• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Bubby

Hejsan.

Jag hoppar på här om det är okej. Hade TD idag med vårat andra Frysförsök (har två misslyckade färskförsök i bagaget) det gick inte vägen. Nu sörjer vi... Men vi har inte gett upp. Nu måste vi göra en ny behandling eftersom frysisarna är slut. Det känns skit faktiskt.

Möte på torsdag med dr. Har massa frågor och funderingar kring allt. Varför går det inte vägen trots att allt ser så bra ut?

Vi har dessutom ett barn sen tidigare (hoppas att det är okej för er annars får ni säga till så kilar jag vidare) så omöjligt kan det inte vara. Hon blev till på naturlig väg för 8 år sen sen fick vi utomkvedshavandeskap för två år sedan och det satte stopp för framtida "vanliga "graviditeter.

Just nu är det kämpigt. Inatt var jag säker på att jag var gravid. Klev upp ganska glad och förväntansfull inför testet. Så gapade det tomt, lika tomt som min själ kändes. Usch.

• MamaSniff

Bubby: fy vad jobbigt! Väntar själv på att starta första försöket så jag kan knappt föreställa mig känslan att se det tomma testet efter allt slit. Styrkekram till dig!

Jag och almasmamma har också barn sedan innan, så du är mer än välkommen. Man behöver ju stöd igenom detta oavsett om man har barn innan eller inte. Ni går också i Falun alltså? Vilken läkare har ni?

• Bubby
    MamaSniff skrev 2015-08-31 18:52:46 följande:

Bubby: fy vad jobbigt! Väntar själv på att starta första försöket så jag kan knappt föreställa mig känslan att se det tomma testet efter allt slit. Styrkekram till dig!

Jag och almasmamma har också barn sedan innan, så du är mer än välkommen. Man behöver ju stöd igenom detta oavsett om man har barn innan eller inte. Ni går också i Falun alltså? Vilken läkare har ni?

Tack. Det är verkligen ångestladdat. Nästa gång tror jag att jag börjar testa på en gång så man kan hålla sig lite förberedd. Det här är ju ren tortyr.

Ja vi går i Falun, jag tycker att dom är jättebra här. Dem har alltid provat något nytt inför varje insättning, sen att det fortsätter att misslyckas är ju en annan femma. Jag har haft kontakt med både staffan och raghad.

Nu ligger jag med värmedyna och har jordens mensvärk, inväntar blödning som borde komma igång nu.

Grattis almasmamma! Fantastiskt att lyckas på första försöket!
  • Bubby
    Charlie310 skrev 2015-08-30 11:06:17 följande:

Grattis! Åh vad roligt för er :)

Vi har ÄP på nu på onsdag. Känns nervöst och spännande..

Åh, va spännande. Lycka till med äggplocket!
  • letmeknow

Hallå alla.

Vi var till till ivf idag för konsultation möte.

Vi ska börja med puregon imorgon kväll. Nervös är jag om inte annat... tack för att ni delar med er. Roligt att läsa. Jag och min kill går på ivf i falun.

En fråga till er ni som har gått den korta perioden med 2 veckors sprutor. Har ni haft på biverkningar?

Hoppas på svar och att ingen tar illa upp. Kram på er!?

• hoppas 2014
    letmeknow skrev 2015-09-01 22:39:30 följande:

Hallå alla.

Vi var till till ivf idag för konsultation möte.

Vi ska börja med puregon imorgon kväll. Nervös är jag om inte annat... tack för att ni delar med er. Roligt att läsa. Jag och min kill går på ivf i falun.

En fråga till er ni som har gått den korta perioden med 2 veckors sprutor. Har ni haft på biverkningar?

Hoppas på svar och att ingen tar illa upp. Kram på er!?

Hej!

Vi har gjort ett försök i Falun m distansläkare i Stockholm. Körde korta metoden med gonal-f. Trodde jag skulle märka av det mer än jag gjorde. Bara obehag o svullen runt äggstockarna. Det jobbigaste är känslorna när man misslyckas (o lutinus efter insättning ). Var idag på konsultation inför försök 2 o nu byter vi mediciner.. håller tummarna för er!
  • Charlie310

Äggplock i morse. Hittade 7 fina som åker i frysen. Dock hittade dom få omogna spermier hos mannen.. Så ingen lyckad framgång idag..

• MamaSniff

Tråkigt att höra Charloe. Måste vara jobbigt att inte få tillbaka ägg när man går igenom så mycket. Hur funkar det för er nu, tinar ni äggen om ett tag och provar på nytt?

Letmeknow - vi inväntar nästa mens för att starta vårt första försök. Kan därför inte hjälpa dig med erfarenheter kring biverkningar. Jag är dock väldigt känslig för hormonändringar så jag befarar det värsta.

• almasmamma

Hej alla, kul att fler hittat tråden:)

Jag har varit lite frånvarande ett tag, hamnade på sjukhus i onsdags pga överstimulering. Börjar må lite bättre nu men har fått gravidillamående istället på kvällar och eftermiddagar. Är fortfarande kvar på sjukhuset med lungdränage ( jag har blivit tömd på ca fem liter vätska).

Ska läsa igenom när jag kommer hem hur ni har det och vad som hänt sen sist :)

Kramar

• Sookie85

Hoppar in här!

Går i Falun sedan ett år tillbaka. Har gjort två misslyckade FET.

Blivit rejält överstimulerad efter äggplocken.

I vintras tog vi en paus från ivf och åkte på semester i mars, blev spontant gravid under resan och världens lyckligaste. Såg ett fint hjärta slå men i v 11 kändes det skumt och UL visade att hjärtat slutat slå... Fick MA och skrapning gjordes.

Nu är vi på G igen och tog första gonal F sprutan idag.

Konstigt hur kroppen fungerar, när man inte tänker på att göra barn så fungerar det...

Är Staffan kvar i Falun? Vi tycker mest om Samir :)

Kram till er.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015