• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • väntar2015

Ojojoj, trots att det är tidigt och att mkt kan hända men "GRAVID 2-3 veckor" är det mest positiva och första lilla tecken vi sett på länge! :D nu är det bara att hålla tummar och tår för att lilla ärtan vill stanna kvar!

• väntar2015

Tack! Jag vågar inte ta ut nå i förskott, nu börjar en ny tid av en annan slags oro... haha, aldrig får det vara bra ;) Jag är dålig på att räkna det där, men jag satte in en 5dgr samma dag som du sookie85 :)

• Sookie85

Ok, då är du på RD10 idag :) när hade du din riktiga testdag? Jag har min på söndag så ringer kliniken på måndag :)

• Sookie85

Då ligger vi lika :)

Hade du Staffan? Var det här din första gång? Blandar ihop alla ivf:are ju :)

Hur mår du?

Jag mår bra fast det spänner lite i magen ibland.

Kram

• väntar2015

Haha, ja vi har ju rett ut lite innan :) men inte lätt som du säger att hålla koll på alla!

Jag mår bra, men har väldigt mycket "mensvärk" som molar.

Vad spännade att följas åt nu!

Kram

• Sookie85

Jag har också mensvärk, man är ju livrädd varje gång man går på toa.

Men såhär kändes det sist jag var gravid också...

Vet du har man räknar när det är FET? Går jag in på en sån där gravidkalender så är jag i v 4+1 (v5)

Kram

• MamaSniff

Grattis väntar!!!! Nu har vi två pluss i tråden!

Nyss hemkommen från äggplock. Gick bra och gjorde inte särskilt ont alls (än). Trots massor av äggblåsor blev det tillslut 7 ägg. Håller tummarna för att de är fina och befruktas.

I eftermiddag skall jag få reda på om jag behöver ta medicin för att motverka överstimulering eller inte. Ligger tydligen lite på gränsen med så många blåsor.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015