• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • almasmamma
    Mama sniff plocket gick kanon, men gjorde mer ont än jag trott. Staffan sa att jag var väldigt känslig i äggstockarna men jag hävdade bestämt ( under starkt morfinrus) att jag minsann inte alls är känslig! :) Vi fick ut åtta ägg och alla befruktades av sej själva. Så på söndag är det ET om allt fortsätter att löpa på som det ska. Skönt att ni fått ett närmare datum nu, känns så skönt när man vet att det är på gång.
    Charlie: Jag var också otroligt rädd för sprutorna och sambon var ännu räddare så jag fick fixa det själv:) Tro det eller ej men det funkade kanon! Nu har jag lite hull också men tror att du också kommer fixa det galant. varken orgalutran, menopur eller ovitrelle kändes något speciellt och fick inga direkta biverkningar heller. Det bökigaste htitills är lutinus vaginaltabletterna som man ska ta tre ggr om dagen och kladdar lite efter ett tag (ursäkta infon) :)
  • Charlie310

Almasmamma- Jag ska börja med orgalutran ikväll och i bipacksedeln står det att man ska dra tillbaka kolven för att se så man inte träffat ett blodkärl, men såg en video där dom inte gjorde det. Sambon jobbar borta i natt så jag måste gör det själv.. Hur gjorde du? Känns krångligt...

• almasmamma

Hej Charlie!

Jag  frågade kliniken och man behövde inte dra tillbaka kolven eftersom man inte kommer så djupt med nålen. Lycka till med sprutan:)

• MamaSniff

Tack för all info, almasmamma! Nu håller jag tummarna hårt för er skull! Förstår att ni fick tillbaka ett 5-dagars embryo, vad bra!

Charlie, är det skönt att vara igång? Hur upplever du behandlingen hittills? Några biverkningar? Jag är så hormonkänslig att jag är rädd att jag kommer att åka på allt!

Jag går mest runt i limbo och väntar på mens. Är nog dock ca tre veckor kvar så försöker ta det lugnt och njuta av den här tiden.

• Charlie310

Mamasniff- Har inte känt av några biverkningar av bemfolan, skulle va lite humörsvängningar då. Lätt för att börja grina.. Orgalutranet tog jag första igår, har haft lite ont i buken idag. Bara att bita ihop!

Tiden går såååå sakta när man väntar. Och det känns som att man inte gjort nått annat än att vänta dom senaste åren.

• almasmamma

Hej tjejer, hur går det?

Jag kan inte tro det är sant, men jag fick ett svagt men fint Plus idag en vecka efter ET. Kollade i tisdags att ovitrellsprutan gått ur kroppen så det kan inte vara den som ger falskt heller :)
    Måtte Liten stanna nu, men kommer inte tro på det riktigt förrän vi varit på vul på kliniken. Trodde inte ens man kunde lyckas på första försöket, känner en skräckblandad förtjusning nu Skrattande

• Charlie310

Grattis! Åh vad roligt för er :)

Vi har ÄP på nu på onsdag. Känns nervöst och spännande..

• almasmamma

Åh, slappna av under äggplocket och tacka inte nej till lugnande hutten om du blir erbjuden någonSkrattande Hela den här processen är så häftig, är så glad att jag får uppleva detta sätt att få barn på.

Lycka till med äggplocket, håll oss gärna uppdateradeGlad

• MamaSniff

Åh, grattis grattis grattis!!!!

Vad fantastiskt kul att ni fått ett plus! Förstår att det känns lite overkligt. Men du är ju GRAVID!!!!

Nu hoppas jag att det smittar av sig så att vi andra i tråden blir lika lyckliga. Skaka av lite gravidhormoner på oss! ;)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015