• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Sookie85

Ja det är bra, jag kontaktade kliniken då jag blev spontant gravid och jag fick komma till dom på två tidiga UL :) hos mvc får man ju bara ett vid typ v 18...

Har några vänner som vet och min mamma, men denna gång har vi inte berättat för någon.

Vi hann ju sprida den glada nyheten då vi var gravida till dom närmaste... Vill inte göra om samma sak så nu håller vi tyst.

Mitt jobb vet om, har varit ledig så mkt. Nu har vi ny chef som tydligen fick sin son genom ivf.

Har ni berättat för folk? Ska du tjuvtesta??

Kram

• väntar2015

Ja du var inskriven där då, vad skönt det måste ha varit!

Mina närmsta vänner vet om, men ingen i familjen, vilket är både för å nackdelar... skulle vilja berätta för mamma som jag annars står väldigt nära, men det har lixom inte blivit av. Jag har gått och väntar på att få berätta den glada nyheten istället, men den visade sig visst ta lite längre tid än väntat!

Åå vad jobbigt det måste varit att behöva berätta när det inte gick vägen! Vi hann inte berätta nå för omgivningen, förutom mina närmsta vänner då, men deras stöttning efteråt var guldvärt!

Vet inte om jag ska tjuvtesta... :) dem andra gångerna har jag börja blöda när mensen i vanliga fall skulle ha kommit, så vi får se. I dagsläget är planen att hålla ut till testdag. Du då? :)

Kram

• Sookie85

Jag tror jag kommer testa nästa helg, har TD på måndagen.

Mina två andra försök har sett olika ut, på färskförsöket fick jag en blödning dag 5 och på FET kom mensen på min TD...

• väntar2015

Jag fick testdag på söndagen. Känner jag mig själv kommer jag inte kunna hålla mig ifall jag inte fått någon blödning innan :) nu håller vi tummarna och väntar!

• Sookie85

Såg jag med att vi också har TD på söndagen, hihi då kanske vi kan tjuva samtidigt :)

• väntar2015

Ja :) känns som en evighet dit nu fast det bara är en vecka! Tur man jobbar så man har nå för sig :)

• MamaSniff

Sookie och Väntar: Jag håller tummarna för er! Vad kul att kunna vänta tillsammans!

Jag var in och tog första blodprovet idag och skall tillbaka på ultraljud på måndag. Kommer ni ihåg vilka värden ni hade på första blodprovet? Jag fick ordination om att fortsätta med 150 Gonal-F istället för att sänka till 112,5 som planen var från början, så nu är jag lite orolig att det betyder att jag har för lågt värde/få ägg.

• väntar2015

Mama sniff: Tack! Alla hållna tummar behövs!

Oj,, tror aldrig jag fick veta mina värden, jag frågade iof inte heller. Första Ivf behandlingen så kändes det mest som att jag blev provdocka på en sort som, som jag fattade var relativt ny. Den svarade jag inge bra på. Gonal-f som jag fick andra behandlingen svarade jag mycket bättre på och det kändes i kroppen att det "hände mer" av den. Oavsett så hoppas jag du får många fina ägg när det är dags!

• Sookie85

Tack MamaSniff :)

Jag har inte heller koll på mina värden, men läkarna vet nog vad som är bäst för dig och dina ägg :)

Hur mår du annars?

• MamaSniff

Än så länge mår jag bara bra. Lite tröttare bara. Börjar med Orgalutran ikväll, så få se efter det. Känner mig inte alls svullen i magen än och det oroar lite. När jag tog Pergotime var jag rejält öm de sista dagarna innan ägglossning. Men jag hinner ju än, kanske bara är för tidigt än.

Som sagt, tummar och tår hålls för er! 

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015