• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Det vackraste
    m2b skrev 2015-06-19 23:20:31 följande:

Då va jag med i denna tråden istället. Tredje försöket på tredje barnet! Först ett MF, sedan kom mensen precis i dag. Så tredje gången gillt då!!

Så andra försöket efter mf?
  • Det vackraste
    miamarina84 skrev 2015-06-19 11:48:16 följande:

Åh tack det vore underbart. Dock han vi bara ha sex en gång denna period/ vecka :( och det var dagen innan jag fick maximal fertil på testet. Denna period gick så fort. Jag var bara hög fertil i två dagar innan gubben blev stilla(Maximal )annars brukar jag vara hög fyra fem dagar... Så vi håller tummarna :) nu inväntar vi bim..

Det kan vara det som gör det. :) En gång räcker. :)

När har du bim?
  • miamarina84
    Det vackraste skrev 2015-06-20 13:24:31 följande:

Det kan vara det som gör det. :) En gång räcker. :)

När har du bim?

Jag tänkte fel vi hade sex på första äl dagen på kvällen så hoppas inte ägget släpptes innan :( jag har bim den 2/7 men nu är ägglossnings veckan var så kort så kanske bim är fram flyttad till sista juni?
  • Jessicalex

Dessa två tagna kl ca 13.00 måste väl tyda på ägglossning snart!? :D

Tog två för säkerhetsskull!
  • m2b
    Det vackraste skrev 2015-06-20 13:16:46 följande:
    Så andra försöket efter mf?
    Ja stämmer. Första riktiga mensen nu efter missfallsblödningen. Jag hade ju hoppats på som så många skriver att de blivit gravida första försöket efter men icke. Äl blev lite förskjuten men hade ju koll på den med äl-tester. Bättre lycka denna gång, men man vill ju snabbspola lite!
  • Hoppas sommar 2015

Enligt appar ska jag haft äl i början av veckan men igår kände jag rätt tydligt att jag hade det. Så blir jag gravid nu blir det en midsommarbebis ;) 

• Det vackraste
    miamarina84 skrev 2015-06-20 13:38:21 följande:

Jag tänkte fel vi hade sex på första äl dagen på kvällen så hoppas inte ägget släpptes innan :( jag har bim den 2/7 men nu är ägglossnings veckan var så kort så kanske bim är fram flyttad till sista juni?

Jag hade antagligen äl 17.e och har bim 2.a. 14 dgrs lutealfas.
  • Elyssa81
    Jessicalex skrev 2015-06-20 13:45:25 följande:

phpY3h4xB51084.jpg

Dessa två tagna kl ca 13.00 måste väl tyda på ägglossning snart!? :D

Tog två för säkerhetsskull!

Absolut. Testen är positiva. Äl inom 24/36 timmar.
  • kastrullen

Hej! Jag och min sambo är inne på försök nr7 tror jag. Äl beräknades vara igår. Varken tempar eller testar i nuläget eftersom jag inte lyckats få till det. Min cykel är väldigt regelbunden på 26 dagar. Sexade till det igår, låg med benen högt och håller nu tummarna att det tar sig

• Tussigullan
    Det vackraste skrev 2015-06-19 11:25:30 följande:

Hur många försök har ni gjort? Här är vi på fjärde. :)

Ja vad ska man säga. Är jag som försöker o håller koll på äl. Det har blivit ett antal försök nu. Men slutade med piller i maj förra året och än har det inte tagit sig, visserligen inte prickat äl alla månader men ganska många ändå tycker jag..förra månaden var mensen fem dagar sen och slog sen till med riktigt hemsk smärta..det kan ha varit ett befruktat ägg som inte fått fäste...men men. Håller tummarna och ska testa nästnästa vecka då det är dags ;)
Svar på tråden Vi med BIM i juli