• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Communitygrodan

Nej den var så liten så det kändes inte överhuvudtaget!

Skönt att inte vara nervös!

Jag sa till min gynekolog i början av utredningen att visar det sig att vi behöver göra IVF så är vi nog nöjda med ett barn. Han säger tålmodigt att de känslorna kan komma att förändras när man står inför det faktum att det är ens enda val. Han har varit med förr Så klart det blev så!

• FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-18 13:45:17 följande:

Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?

Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.

Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför

Förra gången hade jag gonal-f och då upplevde jag dom vanliga biverkningarna som nämns i bipacksedeln,  Men allt de är värt de om man håller fokus på slutmålet. Det var något min man hjälpte mig med att fokusera på under tiden med sprutorna.Ännu är jag ännu bara inne på min tredje dag av menopur och har ännu inte känt av nått.

Det är helt klart inte lätt att ge sig själv sprutor, men för varje dag så kan jag lova dig att det blir lättare och lättare. Jag var också jätte nervös inför mitt första äggplock och de är nog mycket för att man inte vet vad som ska hända. Känner mig även denna gången lite nervös om jag ska vara ärlig för det är ju trots allt ett ingrepp.

Kan lugna dig med att jag inte upplevde de som traumatiskt och har inga problem att göra de igen. Sen hade jag väldigt bra personal runt mig som ingav mig med trygghet och var lyhörda för mina behov. Så tveka inte utan fråga om det är
    något funderar över.
  • Niskan15

Hoppar in här. Är snart inne på min 3e IVF behandling. Mått si och sådär men nu är jag igång igen med ny tag och hopp!
    Väntar på att min mens ska komma igång så att vi kan starta igång.

• elisabeth1973

Hej jag har börjat min första Gonal behandling och är på dag 9 nu. Eftersom jag hade bra värden (trots min ålder på 41 år) så fick jag börja på en dos av 150. Efter 3 dagar visade det sig att jag bara hade två äggblåsor. Så då höjde de dosen till 450. Ska på utraljud på tisdag och hoppas innerligt det gett effekt!
    Är det någon som har liknande erfarenhet? Min läkare i Sverige säger att mina äggstockar knappt har nån funktion.. men jag har ett AMH på 2,7 och alla andra värden ligger inom låg fertilitet. Alltså BORDE jag kunna bli hjälpt av IVF.
    Men varför kommer det inga äggblåsor?
    Dessutom är jag skitorolig nu för jag känner inte av äggstockarna längre. När jag började med Gonal så fick jag värk i dem men nu när jag höjde dosen så försvann värken. Nån som vet vad det kan betyda?
    i övrigt har jag mått bra i kroppen hela tiden psyket är det värre med. :(
    Jag ska förhoppningsvis göra IVF i Danmark och de säger typ att jag inte reagerat som förväntat på Gonalen men de vet inte varför.

• Communitygrodan

Hej,

Hur går det för alla. Är på sprutdag 5 och söta tilläggs sprutan ikväll och första UL imorgon. Börjar kännas nervöst!

• Zamira
    Communitygrodan skrev 2015-04-27 10:48:17 följande:

Hej,

Hur går det för alla. Är på sprutdag 5 och söta tilläggs sprutan ikväll och första UL imorgon. Börjar kännas nervöst!

Vad kul!

Jag hade ju varit ungefär där du är med sprutorna, men när jag var på ul så visade det sig att slemhinnorna var för tjocka (de skulle tydligen vara tunna och fina) så jag sprayar i 8 dagar till så hoppas jag att jag får börja med sprutor runt den 6 maj :)

• Communitygrodan

Vad tråkigt Elisabeth. Hoppas det ger bättre effekt med högre dos. Vad jag har hört så brukar man ge Menopur till äldre för att den ska ha bättre effekt. Jag fick gå på en dos på 375 ie direkt, är 37 år gammal. Är super nervös för att inte få tillräckligt med blåser..

Zamira hoppas du snart är på g igen då! Håller tummarna.

• Communitygrodan

Hur går det för er?? Vi har äggplock redan imorgon... Dag 10 i cykeln. Känner mig lite ganska nervös och uppgiven faktiskt. Gjorde UL på dag 8 som visade att två ägg redan var tillräckligt stora. Två är ju pyttelite.. Läkaren sa att antingen vill de plocka de två äggen redan på torsdags alt vänta in de andra två mindre. Men det blir äggplock imorgon efter bara 5 dagars stimulering. Lyckades spruta ut en del från ovitrelle sprutan igår när jag skulle ta den. Hade inte fått någon genomgång och var super nervös och stressad. Är rädd att jag förstört allt nu.. Fick inte tag i kliniken. 2 ynka ägg att hoppas på. Jag var inte alls förberedd på detta! Har någon varit med om så kort stimulering någon gång?

• MissX

Hej! Jag hoppar in här! Efter 4 misslyckade inseminationen började vi igår med ivf behandlingen. Ska bli spännande att gå igenom det men även nervöst såklart!

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj