• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • hundenhubbe
    Juliettan skrev 2016-05-09 12:52:36 följande:

Ja det är första barnet! Får verkligen hoppas att värkarna gör nytta, vore riktigt segt om man har så ont utan att något händer! Precis, förstått att det kan ta sin tid med första, riktigt drygt. Det som är positivt är ju i alla fall att värkarna blivit längre och kraftigare för varje dygn, så det borde närma sig nu. För när det är som mest intensivt nu ligger jag bara och försöker andas och slappna av, kan inte göra något annat under tiden och de går knappt att andas igenom, eller åtminstone så hjälper det ingenting mot smärtan. Alvedon hjälper inte heller, däremot var det skönt med varm dusch även om värken fortsätter så lindrad smärtan något. Vill helst inte få sovdos då värkarbetet avstannar helt då vad jag hört? Sover hellre lite nu under dagen medan jag kan. Däremot tror jag ändå att jag åker in inatt om det gör ont för en kontroll. Vill ju veta nu om man ens är nära, lite orolig är man ju att vänta för länge även om det inte är så troligt kanske.

Du kämpar på väldigt bra iaf!! Ja åk in isåfall och uppdatera oss här! Hoppas du har öppnat dig en massa och den lilla kommer inatt! När har du bf?
  • hundenhubbe
    Juliettan skrev 2016-05-09 12:54:07 följande:

Låter ju som att något kan vara på G! Hoppas du får en smidig start och inte lika utdragen latensfas som jag verkar ha :)

Hade lite mensvärk imorse så jag har ju varit i full gång hela dagen för att sätta igång de rejält. Har dammsugit och skurat hela huset, bäddat sängar, vikt in alla bebisens kläder, tagit disk. Lagat mat osv. De enda jag inte gjort än är packa bb-väskan. Ska göra de nu efter maten för i över en timmes tid har jag haft stenhård mage, som en as lång sammandragning med kraftig mensvärk som även sitter i ryggen. De trycker även så jag känner att jag behöver göra nummer två fast jag gjort de. För ca 10 min sen kom en sammandragning som gjorde ont (antar förvärk?) som höll i sig lite så hoppas de ska gå igång.nu kom en till lite halvond. La mig på soffan nu för orkade inte pyssla mer plus att de börjar bli lite jobbigt med den ihållande mensvärken..
  • hundenhubbe

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 17:30:29 följande:

Ja mensvärken sitter verkligen som ett hårt tryck på ländryggen! 17.20 kändes de som en rejäl värk. Får se när nästa (om den) kommer. Väldigt kraftig konstant mensvärk. Kan de bara vara förvärkar??

Åh så spännande, hoppas det är på gång nu
  • hundenhubbe
    SJLN skrev 2016-05-09 17:40:15 följande:

Åh så spännande, hoppas det är på gång nu

Hoppas jag med!! De känns som att de är något på g iaf. Men de kan ju bli utdraget. Men hoppas bara inte de avtar!
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 18:00:58 följande:

Hoppas jag med!! De känns som att de är något på g iaf. Men de kan ju bli utdraget. Men hoppas bara inte de avtar!

Har du fått några fler värkar då? :)
  • hundenhubbe
    SJLN skrev 2016-05-09 18:09:42 följande:

Har du fått några fler värkar då? :)

Får typ lite halvonda sammandragningar med mensvärk var tjugonde minut. Men de känns som att de borde göra ondare? Men har ju haft såhär i tre timmar. Ligger och vilar nu. Mensvärken i ryggen är konstant
  • hundenhubbe

Fast nu känns de som att de kanske börjar avta? Bor lite längre emellan.. Var 26 min nu... Trist!

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 19:05:37 följande:

Fast nu känns de som att de kanske börjar avta? Bor lite längre emellan.. Var 26 min nu... Trist!

Ja tråkigt.. Men det betyder kanske att det inte är så många dagar kvar tills det drar igång på riktigt