• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    jag_1987 skrev 2016-06-16 09:48:16 följande:

Nej då ja mår bra annars bara att de kommer en liten flod i bindan och de är då de luktar.. Har ingen smärta feber eller så!.. Men ska prata med barnmorskan i dag vi har tid med henne i dag!

Längtar tills de är över de går i vågor fram och tillbaka vissa dagar mer andra mindre...

Diarre är väl som de ska vara? Dom är ju lösare i magen fram tills fast föda om ja inte minns fel från första.. Tror inte du behöver oroa dig sålänge bebis inte skriker för mkt!

Ja alltså löst ska det ju vara men hon bajsar vatten. Ibland kommer det lite krämigare bajs med små gryn i men oftast är det alltså som kiss. Eftersom hon går upp i vikt och inte verkar ha ont i magen så är det ingen större fara men det fräter ju i rumpan på henne, och det kommer nytt hela hela tiden så det är svårt att hålla rent. Vi kan oftast inte ens få på en ny blöja innan hon bajsar igen. Sjukt frustrerande när man står där vid skötbordet och är inne på blöja nummer tre och hon skiter ner den också innan man ens fått på den..
  • Pell

Fina namn!
    Känns som dagarna går superfort även fast man inte gör många knop hemma. Fast det hinns ganska mycket konstigt nog. Städandet blir lite lidande men äh (damma är nog det tråkigaste som finns)

Inatt sov bruden längre än normalt (23-03 åt och sen sov 03:40-06:30 och åt och var vaken en stund) och gisses vad utvilad jag kände mig imorse (inte nog för att damma dock)

• SJLN

Vi hade också en riktigt bra natt inatt hon sov 21.30-01.45 upp för ny blöja och amning

2.30-6.00 upp för ny blöja, amning, ny blöja igen och mer amning

7.00-9.30 och sen gick vi upp.

Det innebär alltså att jag fått sova typ åtta timmar totalt inatt. Det var riktigt skönt vill jag lova

• TriciaN

Vi har fått en väldigt snäll sessa. Somnar halv 10-10 sover till 02.30 ungefär sen matdax sen somnar hon om till halv 7. Så än sålänge känner jag ingen brist på sömn (sålänge vi har det såhär bra)

• Pyret13
    jag_1987 skrev 2016-06-14 23:05:40 följande:

De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?

De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.

Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?

Här har det också varit struligt med amningen, men så var det med första barnet också. Vi lägger till lite ersättning när det behövs, mest på kvällen. Kör även med Syncotin nässpray för att utdrivningen skall bli kraftigare, kan vara värt att testa kanske.
  • Someday

Vi hade det också lite struligt med amningen.

Här hade killen svårt att få rätt tag. Så även om det rann till hade han fel sugteknik och fick ändå inte tillräckligt med mat. Gav ett par flaskor ersättning när det skreks som.mest. Eftersom han har kolik med så har vi även börjat med Semperdroppar och Minifom. Det har hjälpt. Så nuter han bra också och har börjat sova mer även på dagarna och vill inte tutta lika ofta. Nöjdare helt enkelt.

• Mammasgryn

Vi har än så länge en väldigt snäll dotter, sover mest hela tiden men nu de senaste dagarna har hon börjat vara vaken lite mer men är nöjd oftast med att antingen ligga och kika lite i korgen eller sitta och mysa med någon. Sover bra på natten också och äter bra. Så hoppas på att det fortsätter likadant nu =)

• Mammasgryn
    Mammasgryn skrev 2016-06-20 09:48:10 följande:

Vi har än så länge en väldigt snäll dotter, sover mest hela tiden men nu de senaste dagarna har hon börjat vara vaken lite mer men är nöjd oftast med att antingen ligga och kika lite i korgen eller sitta och mysa med någon. Sover bra på natten också och äter bra. Så hoppas på att det fortsätter likadant nu =)

Dock så kräks hon en del. Men har tid på bvc idag så vi får se om hon har gått upp det är det ju ingen fara.