• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Cherryay
    FruLundmark skrev 2015-09-22 20:07:13 följande:

Jag vill oxå vara med! Är egentligen lite orolig för att belysa att jag är gravid, de har inte gått så bra tidigare. Jag och maken har försökt i drygt 2 år och vi har ett MF och ett MA bakom oss. Går detta vägen blir det vår första så vi hoppas och håller alla tummar och tår! :) Går det inte denna gång så blir det en utredning för oss.

Jag hade ÄL den 2/9 och 11/9 plussade jag (9 dagar efter ÄL & på BIM-5).. Enligt NC så är jag beräknad till 26 maj 2016. Har tagit säker 10 tester av olika slag sen första plusset och än så länge verkar allt gå framåt. Just idag är jag i v.5 (4+6).

Vi har haft ordentliga kontroller och uppföljningar på GYN både första och andra gången jag plussade. Denna gången ska det bli samma sak, men eftersom att vi samtidigt upplever alla tester och vul som stressande så ska vi vänta lite till innan vi kontaktar vår bm på GYN. Vi vill gärna att den lilla ska ha växt såpass att vi kan se hjärtslag i alla fall :)

Grattis till alla er som plussat! :)

Och jag beklagar och lider verkligen med er som fått MF, vet hur ont det gör! :(

Snabb fråga, inte alls viktigt iofs men ändå, hur kan du vara i v 4+6 om bf är 26 maj? Jag har bf 25 maj och är i v 4+5, bara därför jag undrar...
  • Sajocawa
    Anonym (trea?!?!) skrev 2015-09-22 19:00:58 följande:

Hej! Jag har blivit oplanerat gravid. Jag plussade den 2 september, den 6 tog jag ett digitalt test som visade 1-2 och några dagar senare ett som visade 2-3. Jag har ingen aning om när jag hade mens senast, i somras nån gång. Det var första mensen sedan vårt andra barn som föddes oktober förra året. Vi har bara använt oss av avbrutet samlag som skydd (?!), och ja, nu vet jag att det inte är en säker metod, fast den fungerat alla år tidigare. Är lite chockad fortfarande men har fått tid till barnmorskan nästa vecka så jag kan lämna urinprov. Jag skulle tro att bf borde bli i mitten på maj. Än så länge har jag inte känt några symptom och därför känns det inte som på riktigt än. Vi är liksom är lite smygförtjusta jag och mannen men vi pratar inte högt om det än. Det är så tidigt också så det är ju inte helt säkert. Känner mig kluven. Grattis till alla er andra som är gravida!

Grattis! Den 24 augusti fick jag 1-2 veckor på testet , och 31 augusti fick jag 2-3 veckor på testet. Jag har bf 7 maj (och vet exakt när jag hade ägglossning då jag kört med temp-metoden) så kan tänka mig att du har bf 1,5 vecka senare eller nåt :)
  • Sajocawa
    Cherryay skrev 2015-09-22 20:17:50 följande:
    Snabb fråga, inte alls viktigt iofs men ändå, hur kan du vara i v 4+6 om bf är 26 maj? Jag har bf 25 maj och är i v 4+5, bara därför jag undrar...
    Natural Cycles räknar annorlunda än andra uträkningar.. Enligt vem/vad är du i v 4+5? Går du in på någon annan hemsida kan du säkert också få upp att du är både i 4+4 och 4+6. Kanske blir missvisande när det är olika överallt så man inte vet vilken man ska lita på, men jag anser att NC borde va säkrast att lita på då den vet exakt när ägglossning skedde. Jag blev också gravid med NC :)
  • Cherryay
    Sajocawa skrev 2015-09-22 20:25:48 följande:

Natural Cycles räknar annorlunda än andra uträkningar.. Enligt vem/vad är du i v 4+5? Går du in på någon annan hemsida kan du säkert också få upp att du är både i 4+4 och 4+6. Kanske blir missvisande när det är olika överallt så man inte vet vilken man ska lita på, men jag anser att NC borde va säkrast att lita på då den vet exakt när ägglossning skedde. Jag blev också gravid med NC :)

Ah ok! Nej jag räknar enligt sista mens eftersom det är vad bm gör fram till man gjort ul :)
  • Allies

Har molvärk i som känns i ryggslutet nu på kvällen...nojjig :-/ Plus en massa gaser, kanske också bidrar till molvärken? 

• mariafii

Grattis till alla pluss. Molvärk kan du känna länge

En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • grebdinl
    grebdinl skrev 2015-09-22 14:41:56 följande:

Vilken känsla med första grattis-hälsningen! Grattis till dig med, vad spännande med ett syskon! :)

Känns som att jag drömmer men testet övertygar mig varje gång om att det faktiskt är sant! Nu vill jag bara få hem gubben så att jag kan berätta. Vill verkligen inte ta det över telefon. Resan är något vi sett fram emot och bokade tidigt. Men att resa i v 33-35 med långa flygtider, går det? Jag har som sagt ingen aning, detta är helt nytt för mig! Enligt flygbolaget har de som policy att från v 36 är endast 4 timmars flygning ok. Att du reste i v 12-15 känns säkrare. Åh, så många funderingar som behöver svar!

Nu när chocken lagt sig och vi båda fått ta in nyheten så känns det bra. Resan går att omboka och är ingen big deal. Allt känns bara så spännande! Men hur göra nu? Ska jag kontakta barnmorskan på en gång? Herregud jag känner mig verkligen som en gröngöling :)
  • FruLundmark
    Cherryay skrev 2015-09-22 20:17:50 följande:
    Bra fråga! :P Kan kanske ha och göra med hur lång ens cykel är? Min är ganska lång, ligger mellan 30-35 dagar. De enda jag vet är det NC har sagt i appen utifrån den dagen jag blev befruktad :)

En annan gravid-app säger den 24/5 utan någon vidare information. Men jag litar dock lite mer på NC då den har lite mer och bättre koll på mig :D
  • FruLundmark
    Sajocawa skrev 2015-09-22 20:25:48 följande:
    Missade att de hade kommit ett svar redan :) Sånt som händer..

Kul att de är fler som blivit gravid med NC ^^
  • myownworstenemy
    Anna09 skrev 2015-09-22 19:41:27 följande:

Åh jag vill vara med:) Plussade idag på BIM-1 egentligen plussade jag redan i lördags med vågade inte tro på det! Så har BF 24/5. 

Känns så sjukt faktiskt! Har en son som är född i decemer 2014. Så han blir 17 månader när grodan i magen kommer!!:) 

Förra graviditeten mådde jag illa från v.6-v30 med avtag från v.24. Så jag e glad varje morgon jag vaknar och inte mår illa. 

Kram på er fantastiska människor. 

Grattis! Vad kul! Har också BF 24/5. :)
Svar på tråden BF maj 2016