• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • väntar2015

En vecka efter insättning (5dgrs) och det gnolar och gör ont i "tjejmagen". Vad jobbigt när man inte vet om det är lutinuset, "att det går vägen" eller mensen som är på gång. Det här blir man ju tokig på :/

Hur går det för er andra?

Kram!

• hoppas 2014

Hej. Va t Falun idag för ev insättning (visste att det ev inte skulle bli av pga överstimulering ) men blev totalfrys. Mår riktigt skitjobbigt av överstimuleringen. Nån som har mig hopp om hur länge det sitter i? Jag har varit dålig sen plocket i onsdags.

• MamaSniff

Hoppas - vad jobbigt för dig! Har inte varit med om överstimulering själv, men har hört så olika om hur länge det har suttit i. Allt från en vecka till allvarligare fall med sjukhusvistelse i fem, sex veckor. I de allvarligare fallen har det dock varit så att de satt in ägg som blivit en graviditet som orsakat till överstimuleringen. Vad säger kliniken, har de några svar på hur länge du kan förväntas må dåligt?

Väntar - Förstår att väntan är jobbig. Värst med hela IVF-en har jag hört. Håller alla tummar och tår för att molandet är ett "det gick vägen"-molande.

Vi var inne på VUL idag och jag har ca 8 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på torsdag, så ikväll tar jag nästa sista dosen med mediciner. Har gått så otroligt fort, känner att jag inte riktigt hänger med i svängarna. Nu hoppas jag att blåsorna innehåller fina ägg så att de håller för långtiddsodling och ger oss en perfekt liten blastocyst att få tillbaka!

• väntar2015

Hoppas 2014- jag har inte heller varit med om överstimulering men hoppas och håller tummarna att du får må bra snart! Tråkigt när man går och väntar på att få lilla ärtan tillbaka och så blir det inte så.

Mamasniff- ja gud, vad jag oxå hoppas det :) och jag håller tummarna för dig o dina ägg oxå! Det är så skönt när man tar sista sprutan och får en dags "vila" innan äggplocket. Tänker man efter är det otroligt vad våra starka kroppar klarar av!

• Sookie85

Jag har blivit överstimulerad och det höll i sig nån vecka.

Vila mycket och drick mycket med vatten.

Får du ta fragminsprutor? Det fick jag, mot blodpropp.

Hoppas du mår bättre snart, men det gör tyvärr ont...

RD 7 idag och jag har haft lite mensvärk... Är livrädd varje gång man går på toa!

• väntar2015

Skulle haft mensen idag och som ett brev på posten så kommer det "färgad lutinus" :/ jag vet att man kan få små blödningar ändå, så hoppet är inte ute än, men det är tråkigt och skapar massor av hjärnspöken.

• Sookie85

Vi kunde inte hålla oss, så vi tog nyss ett test på RD9 pch visst ser man två streck? Vi tar inte ut nått i förskott men glada blev vi :)

• Sookie85

Äh, jag vet inte hur man får upp en bild!

Väntar2015 - har du tagit ett test för att kolla? Man kan ju blöda lite ändå.

• MamaSniff

Grattis Sookie! Vad roligt!

Väntar - tråkigt att få menskänningar. Som Sookie skriver kan man ju blöda ändå men jag förstår hur det känns. Bara väntan är outhärdlig och får man sedan mens krossas man ju.

• väntar2015

Sookie85 - åå grattis, vad roligt! Jag ska nog testa imorn jag med :)

Helt otroligt blev det inget mer utan det har så gott som försvunnit nu. Tidigare när det börjat blöda så har det bara eskalerat och slutat med mens. Men "mensvärken" sitter i, så varje tillfälle tar jag och vetekudden en dejt i soffan, känns bättre då.

Mamasniff- lycka till på äggplocket imorn! hoppas på många fina :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015