• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Anonym (C) skrev 2016-05-05 23:35:32 följande:

BF imorgon för mig. Men verkligen inga tecken på att något är på gång. Min BM erbjöd mig hinnsvepning snarast efter BF, vilket är på tisdag (om jag är öppen dvs). Vet inte om jag vågar. Känns läskigt.

Jag gjorde det två gånger med sonen. Gjorde inte ont men kunde kännas lite obehagligt :) på andra hinnsvepningen så sattes det igång
  • hundenhubbe
    Anonym (C) skrev 2016-05-05 23:35:32 följande:

BF imorgon för mig. Men verkligen inga tecken på att något är på gång. Min BM erbjöd mig hinnsvepning snarast efter BF, vilket är på tisdag (om jag är öppen dvs). Vet inte om jag vågar. Känns läskigt.

Tycker också de känns obehagligt och tänkte undvika de och hoppas på att hon tittar ut innan bf eller runt bf iaf! Ni som har gjort de vad tyckte ni om de? Funka de? Gjorde de ont?
  • Anonym (C)

Usch nej, skippar antagligen hinnsvepningen på tis och hoppas på att det hela kommer igång av sig själv. Går jag över 2 v, så får jag ju göra det förstås.

• Pyret13

Idag är det bf här, men det är lugnt och stilla i magen. Förra gången fick jag vara gravid i 17 bonusdagar men det hoppas jag slippa denna gången. Var på koll igår och då gjordes hinnsvepning, i förhoppning att det ska snabba på processen. Jag tyckte inte det var så obehagligt. Har det inte hänt ngt till tisdag så ska jag dit igen.

• HonanHöna
    Pyret13 skrev 2016-05-07 08:49:06 följande:

Idag är det bf här, men det är lugnt och stilla i magen. Förra gången fick jag vara gravid i 17 bonusdagar men det hoppas jag slippa denna gången. Var på koll igår och då gjordes hinnsvepning, i förhoppning att det ska snabba på processen. Jag tyckte inte det var så obehagligt. Har det inte hänt ngt till tisdag så ska jag dit igen.

Håller tummarna att de sätter igång snart :)
  • mammamagi

Jag har bf på måndag men var helt säker på att det satte igång inatt. Skakade jättemycket (konstigt men jag googlade på det och det är tydligen en rätt så vanlig start) och som molande mensvärk. Packade de sista i väskan, ringde BB för att kolla så att det fanns plats...osv... Men sen skulle vi avvakta förstås eftersom det inte ens var riktiga värkar så vi gick och la oss och vaknade som vanligt imorse. Sååå besviken :( Var liksom ganska beredd och taggad och förväntansfull. Och nu tillbaka på ruta ett igen känns det som. Men men inte mycket att göra annat än att fortsätta vänta. Kanske ikväll, hoppas på en repris men som går hela vägen! :D Ska till bm tisdag så då ska jag be om hinnsvepning tror jag...

• hundenhubbe

I tre dagar har jag hållt på i trädgården, grävt osv. Helt slut i kroppen men hoppas verkligen de ska sätta igång något nu. Exakt 14 dagar kvar idag väldigt livlig bebis i magen!

• mammamagi

Gräva i trädgården, wow vad duktigt! Tappar jag något på golvet så kan jag knappt ta upp det, så låg nivå har jag på min kropp just nu.... :) Men så har jag rört på mig minimalt från ca vecka 23 då jag fick foglossning så jag hoppas på att klara förlossningen ok ändå. Heja våra små bebisar, nu kan ni komma ut!

• hundenhubbe
    mammamagi skrev 2016-05-07 21:53:40 följande:

Gräva i trädgården, wow vad duktigt! Tappar jag något på golvet så kan jag knappt ta upp det, så låg nivå har jag på min kropp just nu.... :) Men så har jag rört på mig minimalt från ca vecka 23 då jag fick foglossning så jag hoppas på att klara förlossningen ok ändå. Heja våra små bebisar, nu kan ni komma ut!

Haha duktig och duktig, mer tjurig och dum! Köpte hus i höstas och de finns typ ingen tomt så fick för mig att bygga en rabatt, så nu har man ont i hela kroppen men en rabatt finns där ute iaf! Usch de lät jobbigt.. men vet vad du menar med att böja sig, man tar bara upp de som är nödvändigt ja de tycker jag med!! Nu har de legat och gosat sig där inne länge nog!
  • mammamagi
    hundenhubbe skrev 2016-05-07 22:45:52 följande:

Haha duktig och duktig, mer tjurig och dum! Köpte hus i höstas och de finns typ ingen tomt så fick för mig att bygga en rabatt, så nu har man ont i hela kroppen men en rabatt finns där ute iaf! Usch de lät jobbigt.. men vet vad du menar med att böja sig, man tar bara upp de som är nödvändigt ja de tycker jag med!! Nu har de legat och gosat sig där inne länge nog!

Då får du sitta och titta på fina rabatten som belöning sen när bebis är ute :) Hoppades på att något skulle hända över natten här men absolut ingenting känns. Fördel är kanske att jag får sova hela nätter hela tiden, hon verkar vara en riktig sömntuta där inne, hon rör sig aldrig på nätterna. Tääääänk om det skulle fortsätta så (med hela sovnätter) när hon är på utsidan också - men det vågar jag inte hoppas på :)

Är detta ert första barn? Detta blir vårt tredje.