• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • esch
    typ89 skrev 2015-08-25 11:37:06 följande:
    Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
    Har bara fått lergigan comp. Den har hjälpt väldigt mycket. Hade nog inte pallat utan den. Sen har jag gjort, som du säger, ätit lite o då o då ist för stora portioner mer sällan
  • esch

Fb-gruppen verkar inte funka. Jag vet inte vad det är som jag gör fel. Återkommer!

• Bonebag

Lergigan - ni som äter. Blir ni inte trötta?? Jag blir totalt utslagen så jag fick sluta ta dom då jag har en 11 månaders hemma oxå....

• typ89
    Bonebag skrev 2015-08-25 14:05:38 följande:

Lergigan - ni som äter. Blir ni inte trötta?? Jag blir totalt utslagen så jag fick sluta ta dom då jag har en 11 månaders hemma oxå....

Jag blir piggare av den däremot blir jag trött av primperan så de går väl på ett ut;) Men har du "bara" lergigan eller lergigan comp? för i dom sista är de ju koffein och nåt mer i.
  • linuslotta
    typ89 skrev 2015-08-25 11:37:06 följande:
    Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
    Jag mår fruktansvärt illa hela dagarna med. I dag har jag varit på Apoteket och köpt såna där sea band o ha runt handleden.( till för åksjuka och graviditet) Har inte hunnit ha dom så jätte länge på mig men tror faktiskt illamåendet har minskat en del.
    Hoppas och tror det ska bli bättre nu.
  • Natalila
    linuslotta skrev 2015-08-25 15:17:28 följande:
    Jag mår fruktansvärt illa hela dagarna med. I dag har jag varit på Apoteket och köpt såna där sea band o ha runt handleden.( till för åksjuka och graviditet) Har inte hunnit ha dom så jätte länge på mig men tror faktiskt illamåendet har minskat en del.
    Hoppas och tror det ska bli bättre nu.
    Kör sea band jag med och för mig har de funkat jättebra! Går in i vecka 11 på torsdag och inte spytt en enda gång än :) lite lycklig lottad!
  • Bonebag
    typ89 skrev 2015-08-25 14:54:27 följande:
    Jag blir piggare av den däremot blir jag trött av primperan så de går väl på ett ut;) Men har du "bara" lergigan eller lergigan comp? för i dom sista är de ju koffein och nåt mer i.
    Vet faktiskt inte vilket... Men läser man på om de så används det mest mot oro osv... Så kanske inte så konstigt man blir helt utslagen av dom ;P
  • typ89
    Bonebag skrev 2015-08-25 23:06:38 följande:
    Vet faktiskt inte vilket... Men läser man på om de så används det mest mot oro osv... Så kanske inte så konstigt man blir helt utslagen av dom ;P
    Hehe, ne då e de ju inte så konstigt.
    Jag har inte testat sea band än. Har väl tänkt att om mediciner knappt kan få mej att sluta kräkas så kan väl dom inte det heller men det kanske är värt att pröva. Känns ju sådär kul att äta lergigan med för de går ju inte på högkostnadsskyddet så det blir ju väldigt dyrt.
  • esch
    typ89 skrev 2015-08-26 13:54:24 följande:
    Hehe, ne då e de ju inte så konstigt.
    Jag har inte testat sea band än. Har väl tänkt att om mediciner knappt kan få mej att sluta kräkas så kan väl dom inte det heller men det kanske är värt att pröva. Känns ju sådär kul att äta lergigan med för de går ju inte på högkostnadsskyddet så det blir ju väldigt dyrt.
    Lergigan comp ligger nog runt 150kr/burken. O dom har hjälpt! Klarar mig inte utan dom
  • typ89
    esch skrev 2015-08-26 14:04:59 följande:
    Lergigan comp ligger nog runt 150kr/burken. O dom har hjälpt! Klarar mig inte utan dom
    japp dom gör ju det...jag går in på min 5:e burk nu. yey, men visst att få vara nästan som en människa det är värt väldigt mycket. Hoppas på att kunna börja jobba snart med:)
Svar på tråden B/F mars 2016