• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • halfmoon

Och där fick jag för att jag nojade över att illamåendet försvann häromdagen. Har mått hemskt illa under eftermiddagen och haft svårt att äta, tappar matlusten helt. Nyss kräkts för första gången efter att illamåendet trappades upp ytterligare. Inte hjälpte det att spy Heller utan mår lika illa igen. Men det är värt det bara allt går bra och lilla klumpen får fortsätta frodas. Lite orolig dock om det kommer bli värre, bara 4+2.

• Vajb
    mummyB skrev 2015-08-08 08:02:11 följande:

hej på er

här kan jag nog passa in. har bf mitten april med andra barnet. 7+3 har en tjej på 5,5 år.

gjort vul för att se att allt sitter där det ska då jag hade utomkvedshavandeskap för 18 mån sen.

är dock inte vidare orolig för missfall... vad jag vet. däremot är dagarna extremt långa då jag har illamåendet från helvetet (dock inget kräk so far) och i kombination med att jag har ångest syndrom sen många år så blir det moment 22. det triggar varandra och så lägger vi till hormonerna på det. vill inte tänka på mat för det gör att jag mår illa, men äter jag inte så blir jag ännu värre.... resultatet blir en skakande, gråtandes fru som maken inte vet hur han ska hantera.

när jah väntade dottern låg jag hela semestern i skuggan och åt gröna äpplen... det enda som hjälpte att dämpa illamåendet. denna gång är vattenmelon ett stöd, men funkar inte helt. har fått lergigan comp sen några dagar men är inte helt övertygad om att de är bästa piller för mig. får ge det helgen å sen ta ett samtal med husläkaren min på måndag. kanske är det kombo med andra mediciner som blir pajas...?

känner mig otillräcklig, uttråkad å isolerad, samtidigt så kan jag inte göra annat än å lyssna på kroppen å göra som den vill.

någon som känner igen sig?

Oj, låter som om du har det tufft! Jag är också en ångestmänniska till och från och har väldigt lätt för att känna mig otillräcklig, men jag måste säga att för mig så har den här graviditeten varit betydande. All ångest och känsla av att inte räcka till är som bortblåst. Är fösta barnet så jag var inställd på att jag skulle må piss då förändringar alltid har varit ångestframkallande för mig. Men så blev det inte riktigt. Hoppas du kommer må bättre snart och att illamåendet ger med sig! Grattis till plusset:)

Vill tipsa alla här inne att hänga på facebook-gruppen!! Ett jätte härligt gäng!
  • Symetrical
    Vajb skrev 2015-08-09 06:35:50 följande:
    Oj, låter som om du har det tufft! Jag är också en ångestmänniska till och från och har väldigt lätt för att känna mig otillräcklig, men jag måste säga att för mig så har den här graviditeten varit betydande. All ångest och känsla av att inte räcka till är som bortblåst. Är fösta barnet så jag var inställd på att jag skulle må piss då förändringar alltid har varit ångestframkallande för mig. Men så blev det inte riktigt. Hoppas du kommer må bättre snart och att illamåendet ger med sig! Grattis till plusset:)

Vill tipsa alla här inne att hänga på facebook-gruppen!! Ett jätte härligt gäng!
    Jag hakar gärna på fb-gruppen jag med.

Hur går jag tillväga..?
  • Vajb
    Symetrical skrev 2015-08-09 06:45:47 följande:

Jag hakar gärna på fb-gruppen jag med.

Hur går jag tillväga..?

Skicka ett PM till "miillaw" med ditt namn så lägger hon till dig i gruppen!
  • Kashmir89

Fy faan för att må illa :( dygnet runt vare sig om jag äter eller inte.. Klarar inte detta längre. 6+0 idag

• emzerus

Är i v4+5 och idag blöder jag...färsk blod med en hel del strimmor/klumpar :( Är så sjukt ledsen o orolig! Ska vi behöva gå igenom ett tredje missfall nu?

Ringde 1177 som sa att det är normalt att blöda men att det också kan vara missfall....att jag får avvakta nån vecka. Jag har ju VUL inbokat den 28 augusti(bokade det pga 2 tidiga missfall) men så länge klarar jag inet av att vänta...:(

Om jag skulle ringa o försöka få VUL i veckan redan kan man se nåt så tidigt om det finns nå kvar?

Någon här som har blödit i tidig graviditet? dela gärna med er av era erfarenheter-både bra o dåliga!

• Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-09 14:14:03 följande:

Är i v4+5 och idag blöder jag...färsk blod med en hel del strimmor/klumpar :( Är så sjukt ledsen o orolig! Ska vi behöva gå igenom ett tredje missfall nu?

Ringde 1177 som sa att det är normalt att blöda men att det också kan vara missfall....att jag får avvakta nån vecka. Jag har ju VUL inbokat den 28 augusti(bokade det pga 2 tidiga missfall) men så länge klarar jag inet av att vänta...:(

Om jag skulle ringa o försöka få VUL i veckan redan kan man se nåt så tidigt om det finns nå kvar?

Någon här som har blödit i tidig graviditet? dela gärna med er av era erfarenheter-både bra o dåliga!

Har du ont också? Oftast är det ingen fara så länge man inte har någon direkt smärta. Man kan nog inte se hjärtat förrän om typ en vecka, men självklart kan de se hur det ser ut i övrigt. De kan ju mäta embryot och se om allt ser "friskt" ut i övrigt. Håller tummarna att det är en ofarlig blödning. :-*
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-09 15:56:38 följande:
    Har du ont också? Oftast är det ingen fara så länge man inte har någon direkt smärta. Man kan nog inte se hjärtat förrän om typ en vecka, men självklart kan de se hur det ser ut i övrigt. De kan ju mäta embryot och se om allt ser "friskt" ut i övrigt. Håller tummarna att det är en ofarlig blödning. :-*
    Nej inte direkt...känner av lite molvärk men det har jag ju gjort till o från ändå sen ÄL... men jag hade inte särskilt ont vid nåt av de andra två missfallen heller :(

Men mår illa o har ont i huvudet, men det kan säkert bero på att jag gråtit typ nonstopp senaste 4 timmarna sen blödningen började :( det kommer fortfarande blod o små små strimmor när jag går på toa, men inte nåt i bindan... Hoppas så att det lilla livet får stanna hos oss!! Tänk så fort allt kan vända! Igår var första dagen på länge som jag slappnade av o verkligen vågade tänka framåt. jag o mannen pratade om bebisen o tillät oss drömma o planera lite....och sen idag blev allt bara svart :(

Jag hoppas verkligen att jag kan få komma i slutet av veckan o att det förhoppningsvis visar något!! Hcg kan de väl iaf mäta med blodprov o se om det ökar!
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-09 16:20:49 följande:
    Nej inte direkt...känner av lite molvärk men det har jag ju gjort till o från ändå sen ÄL... men jag hade inte särskilt ont vid nåt av de andra två missfallen heller :(

Men mår illa o har ont i huvudet, men det kan säkert bero på att jag gråtit typ nonstopp senaste 4 timmarna sen blödningen började :( det kommer fortfarande blod o små små strimmor när jag går på toa, men inte nåt i bindan... Hoppas så att det lilla livet får stanna hos oss!! Tänk så fort allt kan vända! Igår var första dagen på länge som jag slappnade av o verkligen vågade tänka framåt. jag o mannen pratade om bebisen o tillät oss drömma o planera lite....och sen idag blev allt bara svart :(

Jag hoppas verkligen att jag kan få komma i slutet av veckan o att det förhoppningsvis visar något!! Hcg kan de väl iaf mäta med blodprov o se om det ökar!
    Absolut! Jag skulle nog propsat på att få lämna blodprov redan imorgon, eller i alla fall så fort som möjligt, och sen ett till ett par tre dagar senare för att se om det ökat eller sjunkit. Stå på dig och påpeka att du behöver detta för din mentala hälsa pga de andra MF du haft! Lycka till!
Svar på tråden Aprilbebis 2016