• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-07-09 12:19:53 följande:

Mitt hopp stiger sakta men säkert. Känner mig ordentligt svullen över tjejmagen, sover på Mage(framstupasidoläge)och det är inte lika lätt att ändra håll, behöver "lyfta" mig. Är aldrig svullen innan mens annars. Idag kom även lite illamående när jag blev hungrig, det brukar jag inte få heller.. Om man räknar från ÄL ,en dag tidigare än beräknat, ska mensen komma imorgon, enligt appen på lördag. To be continued!

Åh, spännande! Känner igen precis det där med magen. Brukar få lite svullen mage precis innan mensen kommer, men nu har den varit stenhård sedan snart en vecka tillbaka!
  • Yennie88
    Symetrical skrev 2015-07-09 12:25:53 följande:

Åh, spännande! Känner igen precis det där med magen. Brukar få lite svullen mage precis innan mensen kommer, men nu har den varit stenhård sedan snart en vecka tillbaka!

Jag är ju som sagt inte svullen i vanliga fall, vad jag märker av, så det tar jag som ett gott tecken... Vågar nog inte testa förrens tidigast söndag ändå, eftersom jag har så lite symtom. Men känslan säger att det är något...
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-09 11:47:34 följande:
    Äl +10, så väldigt tidigt! smile1.gif
    Ja det var det visst! Ska du vänta några dagar nu eller hur ska du göra? :)
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-09 12:52:50 följande:
    Ja det var det visst! Ska du vänta några dagar nu eller hur ska du göra? :)
    Blir ett test imorgon bitti också, om jag känner mig själv rätt!
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-09 11:54:51 följande:
    Jag är på BIM -3. Så det kan vara så att det är för tidigt.
    Jo, om det inte är testen som är speciellt anpassade för att testa innan BIM så kanske det trots allt kan bero på det (även om det vore mer logiskt att de inte visar något alls än falskt positivt isf). 
    Yennie88 skrev 2015-07-09 12:19:53 följande:
    Mitt hopp stiger sakta men säkert. Känner mig ordentligt svullen över tjejmagen, sover på Mage(framstupasidoläge)och det är inte lika lätt att ändra håll, behöver "lyfta" mig. Är aldrig svullen innan mens annars. Idag kom även lite illamående när jag blev hungrig, det brukar jag inte få heller.. Om man räknar från ÄL ,en dag tidigare än beräknat, ska mensen komma imorgon, enligt appen på lördag. To be continued!
    Det verkar ju lovande med så där många symptom som du aldrig brukar ha annars Hoatt du får ditt plus i helgen  
  • Migas
    Dagens uppdatering:
    Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti. Obestämd Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.  

Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt? 
  • Jswf
    Migas skrev 2015-07-09 13:32:02 följande:

Dagens uppdatering:

Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti.  Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Mensen har heller inte dykt upp ännu så hade varit intressant och sett om strecket hade varit något starkare i morse, speciellt eftersom jag har tagit RFSU:s test som verkar vara mer eller mindre opålitliga.  

Hur gör ni andra för att folk inte ska misstänka något än vid middagar eller fester? Jag ska idag ha lite folk över på grillat (några av dessa var jag även på fest med i lördag och avstod även då alkohol), då jag i vanliga fall brukar ta ett glas vin eller öl till maten, så känns det snart uppenbart då jag nekat alkohol flera gånger i rad med samma personer. Så något förslag på vad jag skulle kunna ha för ursäkt? 

Hänger på dig på den här frågan. Själv har jag inget problem med att neka dricka då jag mycket sällan dricker även under fester. Dock har vi våran årliga sommarfest hemma i augusti. Så skulle jag mot all förmodan vara gravid kommer alla jag känner undra varför jag inte dricker på min egna födelsedagsfest ???? aningen får vi berätta eller så lär jag köra till med en dunder ursäkt.

Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro för min del. Hade bim i söndags. Så idag blir det till apoteket och test imorgon innan jobbet. Nervös är vara förbamnet....
  • Symetrical
    Migas skrev 2015-07-09 13:32:02 följande:

Dagens uppdatering:
    Nu börjar jag ångra inte tog ett test i morse också (då det var något svagt streck igår) utan valde att vänta till imorgon bitti. Obestämd Jag känner just nu ett starkare illamående än tidigare (utan att jag är hungrig eller har ätit mycket), jag känner även att det stramar mer konstant i brösten (förut har det mer kommit och gått) och att "mensvärken" är mer konstant nu än tidigare.

Men det är ju lättare när man är hemma hos sig själv! Du kan ju till exempel köpa alkoholfritt vin och smussla med, alternativt hålla över i en annan tom vinflaska, om du har. :-P

Vi ska också ha lite grillfest imorgon och jag kommer nog satsa på det, eller slänga ihop lite bål och så själv dricka samma, fast utan alkohol.
  • halo83

Grattis!!!!

jeniii88 skrev 2015-07-09 13:40:02 följande:

Sprang till Apoteket och köpte ett clearblue digitaltest. Gravid 1-2 :D

Svar på tråden Vi med BIM i juli