• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • cassandrah
    halfmoon skrev 2015-08-10 20:16:45 följande:

Fick en blödning idag och förbereder mig på det värsta.

Ringde kliniken där jag gjort utredning under våren och fick en tid för vul när jag är i v 6+5. Så oavsett om det fortsätter blöda eller inte så får jag kanske ett besked... bara ett par jobbiga veckor tilldess.

Bara att förbereda sig på att börja med ältest och resor för insemination igen... :'(

Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!
  • Maalon

Tog ett kontrolltest nu ikväll, säkert väldigt utspädd urin, men positivt. blir såå nervös att det ska försvinna, skönt att få bekräftelsen att det finns kvar :)

• Minus75
    emzerus skrev 2015-08-10 19:49:58 följande:

Oki får fråga angående det när jag får träffa nån!

Jag har försökt ringt en privatklinik flera gånger både idag o efter mitt förra missfall men jag får inte ens boka en telefontid då de har helt fullt o det finns ingen mail eller nåt så vet inte hur man får kontakt med dom :(

jag tror jag testar att ringa kvinnokliniken igen imorgon o säger att jag vill boka in för en utredning. Hoppas jag får det för jag vill inet vänta längre!!

Stackare, jag lider med dig! Jag har själv haft sex mf och vet hur jävligt det är att inte bli tagen på allvar. (Sen fick jag en son, så många mf behöver inte betyda att det är kört!)

Nu behöver det ju absolut inte vara så för dig, men jag skulle åka in till gynakuten och sätta mig, om jag vore dig. Det är sjukt jobbigt att inte veta! Har du en historik med mf borde de ta dig på större allvar.

Var bor du någonstans? I Borås finns en läkare som heter Lennart Blomqvist och som har hjälpt många med upprepade mf, bland annat oss.

Hoppas att du får klarhet snart! <3
  • Minus75

Emzerus: Glömde skriva det: Jag blödde ofta under min förra graviditet och gick ändå hela vägen och fick en frisk kille, så det KAN vara okej ändå!

Kram!

• KaffeTös

Hej alla! Jag hoppar in här. Plussade i förrgår på BIM med testlagrets och fick gravid 2-3 på det digitala igår :D Bf är 16-17april (olika enligt olika appar osv).

Plussade för första gången i dec förra året men det slutade tyvärr i ett mf i vecka 7-8 nu i januari och efter flera misslyckade cytotecbehandlingar fick jag tillslut skrapas en månad senare (i februari).

Detta är första barnet och jag hoppas så att detta lilla pyre vill stanna kvar hos oss. Missfallet tog så hårt på både mig och sambon att vi knappt vågar glädjas över det nya plusset.. Har iallafall bokat en ett tidigt ultraljud i v 9 så om 34 dagar (jag räknar ner haha..) får vi förhoppningsvis se ett hjärta och därefter kommer vi våga glädjas, drömma oss bort och längta till Bf <3

• hondendärtjejen

Hej, jag är i v 4+2 med bf 16 april, hörde att det finns en Facebook grupp för aprilbebisar. Får man vara med där

Har en 6 åring sen ett tidigare förhållande och fick missfall i våras, vill få ett gemensamt barn med min sambo och att min son äntligen ska få bli storebror!

• emzerus
    Minus75 skrev 2015-08-11 00:15:04 följande:
    Stackare, jag lider med dig! Jag har själv haft sex mf och vet hur jävligt det är att inte bli tagen på allvar. (Sen fick jag en son, så många mf behöver inte betyda att det är kört!)

Nu behöver det ju absolut inte vara så för dig, men jag skulle åka in till gynakuten och sätta mig, om jag vore dig. Det är sjukt jobbigt att inte veta! Har du en historik med mf borde de ta dig på större allvar.

Var bor du någonstans? I Borås finns en läkare som heter Lennart Blomqvist och som har hjälpt många med upprepade mf, bland annat oss.

Hoppas att du får klarhet snart! <3
    Usch va hemskt att ni haft så många missfall!! :( Härligt att höra att ni fått en son sen iaf! Hjärta
    Jag bor i Västmanland så är inte nära till Borås men tack ändå :) Hur hjälpte han er? Har du något tips jag kan testa med redan nu?

Har fått tid hos kvinnokliniken 28 aug för att påbörja nån form av utredning... Får se vad det visar. Idag är jag rätt säker på att det är missfall för mina gravsymtom känns borta o jag blöder fortfarande...så ska ta gravtest i slutet av vcekan o se om det minskar i styrka eller kanske tom blir negativt :(

jag väntar även på telefonsamtal från en privat klinik i stan o hoppas att de kanske kan ta emot oss snabbare o att det går fortare med en ev utredning...

Tack för ditt svar!!
  • emzerus
    Minus75 skrev 2015-08-11 00:19:52 följande:

Emzerus: Glömde skriva det: Jag blödde ofta under min förra graviditet och gick ändå hela vägen och fick en frisk kille, så det KAN vara okej ändå!

Kram!

Hur var dina blödningar? Mina blödningar har varit/är klarröda och ganska så rikliga och i söndags var det en del strimmor/klumpar med mörkrött blod... igår mest klarrött blod o likaså idag fast idag verkar det ha avtagit lite. Har molvärk o värk i ländryggen fortfarande men tycker att brösten ömmar mycket mindre idag... :(
  • A85

Hoppar in här!

Äntligen ett pluss efter 14 månader oskyddat och 8 "aktiva" försök.

BF 17 april 2016.

Har en dotter på 3 år sedan tidigare.

Hängde här inne en hel del även under förra graviditeten.

En stor skillnad som jag märkt efter att ha surfat runt en stund är att många inte slutar testa efter ett positivt gravtest utan fortsätter för att se stegringen. Har inget minne av att det ens var tal om det för 4 år sedan.

Var rädda om er! En graviditet innebär en massa oro och det går inte att ha kontroll, oavsett hur många gravtest man tar. Tänk på att forum som dessa skapar gemenskap men också lätt drar igång en hets som blir accepterat i denna slutna miljö.

Svar på tråden Aprilbebis 2016