Vi med BIM i juli
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hej! Hoppar in i den här tråden också! 2:a försöket på andra barnet, har bara hunnit ha mens två gånger sen jag slutade amma, så vi är precis i startgroparna. Tog lite mer än ett halvår med första barnet, så det kan ju mkt väl ta lika lång tid denna gång. BIM troligtvis nån gång 15-17 juli.
Inför förra graviditeten hade jag bara ett graviditets-symptom som jag utgick ifrån: om jag slutade tappa så mkt hår (tappar väääldigt mkt hår varje dag, oavsett hur ofta jag drar med handen genom håret så brukar det följa med ett eller flera hårstrån..) så skulle jag börja våga tro på ett plus. Värt att nämna är att jag höll på att bli tokig över att varje månad tro att jag skulle bli gravid och aldrig blev det, så jag behövde dämpa förväntningarna. Men det stämde trots allt, jag slutade tappa hår lite innan BIM och fick ett plus!
Hade läst nåt om att man kan tappa väldigt mkt hår efter amning, och att man vanligtvis tappar mindre hår än vanligt under graviditet/amning eftersom kroppen är fullt upptagen med annat viktigare. Helt ovetenskaplig teori från min sida så klart!
Någon mer som hört något om detta?
Har tre barn och har typ inte tappat ett enda hårstrå på de graviditeterna :) Vad jag har förstått så kan man påverkas så av tillväxthormonerna. Men sedan försvinner dessa hormoner efter förlossningen och man tappar allt hår man normalt skulle gjort + det man skulle ha tappat under tiden man var gravid. Då är det många som tror att de tappar hår pga amningen, men så är det alltså inte. Håret skulle ha lossnat ändå. :). Nu ser vi fram mot tjockt fint hår, eller hur :)
Börjar bli riktigt otålig. Vill att det ska bli söndag (BIM) så jag vet om jag är gravid eller skengravid. Mina symtomet hittills är förhöjdtemp (+0,8), halsbränna sen 2 dagar tillbaka, finnar och fett hy, trött, molvärk till och från och har en konstig känsla i kroppen. Allt förutom halsbrännan kom för ca 1 vecka sedan. Är det någon annan som har liknande symtomer?
Ingen mens ännu. Är det lönt att testa ikväll eller ska jag vänta till imorgon och ta med morgonurin? bim idag.
Hoppas att sambon inte är allt för trött när han kommer hem ikväll hehe :)
Ingen mens ännu. Är det lönt att testa ikväll eller ska jag vänta till imorgon och ta med morgonurin? bim idag.
Va kul med så många plus, grattis till er:D
Jag hade ÄL i måndags.
Men blev inget sex då, vi är mitt i en flytt.
Men hade sex dagen innan ÄL.
Tror ni det finns en större eller mindre chans att det tar sig?
Så påbörjas dom segaste dagarna....
Dom i väntan på BIM. Trodde det var jobbigt innan när jag visste exakt vilket datum det inföll på. Numer varierar det på 4 dagar, dvs jag kan plussa redan den 16:e men jag kan lika bra få ett negativt svar.... Detta gör mig något frustrerad... Lite pepping? :)
Ytterligare ett spökstreck. Knäpp som jag är kunde jag inte låta bli att ta ett efter att bara ha hållit mig i typ 2,5 timme. På äl +10 liksom! Med Apotekets egna, inte alls särskilt känsliga test (rekommenderas från tidigast bim)! X-P