• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Tussebus
    Miaa85 skrev 2015-06-08 12:51:38 följande:

Hejsan! Satte tillbaka ett fet 2 dagars tillbaka den 3/6, osäker vilken ruvardag man är på. Det va 4 celligt när dom hade tinat upp det, men såg att det hade delat sig till 6 celler, och dr sa att det va bra. Ska det inte dela sig till 8 celler?

Vi satte tbx ett fet den 2/6 som hade delat sig till 8 celler. Det är bra bara det att den delat sig! Vårt var åxå 2-dagars. Förra gången jag gjorde fet så hade det inte delat sig, d sa inget iaf. Det blev Ma. Du torde vara på Rd 5 om jag räknat rätt. Symtom?
  • Miaa85
    Tussebus skrev 2015-06-08 13:27:30 följande:

Vi satte tbx ett fet den 2/6 som hade delat sig till 8 celler. Det är bra bara det att den delat sig! Vårt var åxå 2-dagars. Förra gången jag gjorde fet så hade det inte delat sig, d sa inget iaf. Det blev Ma. Du torde vara på Rd 5 om jag räknat rätt. Symtom?

Fick också tillbaka fet 4 celligt förra gången men blev ett ma i v 5, då hade det inte delat sig. Eller som du säger, dom sa inget om det. Nu kom dr in och va jätteglad och sa att den hade delat sig. Så positivt är det.

Jag har ömma bröst from rd 2-3, konstig känsla i magen, stickningar/hugg men inte hela tiden,huvudvärk, ont i längdryggen, trött, kissnödig. Samma symptom som förra gången. Då tjuvtestade jag på rd 8 eftersom jag mådde illa. Och fick ett svagt plus. Som blev starkare men ett ma ändå! Du då?
  • Tussebus

Idag mår jag illa. Brösten fortsatt svullna men inte ömma längre. Huvudet värker ibland.

• EricaSE83

Äggplocket idag gick över förväntan! 9 ägg denna gången mot 5 förra gången. Hoppas nåt av dessa nio går att använda...

Dom ringer i morgon och meddelar om nåt blivit befruktat. Vanligen gör dom inte det på sophiahemmet där jag går utan man får besked först på morgonen på återföringsdagen om det inte blir något. Men eftersom det gick käpprätt åt h-e med alla ägg sist bad jag dom om ett undantag och det gick bra. Och eftersom det är icsi denna gång så bör de som blir befruktade ha blivit det i morgon.

Håll gärna tummarna åt mig!!! Hoppas nåt enda litet blir befruktat...

• Miaa85
    Tussebus skrev 2015-06-08 16:53:44 följande:

Idag mår jag illa. Brösten fortsatt svullna men inte ömma längre. Huvudet värker ibland.

Ok! När ska ett 2-dagars embryo fästa? ska det ha fäst nu?
  • lindavik
    helnil_ skrev 2015-06-06 22:50:54 följande:

Oj vad spännande! Jag är på ruvardag 8 men har inte testdag förrän ruvardag 15 :) hade du dag 10 eller testade du innan? Vet inte om jag vågar det :) dina symptom låter lite som mina så håller tummarna ;) Man är ju orolig att molvärken är mens men känns samtidigt inte riktigt så. Stort grattis till dig!!! :)

Tack så mycket! :) Jag har testdag på ruvardag 18, vilket är imorgon tisdag, men jag testade som sagt redan i lördags, d.v.s. ruvardag 14. Jag kunde inte hålla mig. :) Jag har fortfarande mina gravsymptom som är om än ännu starkare, men trots detta är jag jättenervös inför den officiella testdagen imorgon då jag tänker testa med gravtestet jag fick av kliniken. Lika bra att testa med deras test på den dagen som de vill att man ska testa. Jag hoppas till högre makter om sådana finns att det visar positivt imorgon bitti. Jag har läst vad andra skriver är inne i andra trådar att "visar testet positivt så är det positivt", så jag hoppas att de har rätt. :) Kliniken vill att vi ringer och meddelar beskedet på testdagen, så jag hoppas verkligen att det positiva svaret i lördags har hållt i sig.
  • lindavik
    JMD skrev 2015-06-07 02:04:12 följande:

Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?

De symptom jag fick runt ruvardag 8 som fortfarande håller i sig (ruvardag 17 idag) är ömma bröst- och bröstvårtor, svullen och öm mage, ilningar i livmodertappen då och då, molande värk som mensvärk, ökade flytningar, huvudvärk, törstig hela tiden och springer på toa har jag gort mitt i natten under de 4 senaste nätterna för att jag varit så kissnödig och ändå har jag gått på toa precis innan jag har gått och lagt mig. Jag vaknar runt 3 eller 4 på morgonen.

Hoppas att detta är tecken på graviditet för dig. Lycka till!! :)
  • Stephanie5

Hej! Kul att följa tråden. Går igenom mitt sista försök via landstinget och är på ruvdag 5 nu. Detta är vår 4e insättning om hoppas verkligen de tar nu. Förutom ömma bröst och en förjävlig huvudvärk så har jag inge symtom. Dock ganska svullen nertill och fick kämpa lite idag när jag skulle ta mina vaginala medicin (lutinus ) .

• Linda8110
    Tussebus skrev 2015-06-08 07:28:44 följande:

Grattis Linda8110! Håller tummarna för att allt går bra nu!

TACK det hoppas jag också!
  • Linda8110
    Längta skrev 2015-06-08 08:11:24 följande:
    Bara de att ja fick 21 dagar tills testdag. Längsta ngnsin som de känns. :) haft typ 14 dagar förut när ja fått tillbaka 2dagars. :) känns som ja borde kunna se resultat nu :) åtminstonde på fredag när de gått 18 dagar :)
    Ja det var länge! Jag har fått testdag på dag 18 förut med 2-dagars. Så jag tror nog att du kan testa då om du vill. På dag 21 har du ju garanterat fått mens om det ej blivit något. Konstigt att de satt dagen så sent. Lycka till!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj