SJLN skrev 2016-05-09 20:50:53 följande:
Även om jag förstod det som att det gjorde fruktansvärt ont så lät inte den här förlossningen så fruktansvärt hemsk ändå, så du har inte skrämt mig allt för mycket
Håller helt med, det där lät väl som en rätt så bra förlossning och framför allt så har du henne nu!!
Men fy f-n vad jag är rädd för smärta känner jag nu! Min mage har gjort ont hela dagen - fast olika saker gör ont olika dagar... - men jag är det närmsta jag kan beskriva det: som om hon har sparkat runt där inne jättemycket så att jag är öm på insidan av magen, att det är invändiga blåmärken som gör ont när magen är spänd, vilket den är hela tiden förutom då jag ligger ner på (vänster) sida. Och nu senaste halvtimmen så höll det på extra mycket, typ som att hon skulle skaka på huvudet/vända huvudet fram och tillbaka så att det drar i hela magen framtill och framför allt väldigt långt ner. Äh fy nu är detta faktiskt inget kul längre, jag vill inte vara gravid och jag vill absolut inte föda och jag vill bara...absolut ingenting! Hjälp :(((