• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    mo med liten trea skrev 2016-05-09 19:16:16 följande:

Före midnatt den 5/5 kom äntligen vår bäbis! En lillasyster! Hur fantastiskt som helst! Och hon mår bra. :)

Fast förlossningen blev nog min värsta... Fortfarande rätt sargad. ;) Men lycklig!

(Bild och förlossningsberättelse i bloggen)

slacklinerblog.wordpress.com/category/okategoriserade/

Stort grattis! ska genast in och kolla bloggen :)
  • mammamagi

Grattis till bebis vad kul!

Och heja era värkarbeten!

Idag får jag för mig alla möjliga saker "hmm tänk om magen är mindre än förut...det kanske inte finns tillräcklig med fostervatten" och "tänk om bebisen inte mår bra där inne" och "rör hon sig verkligen lika mycket" och "tänk om hon kommer ut och är sjuk/missbildad" osv osv... Fosterrörelserna ringde jag och fick hjälp med, jag la mig på vänster sida länge och hon rörde sig tillräckligt mycket då. Ska till bm imorgon och hoppas på att allt ser bra ut då. Men i mina katastroftankar som jag har idag så tror jag att det kan bli att jag får åka akut till sjukhuset eller nåt.... :( åååå vad jag också vill vara på andra sidan nu! Och veta att allt ha gått bra och att det är färdigt (trots läkning och allt det förstås) - njut ni som kan!

• mo med liten trea
    SJLN skrev 2016-05-09 19:28:21 följande:
    Stort grattis! ska genast in och kolla bloggen :)
    Haha, jag borde skriva om min andra förlossning för er som närmar er istället! Bättre för psyket ;) Det var min drömförlossning. Efter 6h hemma med regelbundna värkar kom jag in, öppen 6 cm, flöt med kroppens signaler och födde sonen med segerhuva 3h senare. Som jag minns var jag knappt trasig efteråt och hade ingen påverkan på bäckenbottnen. Men minnen kan ju bedra en aning efter 5 år, misstänker jag... ;)
  • mammamagi
    mo med liten trea skrev 2016-05-09 19:41:44 följande:

Haha, jag borde skriva om min andra förlossning för er som närmar er istället! Bättre för psyket ;) Det var min drömförlossning. Efter 6h hemma med regelbundna värkar kom jag in, öppen 6 cm, flöt med kroppens signaler och födde sonen med segerhuva 3h senare. Som jag minns var jag knappt trasig efteråt och hade ingen påverkan på bäckenbottnen. Men minnen kan ju bedra en aning efter 5 år, misstänker jag... ;)

Jag borde nog inte men jag kan inte hålla mig från att läsa nu :)
  • SJLN
    mo med liten trea skrev 2016-05-09 19:41:44 följande:

Även om jag förstod det som att det gjorde fruktansvärt ont så lät inte den här förlossningen så fruktansvärt hemsk ändå, så du har inte skrämt mig allt för mycket
  • mammamagi
    SJLN skrev 2016-05-09 20:50:53 följande:

Även om jag förstod det som att det gjorde fruktansvärt ont så lät inte den här förlossningen så fruktansvärt hemsk ändå, så du har inte skrämt mig allt för mycket

Håller helt med, det där lät väl som en rätt så bra förlossning och framför allt så har du henne nu!!

Men fy f-n vad jag är rädd för smärta känner jag nu! Min mage har gjort ont hela dagen - fast olika saker gör ont olika dagar... - men jag är det närmsta jag kan beskriva det: som om hon har sparkat runt där inne jättemycket så att jag är öm på insidan av magen, att det är invändiga blåmärken som gör ont när magen är spänd, vilket den är hela tiden förutom då jag ligger ner på (vänster) sida. Och nu senaste halvtimmen så höll det på extra mycket, typ som att hon skulle skaka på huvudet/vända huvudet fram och tillbaka så att det drar i hela magen framtill och framför allt väldigt långt ner. Äh fy nu är detta faktiskt inget kul längre, jag vill inte vara gravid och jag vill absolut inte föda och jag vill bara...absolut ingenting! Hjälp :(((
  • Tausen

Förra veckan kändes det som att det snart var dags...nu ingenting. Sonen kom på bf och dit är det 2,5 vecka kvar så det är väl bara att vänta.... Väskan packad (det mesta iaf), men ska väl skruva ihop sängen och sätta upp skötbordet oxå så allt är klart tills hen bestämmer sig för att komma ut.

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 17:30:29 följande:

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

Hur går det, hänt nåt mer eller var det falskt alarm??
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-09 23:08:33 följande:

Hur går det, hänt nåt mer eller var det falskt alarm??

Falskt alarm! Höll i sig 3 timmar sen avtog de.. Kom med ungefär 20 mins mellanrum men höll bara i sig i ca 30 sen, vissa 1 min. Några gjorde ont ich andra var mer som sammandragningar. Körde färdknäppen nyss så hoppas de ska dra igång inatt eller iaf i veckan! Nu längtar alla här hemma väldigt mkt efter lillasyster! Hon har varit väldigt lugn i magen hela dagen men nu har de varit full rulle hela kvällen! Som att hon försöker ta sig ut genom magen xD
  • Pell

Ni med storasyskon, hur gör ni när ni åker in? Finns det något man kan ansöka om så tex mormorn (som väldigt gärna vill vara barnvakt men jobbar olika tider- ibland natt och helger osv) kan vara ledig och passa stora när vi är inne på BB, vill inte åka in själv!

Har andra på kö så kanske går att skriva in i almanackan vem som är ledig när men vore skönt om dottern kunde vara hos en och samma om det skulle dröja 2-3dygn. En lösning är att pappan far hem när pyret är fött och sen tar med stora och hämtar oss.

Får lite panik