Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Började me puregon i torsdags o va precis in o tog blodprov för att se om dosen är korrekt. Detta borde innebära äggplock på måndag... Nervös!
Pga andra omständigheter är min kropp alltför "van" vid morfin o andra starka smärtstillande så ja e orolig över om de vågar ge mig de mängder de behöver.
Skulle mkt hellre vara sövd under plocket, nån med erfarenhet av att få det?
Nån som varit på Uppsala reproduktionscentrum o fått vara sövd enligt önskemål?
Jag är också intresserad av att bli sövd under äggplock på reproduktionscentrum i Uppsala. Följer denna tråd för att se eventuella svar :)
Ja man får göra det. För man kommer ju inte ifrån det. Äggplocket måste ju bli av.
Nej man får sina svackor i tänkandet ibland, men barnlängtan är större och man fortsätter kämpa.
Uppsala ringde mig nyss, jag har blivit framflyttad en dag och ska göra äggplock på torsdag istället. Verkar rätt logiskt med tanke på att Västerås var oroliga för överstimulering så fredag kändes långt borta.
Tror ni att man orkar jobba på fredag? Hur har ni mått efteråt? Jobbar inom vården så jag har rätt tunga arbetsuppgifter.
Hej jag hoppar in här.
Jag och min sambo ska göra vårt 4de ivf i umeå om ett par veckor. Sprayar just nu. Blodprov igår och väntar på samtal idag från umeå om när vi får åka upp och när ja ska börja med sprutorna.
Vi har ett missfall bakom oss ett avbrutet och ett där de inte fäste.
Men vi har tyvärr inte fått några ägg som klarat sig till frysen. Så vi håller tummarna att de går vägen denna gång. :)
Och håller tummarna stenhårt för alla er andra :)
Ja man får göra det. För man kommer ju inte ifrån det. Äggplocket måste ju bli av.
Nej man får sina svackor i tänkandet ibland, men barnlängtan är större och man fortsätter kämpa.
Uppsala ringde mig nyss, jag har blivit framflyttad en dag och ska göra äggplock på torsdag istället. Verkar rätt logiskt med tanke på att Västerås var oroliga för överstimulering så fredag kändes långt borta.
Tror ni att man orkar jobba på fredag? Hur har ni mått efteråt? Jobbar inom vården så jag har rätt tunga arbetsuppgifter.
Jag ska på äggplock i uppsala på torsdag, kan fråga dom om möjligheterna till att bli sövd då om jag kommer ihåg det :) ni får gärna påminna mig om det imorgon :)
Jag ska på äggplock i uppsala på torsdag, kan fråga dom om möjligheterna till att bli sövd då om jag kommer ihåg det :) ni får gärna påminna mig om det imorgon :)
Åh det vore ju supersnällt! Jag skall dit på fredag för återföring så jag kan ju faktiskt också fråga :) Tänkte inte ens på det eftersom det är långt till nästa äggplock, har 8 i frysen.
Lycka till på ditt plock :)
Hej
Jag har oxå jobb inom vården och gjorde mitt 2:a äggplock för snart 1 vecka sen. Rekommenderar inte själv att jobba dagen efter då de fortfarande känns i kroppen. Så ta hellre en extra dag för att vila upp dig:)
Åh det vore ju supersnällt! Jag skall dit på fredag för återföring så jag kan ju faktiskt också fråga :) Tänkte inte ens på det eftersom det är långt till nästa äggplock, har 8 i frysen.
Lycka till på ditt plock :)
Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?
Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.
Vad beror det på att de höjer dosen?
Hinner de verkligen få nån effekt?
Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...