• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • kiki

En till här som plussade. BF 1 april än så länge. Har en dotter på 3 och hela familjen längtar <3

• Maalon
    kiki skrev 2015-08-09 22:28:02 följande:

En till här som plussade. BF 1 april än så länge. Har en dotter på 3 och hela familjen längtar <3

Grattis :D
  • Nystjärna
    kiki skrev 2015-08-09 22:28:02 följande:

Grattis :)
  • Nystjärna

Är det någon mer här som lider av yrselattacker? Jag hade ju en ordentlig förra helgen men sen dess lugnt. Bara små yr ibland. Men i helgen åkte vi färja och på den helt plötsligt blev jag så yr,kallsvettig,skakig och ännu mer illamånde. Min pappa trodde jag skulle ramla i golvet. Men gick bra som tur var och gick över. Var inte lika illa som första gången men ändå obehagligt.

Annars tycker jag illamåendet ökar för varje dag men ändå hanterbart. Inte som när jag var med dottern. Annars ömma bröst av och till och växtvärk. Sen är tröttheten kvar. Sen ibland väldigt hård i magen ibland åt andra hållet. (Förlåt för infon) men annars mår jag okej. Just yrseln som är värst. Eller mest obehagligt. Men får ju äta mat och behålla de så. Dock är jag sen helgen känslig för lukter. Inget jag märkt innan förens alla på färjan åt någon konstig mögelost. Så äckligt de luktade!! Haha :p

• Maalon
    Nystjärna skrev 2015-08-10 07:59:26 följande:

Är det någon mer här som lider av yrselattacker? Jag hade ju en ordentlig förra helgen men sen dess lugnt. Bara små yr ibland. Men i helgen åkte vi färja och på den helt plötsligt blev jag så yr,kallsvettig,skakig och ännu mer illamånde. Min pappa trodde jag skulle ramla i golvet. Men gick bra som tur var och gick över. Var inte lika illa som första gången men ändå obehagligt.

Annars tycker jag illamåendet ökar för varje dag men ändå hanterbart. Inte som när jag var med dottern. Annars ömma bröst av och till och växtvärk. Sen är tröttheten kvar. Sen ibland väldigt hård i magen ibland åt andra hållet. (Förlåt för infon) men annars mår jag okej. Just yrseln som är värst. Eller mest obehagligt. Men får ju äta mat och behålla de så. Dock är jag sen helgen känslig för lukter. Inget jag märkt innan förens alla på färjan åt någon konstig mögelost. Så äckligt de luktade!! Haha :p

Men oj, låter inget kul! Yr är jag till och från, ofta på jobbet där jag står mycket, men inte så som du berättar. Hoppas det är något du slipper framöver :) 

Mina symptom är väldigt lika dina. Illamåendet ökar, lite starkare för varje gång jag känner det, men absolut inte så att jag kräks. Mitt värsta är att brösten spänner och gör så ont att jag inte vet va jag ska ta vägen ibland. Och att jag är så trött. 
  • Elyssa81

Jag plussade igår direkt efter missfall nr 2. Beräknat datum är typ 16 april. Det är lite svårt att tro på det, så jag ska springa ut och köpa ett test nu på morgonen. Hoppas att det också visar +.

Min son är född i april, den 12:e, en jättefin tid att få bebis på.

Är gärna med i fb-grupp. Hur gör jag?

• gabriellap

Nu på morgonen sprang jag ner till Apoteket och köpte ett clearblue digital för att se om veckorna slagit om (vilket det hade gjort ) men det stegrade fint när jag fick utomhavandeskap också , så oro är just nu det enda jag består av..

• Sommarmalva
    helen skrev 2015-08-08 22:05:33 följande:
    Vad kul med fler som väntar 4e, Vi har två tjejer födda 08 och 09 och en pojk född 13.

Det är verkligen lika spännande 4e gången som första, fast lite mer avslappnat denna gången
    Ja eller hur! Lika spännande men mer avslappnat. Berättade för syskonen idag, blev jätteglada men en hel del frågor blev lite sexualundervisning samtidigt har ni berättat än?
  • Elyssa81

Jag är fortfarande gravid. Starkare streck idag!! Kan någon bjuda in mig till fb-gruppen ;).

• Mslove
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 14:45:09 följande:

Jag är fortfarande gravid. Starkare streck idag!! Kan någon bjuda in mig till fb-gruppen ;).

Har skickat meddelande till dig :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016