Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Hej! Hoppar in här. Började korta protokollet förra måndagen. Blodprov förra torsdagen som visade risk för överstimulering. Ultraljud i fredags och även idag. Har många äggblåsor men dom i Uppsala var inte oroliga så ska göra första äggplocket på fredag. Är riktigt nervös. Såg er skriva om orgalutran, usch. Gillar inte alls den sprutan, blir röd och svälld samt att det svider efteråt. Men det är ju helt klart värt det ????
Hej! Hoppar in här. Började korta protokollet förra måndagen. Blodprov förra torsdagen som visade risk för överstimulering. Ultraljud i fredags och även idag. Har många äggblåsor men dom i Uppsala var inte oroliga så ska göra första äggplocket på fredag. Är riktigt nervös. Såg er skriva om orgalutran, usch. Gillar inte alls den sprutan, blir röd och svälld samt att det svider efteråt. Men det är ju helt klart värt det ????
Idag var jag på ul. Det fanns många små äggblåsor och en stor! Risken nu är att endast den stora mognar och inte de små, då avbryts behandlingen och man börjar om. Men jag fick höjd dos av bemfola och fortsätta med organultran så nytt ul på fredag!
Lycka till imorgon på UL Miss X. Håller tummarna.
Ja jag hoppas att vi kan göra ett försök till innan sommaren.. Ska prata med läkaren imorgon.
Sänkte dom dosen då? Eller gör du tätare kontroller? Lycka till på fredag!
Ja fick tag på läkaren. Kommer inte bli något nytt försök innan sommaren. Måste vänta till september nu då min sambo är borta i augusti. Ev kommer jag få göra långa protokollet då.
Då hamnade du lite i samma sits som mig.. Hoppas fler ägg utvecklas så du slipper avbryta. På mig plockade de ju bara två blåsor. Hoppas du får en till! Håller tummarna.
Ang äggplock så tycker jag inte alls drt var farligt. Var hysteriskt rädd och ledsen innan och grät en massa. När jag väl hade gjort det så kände jag själv att jag överdrivit en del!
Ok, har aldrig varit överstimulerad. Jag har gjort två äggplock och jag tycker inte du ska vara nervös, visst gör de jäkligt ont de ska jag inte sticka under stol med men man får smärtstillande i form av morfin och behöver man extra så får man de, jag hade mer ont efteråt så fick smärtstillande stolpiller (heter de så?) och låg den gången kvar ganska länge. När dom tömmer äggblåsorna så blir dom fyllda med vätska och de känns ju såklart efteråt. De jag tycker är jobbigt är väntan innan man får reda på hur många ägg dom fick ut och sen väntan på återinsättning, om de blir färsk eller frys och att de skall klara sej, har varit med om att få vända halvvägs till Göteborg och åka hem då den inte klarade upptining. Hoppas de går bra för er!
Ja fick tag på läkaren. Kommer inte bli något nytt försök innan sommaren. Måste vänta till september nu då min sambo är borta i augusti. Ev kommer jag få göra långa protokollet då.
Då hamnade du lite i samma sits som mig.. Hoppas fler ägg utvecklas så du slipper avbryta. På mig plockade de ju bara två blåsor. Hoppas du får en till! Håller tummarna.
Ang äggplock så tycker jag inte alls drt var farligt. Var hysteriskt rädd och ledsen innan och grät en massa. När jag väl hade gjort det så kände jag själv att jag överdrivit en del!
Jag är också väldigt orolig för äggplocket men emellanåt går det bra så är bara att bita ihop, får väl störtgråta om det behövs när det väl är dags då!
På kvällen när jag tar sprutorna kan kan tänka att vad är det jag håller på med, ska man behöva gå igenom detta? Kanske ska vi inte ha barn! Men jag fortsätter ju så det måste ju vara värt det i längden. Den psykiska delen är inte jätteenkel emellanåt!