• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Sookie85

Första gången blev jag överstimulerad och vi fick göra FET, mensen kom på TD. Inget kvar i frysen.

Andra gången blev jag också överstimulerad men det testade färsk och jag blev jättedålig. Stor blödning efter 5 dgr. Fick 3 embryon till frysen jag och ruvar på ett nu.

Varför tinade dom båda dina som var i frysen?

Hur mår du nu?

• väntar2015

Det där med att bli överstimulerad verkar inte vara nå vidare.. :/ tråkigt att du blivit det!

Det verkade som att första inte var av nå bra kvalitet så därför valde dem att tina det andra oxå som däremot såg mycket bättre ut!

Hmm, känns som att mina känslor ligger helt på utsidan och tålamodet är totalt kört i botten. Jag brukar ha ett otroligt tålamod och blir sällan uppretad över något. Men fy hur jag känner mig nu! Kombination av lutinus och kortison?

Hur mår du?

• Sookie85

Lika här.... Allt känns tråkigt och meningslöst, har typ gett upp hoppet...

Har varit ledig några dagar men jobbar i helgen, hoppas det går bra.

• väntar2015

Känner så väl igen dem där känslorna! Men fick ändå lite mera hopp nu med ny medicin! Men ska man må så här fram till testdag så får inte sambon det roligt... känns som att jag ska explodera :( jag har jobbat tis och ons nu efter insättningen, och är helt slut, kanske därför kroppen reagerar som den gör oxå? Ledig imorn iaf sen jobbar jag oxå helg. Det går nog bra, vi får peppa varandra :)

Har ni nån anledning till varför det inte går vägen?

• Sookie85

Jag har för många äggblåsor som gör att jag får oregelbunden ägglossning, och mannen hade inte 100 % bra spermier.

Men vi lyckades ju bli gravida spontant i mars (då vi tig en paus från ivf) men vi fick MA i v11 :(

Vet ni varför?

Antar att ni inte heller har några barn sen tidigare?

Kram!

• väntar2015

Okej, måste ändå på nåt vis vara skönt att veta varför, fast det är jättetråkigt så klart!

Dem har inte hittat nån anledning till varför det inte funkar för oss. Vi började försöka för ca 3,5 år sen och ganska precis efter ett år blev vi gravida, men slutade tyvärr i missfall för oss med i v 12 :( Sen dess har det varit stiljte och det är 2,5 år sen nu. Konstigt hur det funkar (eller ja, inte funkar!)

Nej, inga barn sen innan!

Kram

• Sookie85

Åh nej, tråkigt med MF för er med.... Fick du en blödning?

Vi såg hjärtat slå i v 8 sen kändes det skumt i v 11 så då kollade vi upp det på VUL och då hade hjärtat stannat.... Fick först tabletter på sjukhuset men de fungerade inte så det slutade med skrapning.

Hur gammal är du? Får ni betalda försök från landstinget ni med va?

Själv är jag 30 år och vi har två i frysen och ett äggplock kvar innan vi får börja betala...

• väntar2015

Jättetråkigt :/ jag började blöda i vecka tolv, och åkte in på akuten då det var helg och jag fick riktigt kraftiga magsmärtor. Väl där konstaterade dem att dem inte såg nå hjärtljud. Fick tabletter jag med och för mig fungerade dem, jag behövde som tur va inte göra nån skrapning. Men fy, det var den tyngsta dagen jag varit med om :(

Och ni som dessutom såg ett hjärta slå! Jag hann aldrig in på något ultraljud.

Jag är 29 år och vi har ett färsk försök kvar genom landstingt. Vad sjutton gör man sen? Är ju så mkt pengar det handlar om. Har ni pratat nå om hur ni ska gå vidare om det inte funkar? Men nu SKA det funka, det bara är så :)

Kram

• Sookie85

Fy, lider med dig... Man var först den lyckligaste på jorden och sen försvann allt!

Det blir ju inte lättare när alla omkring en blir gravida hur lätt som helst...

Vi vet inte heller vad vi ska göra när försöken är slut....

hoppas vi lyckas innan!

Nu vill man bara bli gravid igen men sen kommer jag oroa mig för MF i flera veckor...Phu inte lätt det här....

Kram

• väntar2015

Nej inte vi heller.. vi har inte disskuterat det. Som sagt, vi får hoppas det går vägen innan så man slipper dem tunga och dyra (!) Besluten!

Nej fy, det här är verkligen inte lätt! Det jag tycker känns skönt är att man får göra ett tidigt UL om det nu skulle gå vägen, det kom inte ens på frågan när jag blev gravid på naturlig väg förut, fast man var tok orolig.

Är det många runt er som vet om eran resa?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015