• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Mytime
    cameleon skrev 2015-05-05 21:20:21 följande:
    018-611 57 07 telefontid 8-15 (telefonsvarare) Dom ringer upp samma dag :)
    Tack så jättemkt!

Då ska ja prova ringa dem

Imorrn el senast på torsdag!
  • minna456

Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande Glasampullerna såg svåra ut att öppna. 

• Mytime

Ja ringde Uppsala idag. De lät inte som nån omöjlighet att få vara sövd me min bakgrund men sköterskan js pratade me sa att ja skulle be Västerås-dr ringa Uppdala-dr på fredag o diskutera.

• Mytime
    minna456 skrev 2015-05-06 08:24:17 följande:

Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande smile5.gif Glasampullerna såg svåra ut att öppna. 

Pregnyl el va de heter menar du va?

Puregon e ju sprutorna.

Hur ska man göra för att blanda de där ampullerna? Ja har bara tittat på dem.

Undrar även över hur/med vad man ska ta dem? I magen?
  • minna456
    Mytime skrev 2015-05-06 09:56:05 följande:
    Pregnyl el va de heter menar du va?

Puregon e ju sprutorna.

Hur ska man göra för att blanda de där ampullerna? Ja har bara tittat på dem.

Undrar även över hur/med vad man ska ta dem? I magen?
    Ja, såklart är det pregnyl jag menar! Min sambo ska få hjälpa till att blanda, jag lär vara riktigt nervös och trött kl 22.30 ikväll då jag ska ta den..  Det stod att man ska ta sprutan i magen.
  • iaeh

Jag tog min pregnyl igår. Var försiktiga när ni ska öppna glasflaskorna, vi fick glasbitar överallt. Bryt försiktigt av glastoppen.

Man tar upp vätska från flaskan i sprutan med hjälp av den tjocka nålen som har ett rosa skydd. Sedan sprutar man ner vätskan i pulverflaskorna och rör om försiktigt. Sedan byter man till den grå nålen, den kan vara lite klurig att få på. Suger upp vätskan i sprutan och sprutar in den under naveln. För mig sved vätskan en del när man sprutar in den, men det gjorde inte ont. Lycka till!

• Mytime
    iaeh skrev 2015-05-06 12:49:13 följande:

Jag tog min pregnyl igår. Var försiktiga när ni ska öppna glasflaskorna, vi fick glasbitar överallt. Bryt försiktigt av glastoppen.

Man tar upp vätska från flaskan i sprutan med hjälp av den tjocka nålen som har ett rosa skydd. Sedan sprutar man ner vätskan i pulverflaskorna och rör om försiktigt. Sedan byter man till den grå nålen, den kan vara lite klurig att få på. Suger upp vätskan i sprutan och sprutar in den under naveln. För mig sved vätskan en del när man sprutar in den, men det gjorde inte ont. Lycka till!

Låter bökigt me glassmpullerna :S

Ja har fått två förpackningar utskrivna för ett tillfälle, räcker de inte me en?

Svider de lång stubd el ungefär som med puregon?
  • iaeh
    Mytime skrev 2015-05-06 13:21:11 följande:

Låter bökigt me glassmpullerna :S

Ja har fått två förpackningar utskrivna för ett tillfälle, räcker de inte me en?

Svider de lång stubd el ungefär som med puregon?

Gäller mest att vara försiktig, var min sambo som öppnade dom ocn han tog i lite mer än vad han behövde och var lite för stark för ditt eget bästa. Är man varsam så går det nog finfint :)

Jag fick också två utskrivna. På förpackningen står det hur mycket dom innehåller och hur mycket du ska ta. Jag fick ut två förpackningar men skulle bara använda en vätska och två pulver berättade min läkare. har du inte fått information om hur mycket du ska ta? På min etikett på förpackningen står det 10 000 enheter och en förpackning är ju enbart 5000, därför hade jag två.

Jag tyckte inte att puregon sved alls, däremot sved orgalutran för mig och pregnylen var ungefär lika!
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-06 09:54:28 följande:

Ja ringde Uppsala idag. De lät inte som nån omöjlighet att få vara sövd me min bakgrund men sköterskan js pratade me sa att ja skulle be Västerås-dr ringa Uppdala-dr på fredag o diskutera.

Vad bra, det löser sig säkert :)
  • Mytime
    iaeh skrev 2015-05-06 13:50:07 följande:
    Gäller mest att vara försiktig, var min sambo som öppnade dom ocn han tog i lite mer än vad han behövde och var lite för stark för ditt eget bästa. Är man varsam så går det nog finfint :)

Jag fick också två utskrivna. På förpackningen står det hur mycket dom innehåller och hur mycket du ska ta. Jag fick ut två förpackningar men skulle bara använda en vätska och två pulver berättade min läkare. har du inte fått information om hur mycket du ska ta? På min etikett på förpackningen står det 10 000 enheter och en förpackning är ju enbart 5000, därför hade jag två.

Jag tyckte inte att puregon sved alls, däremot sved orgalutran för mig och pregnylen var ungefär lika!
    Hade du orgalutran en gången o pregnyl en annan gång alltså?

De har inte sagt hur mkt ja ska ha av den än. De gör de säkert på fredag. Ja har inte läst på den än heller, de står kanske på.

Tar ett steg i taget för att slippa oroa mig mer än nödvändigt.
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj