• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-09 18:12:24 följande:
    Absolut! Jag skulle nog propsat på att få lämna blodprov redan imorgon, eller i alla fall så fort som möjligt, och sen ett till ett par tre dagar senare för att se om det ökat eller sjunkit. Stå på dig och påpeka att du behöver detta för din mentala hälsa pga de andra MF du haft! Lycka till!
    Ringde till kvinnokliniken imorse men hon kunde inet alls förstå mig trots att jag bröt ihop helt o hållet i telefon så sa hon att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o se vad det tar vägen. Om jag får negativt på gravtest om ett par veckor annars komma på VUL som redan var inbokat den 28 aug. Så ledsen o besviken o arg, fattar inte varför det ska vara så svårt för oss att få ett barn!! :(

Blöder fortfarande idag o tog ett cb digitalt nyss som fortfarande visar gravid 1-2 så jag tror ju dessvärre att det är kört :( Borde ha ändrat veckor vid det här laget, hade ju ÄL den 20 juli...

• Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-10 16:23:28 följande:
    Ringde till kvinnokliniken imorse men hon kunde inet alls förstå mig trots att jag bröt ihop helt o hållet i telefon så sa hon att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o se vad det tar vägen. Om jag får negativt på gravtest om ett par veckor annars komma på VUL som redan var inbokat den 28 aug. Så ledsen o besviken o arg, fattar inte varför det ska vara så svårt för oss att få ett barn!! :(

Blöder fortfarande idag o tog ett cb digitalt nyss som fortfarande visar gravid 1-2 så jag tror ju dessvärre att det är kört :( Borde ha ändrat veckor vid det här laget, hade ju ÄL den 20 juli...

Stackare. Vad jag lider med dig! :,-(

Jo, jag hade äl 21/7 och fick gravid 2-3 redan i onsdags, så du har nog rätt i att det borde visa fler veckor. :-/

Men blir det tredje missfallet isf? För då har man absolut rätt till en utredning för att se om det är något som inte står rätt till. Jag fick tex progesteronampuller utskrivet som jag skulle börja ta direkt när jag plussade, för att inte riskera ett till väldigt tidigt MF pga progesteronbrist.
  • Elyssa81
    emzerus skrev 2015-08-10 16:23:28 följande:

Vad dåligt! Där jag bor har jag fått komma in på ett VUL direkt i samma situation. Det blev så i juli för mig, att gravtesterna visade svagare för att sen bli negativt, men inget blod kom.
  • Elyssa81

Fick såhär idag. 14 dagar efter positivt ÄL-test. Tror ni jag kan få 2-3 veckor på digitalt test i morgon eller ska jag vänta till onsdag?

• Nystjärna
    Maalon skrev 2015-08-10 08:05:04 följande:
    Men oj, låter inget kul! Yr är jag till och från, ofta på jobbet där jag står mycket, men inte så som du berättar. Hoppas det är något du slipper framöver :) 

Mina symptom är väldigt lika dina. Illamåendet ökar, lite starkare för varje gång jag känner det, men absolut inte så att jag kräks. Mitt värsta är att brösten spänner och gör så ont att jag inte vet va jag ska ta vägen ibland. Och att jag är så trött. 
    Ja de är ganska obehagligt men än bara hänt så illa 2 gånger som tur är men skall träffs min bm nästa vecka och ta upp de med henne då se vad de säger.

Skönt att man ändå slipper kräkas. Därför känns de ändå skönt med att "bara" har illamående. Med dottern kräktes jag ju hela första tiden med och gick net i vikt. Så detta illamående är okej :) usch stackare,jag har ömma bröst med men inte så illa. Ja idag är jag såå trött att jag slumrade en minut i soffan och då har jag åndå inte jobbat idag. Men hoppas min man snart kommer så jag kan vila lite. Vilken vecka är du i nu?
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-10 17:11:16 följande:
    Stackare. Vad jag lider med dig! :,-(

Jo, jag hade äl 21/7 och fick gravid 2-3 redan i onsdags, så du har nog rätt i att det borde visa fler veckor. :-/

Men blir det tredje missfallet isf? För då har man absolut rätt till en utredning för att se om det är något som inte står rätt till. Jag fick tex progesteronampuller utskrivet som jag skulle börja ta direkt när jag plussade, för att inte riskera ett till väldigt tidigt MF pga progesteronbrist.
    Tack Hjärta

Ja detta är tredje missfallet, alla tre har skett i v 5/6 :( Usch är såå ledsen!!
    Jag tänkte ringa kvinnokliniken igen när jag fått negativt gravtest eller i början av nästa vecka ifall gravtesten fortfarande visar starkt... för då kanske jag behöver skrapas :( Och då boka in en tid för utredning.

Hur vet man om man har progesteronbrist?

• Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-10 19:15:54 följande:
    Tack Hjärta

Ja detta är tredje missfallet, alla tre har skett i v 5/6 :( Usch är såå ledsen!!
    Jag tänkte ringa kvinnokliniken igen när jag fått negativt gravtest eller i början av nästa vecka ifall gravtesten fortfarande visar starkt... för då kanske jag behöver skrapas :( Och då boka in en tid för utredning.

Hur vet man om man har progesteronbrist?

Det kan de se på blodprov, om man lämnar ett under lutealfasen. Hos mig var det dock tydligt, med tanke på att jag bara hade 7-8 dagar mellan äl och mens.

Håller tummarna att du får kolla upp det snarast! Det finns ingen annan du kan vända dig till annars? Nån privat, kanske..?
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-10 19:39:28 följande:
    Det kan de se på blodprov, om man lämnar ett under lutealfasen. Hos mig var det dock tydligt, med tanke på att jag bara hade 7-8 dagar mellan äl och mens.

Håller tummarna att du får kolla upp det snarast! Det finns ingen annan du kan vända dig till annars? Nån privat, kanske..?
    Oki får fråga angående det när jag får träffa nån!

Jag har försökt ringt en privatklinik flera gånger både idag o efter mitt förra missfall men jag får inte ens boka en telefontid då de har helt fullt o det finns ingen mail eller nåt så vet inte hur man får kontakt med dom :(

jag tror jag testar att ringa kvinnokliniken igen imorgon o säger att jag vill boka in för en utredning. Hoppas jag får det för jag vill inet vänta längre!!

• halfmoon

Fick en blödning idag och förbereder mig på det värsta.

Ringde kliniken där jag gjort utredning under våren och fick en tid för vul när jag är i v 6+5. Så oavsett om det fortsätter blöda eller inte så får jag kanske ett besked... bara ett par jobbiga veckor tilldess.

Bara att förbereda sig på att börja med ältest och resor för insemination igen... :'(

Svar på tråden Aprilbebis 2016