker på att mensen va på G, tills jag ramlade in här.

• Nicka

[quote=75395254][quote-nick]Ia84 skrev 2015-06-07 12:18:16 följande:[/quote-nick]Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 

Grattis till alla er andra som plussat!![/

Grattis till plusset :)

• JMD
    Ia84 skrev 2015-06-07 12:18:16 följande:

Grattis =D
    Tussebus skrev 2015-06-07 16:03:04 följande:

Hej! Är inne på Rd 5 efter Fet på Huddinge med två-dagarsembryo som utvecklats från fyra till åtta celler när det var dags för insättning. Det kändes positivt. Sen igår började jag misströsta då jag började få ömma och svullna bröst och humöret svänger hela tiden. Var helt säker på att mensen va på G, tills jag ramlade in här.

Jag har satt in ett tredagars i tisdag så då är vi ju lika =D
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj