• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • MissX
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 08:31:01 följande:

Välkommen MissX. Spännande, var går ni någonstans?

Uppsala reproduktionscentrum är vi på!

Ja det ska bli väldigt spännande ????
  • MissX

Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?

• Mytime

Hoppar in här.

Började spraya 30/3 o 30/4 dvs igår började ja äntligen med sprutorna.

• Nicka
    MissX skrev 2015-04-30 23:02:47 följande:

Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?

Är de Orgalutranen du menar? Jag ska vara ärlig o säga att jag hatar den sprutan :( har genomgått två behandlingar (korta) o båda gångerna så har min sambo fått ge mej den sprutan för att jag inte fixar o ta den..lite kruxigt när man är skiftarbetare, men har helt enkelt fått lösa de genom att meddela min chef som även är en jag umgås med privat och vet vad vi går igenom att under de två veckorna jag behöver ta sprutor så kan jag ej jobba em.
  • Nicka
    Communitygrodan skrev 2015-05-02 09:15:25 följande:

Jag tyckte inte den sprutan var värre än de andra faktiskt. Det gick super bra, tog den själv. smile1.gif

Hejja dej ???? har man inget val så fixar man de! Snart äggplock för dej nu då?
  • Communitygrodan

Plockade äggen i torsdags men det gick inte alla bra. Fick ut två ägg och inget av dem befruktades. Misstänker att jag fick för hög dos. Två ägg utvecklades snabbt och var tvungen att plockas ut redan på dag 10 efter enbart 5 dagars stimulering. Riktigt trist...

• MissX
    Communitygrodan skrev 2015-05-02 13:57:00 följande:

Plockade äggen i torsdags men det gick inte alla bra. Fick ut två ägg och inget av dem befruktades. Misstänker att jag fick för hög dos. Två ägg utvecklades snabbt och var tvungen att plockas ut redan på dag 10 efter enbart 5 dagars stimulering. Riktigt trist...

Nej vad tråkigt! Vad är nästa steg? Börja om med hormonerna?

Ja orgalutranen var jag orolig för men tog den nyss utan problem! Imponerad av mig själv måste jag säga!

Ska på ultraljud på måndag så är spänd att se vad som har hänt! Känner ingenting i kroppen som ändrats ännu men får se nu då efter organultranen. Har någon annan blivit påverkad efter den?
  • Communitygrodan

Lycka till imorgon på UL Miss X. Håller tummarna.

Ja jag hoppas att vi kan göra ett försök till innan sommaren.. Ska prata med läkaren imorgon.

• Pyssling11

Jag inväntar mensen som bör komma nu i början av veckan så då kör vi igång med det korta protokollet . Är taggad som tusan att komma igång men samtidigt lite nervös över hur man kommer må under resan med alla biverkningar . Detta är vårt första ivf men har en 4 åring som kom till på naturligt sätt efter flera års försök.

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj