• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • MirjaN

Jag skall föda den 2 mars och vill jätte gärna vara med i Facebook gruppen.

Min adress mirjaandersson@spray.se

Jag har mått jätte illa ända fram till vecka 12 är i vecka 13 nu.

Det som är mycket märkligt är att det man är sugen på ena dagen vill man inte ha andra dan. Det som hjälpte mitt illamående va Loka crush citron. Nu vill jag absolut inte ha det.

Det man alltid ha fått höra, åh att vara gravid är så underbart. Hmm kan kanske hålla med nu när man mår bättre. Men man är hård i mage (återkommer hur man kan göra det bättre), ont i brösten som tusen nålar, trött som en gris och humör som en arg björnhona, haha.

Hård mage prova att äta tomater ( mitt beroende), linfrö i fil eller yoghurt, ärtor på burk till varje middag och katrinplommonjuice. Man är fortfarande hård men det blir lättare att gå på toa. Jag grät i början innan jag fick rätt på magen med dessa hjälpmedel. Hoppas något kan hjälpa er.

Börja redan nu smörj in era magar efter dusch med helosan salva. Då slipper ni det värsta bristningarna. Enligt en vännina så smörj in det nedre partiet den sista månaden så spricker man inte så mycket. Hon har fött 5 barn. Så hon borde veta.

Hoppas vi kan hjälpa varandra. Har själv fått 2 missfall innan. Men det tar vi en annan dag. Jag är lycklig att jag är gravid! Grattis till er alla!

• Linkken
    MirjaN skrev 2015-08-20 09:47:30 följande:

Jag skall föda den 2 mars och vill jätte gärna vara med i Facebook gruppen.

Min adress [email protected]

Jag har mått jätte illa ända fram till vecka 12 är i vecka 13 nu.

Det som är mycket märkligt är att det man är sugen på ena dagen vill man inte ha andra dan. Det som hjälpte mitt illamående va Loka crush citron. Nu vill jag absolut inte ha det.

Det man alltid ha fått höra, åh att vara gravid är så underbart. Hmm kan kanske hålla med nu när man mår bättre. Men man är hård i mage (återkommer hur man kan göra det bättre), ont i brösten som tusen nålar, trött som en gris och humör som en arg björnhona, haha.

Hård mage prova att äta tomater ( mitt beroende), linfrö i fil eller yoghurt, ärtor på burk till varje middag och katrinplommonjuice. Man är fortfarande hård men det blir lättare att gå på toa. Jag grät i början innan jag fick rätt på magen med dessa hjälpmedel. Hoppas något kan hjälpa er.

Börja redan nu smörj in era magar efter dusch med helosan salva. Då slipper ni det värsta bristningarna. Enligt en vännina så smörj in det nedre partiet den sista månaden så spricker man inte så mycket. Hon har fött 5 barn. Så hon borde veta.

Hoppas vi kan hjälpa varandra. Har själv fått 2 missfall innan. Men det tar vi en annan dag. Jag är lycklig att jag är gravid! Grattis till er alla!

Bra med tips! Men min bm sa att man inte ska äta linfrön som gravid, det är något i dem som inte är bra, så jag har skippat dem nu.
    Bristningar är väl genetiska, och jag har förstått att dedär smörjorna egentligen inte hjälper. Men kanske kan det hjälpa någon och åtminstone är det ju skönt att smörja in magen. Glad

Grattis till dig med!
  • esch

Gjorde en sluten grupp på fb idag. Även hemlig. För oss med bf 2016. Finns de folk som är intresserade av att vara med?

• esch

Jag kan inte lägga till genom mailadress. Utan måste ha namnen. Hm. Undra hur jag ändrar detta. Får jag klura med idag!

• JSA94
    esch skrev 2015-08-24 23:47:00 följande:

Gjorde en sluten grupp på fb idag. Även hemlig. För oss med bf 2016. Finns de folk som är intresserade av att vara med?

Jag vill vara med! Johanna Santos
  • typ89
    esch skrev 2015-08-14 12:24:30 följande:

Mina dagar är desamma, dag ut och dag in. Jag bara sover, mår illa och kissar. Får knappt i mig någon mat. Har ingen ork till något, eftersom att jag mår så illa.

Har fått lergigan comp nu. Så ska testa dem. Någon annan här inne som mår så pass dåligt som jag? Eller har gjort? Hur gjorde ni?

Jag har testat allt. Inget hjälper.

Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
Svar på tråden B/F mars 2016