• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Hajarna

Hej på er :) är också gravid och har BF i maj Om allt går som de ska :) har ni berättat för många?

• Sally Cinnamon

Hej! Får man hoppa in här? Just fått veta att jag är gravid med vårt andra barn, är jättelycklig och nervös att det inte ska stanna kvar. Har en son som är nästan två år. Båda barnen är provrörsbebisar.

• Majorie
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 06:43:19 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Just fått veta att jag är gravid med vårt andra barn, är jättelycklig och nervös att det inte ska stanna kvar. Har en son som är nästan två år. Båda barnen är provrörsbebisar.

Grattis och välkommen! :) Jag har också gjort IVF och är i 8+0 idag.

Jag oroar mig rätt mycket för att något ska hända och att vi måste börja om hela IVF-processen igen. Men försöker våga vara glad också. Blir lite lättare för varje dag som går.
  • Anna09
    Hajarna skrev 2015-09-22 22:34:03 följande:

Hej på er :) är också gravid och har BF i maj Om allt går som de ska :) har ni berättat för många?

Jag har berättat för mina tre närmaste kompisar. :) 

Förra gången så berättade jag det för min mamma via telefon så denna gången skall vi göra det lite roligare. Har beställt Nappar till min son som det står STOREBROR, så den skall han ha munnen när vi åker hem till familj och släkt :) Så ser man hur uppmärksamma vissa är. 

Har du berättat? 

• Cherryay
    Hajarna skrev 2015-09-22 22:34:03 följande:

Förra gången berättade vi för sambons föräldrar i v 15 och mina föräldrar efter ul i v 21 eftersom de bor långt bort o ville inte ta det över telefon utan berättade när vi skulle dit på besök, och det blir väl liknande denna gång gissar jag, alltså att vi berättar tidigast i v 15. Har det hellre för oss själva tills risken för mf minskat.
  • Shandi
    Skrattande
    Gud.. Vi har berättat för alla tror jag och går in i v 8 imorgon,.. Men jag tänker att jag vill njuta och vara glad fullt ut nu. Händer det nåt så får man vara ledsen då.

Fick missfall som sagt förra månaden och har en magkänsla att allt kommer gå bra denna gång så hoppas på det.

Har en pojke på 9 år sedan tidigare och då var jag minsann tyst hela jädra graviditeten tills dagen innan han kom. Hur jag lyckades med det vet jag inte. Inte ens familjen visste nåt.. Var bara 16 så bodde ju hemma men ja. Förträngelse kallas det väl :P Därför väljer jag att berätta extra tidigt denna gång istället :D
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Boots

Vi har inte berättat för någon än. Gör det nog ganska snart för dom närmsta. Har berättat tidigt med andra barnen. Sen har vi lagt ut på fb och instagram efter ultraljud runt vecka 18.

• Anna09
    Shandi skrev 2015-09-23 10:01:28 följande:
    Skrattande
    Gud.. Vi har berättat för alla tror jag och går in i v 8 imorgon,.. Men jag tänker att jag vill njuta och vara glad fullt ut nu. Händer det nåt så får man vara ledsen då.

Fick missfall som sagt förra månaden och har en magkänsla att allt kommer gå bra denna gång så hoppas på det.

Har en pojke på 9 år sedan tidigare och då var jag minsann tyst hela jädra graviditeten tills dagen innan han kom. Hur jag lyckades med det vet jag inte. Inte ens familjen visste nåt.. Var bara 16 så bodde ju hemma men ja. Förträngelse kallas det väl :P Därför väljer jag att berätta extra tidigt denna gång istället :D
    Vi kommer berätta så fort napparna kommer :) 
    Förra gången berättade jag väldigt tidigt med just för att om det skulle hända något så ville jag ha stöd i det.
  • Sajocawa
    missmissis skrev 2015-09-23 06:26:26 följande:

Ursäkta, men NC? Vad är det? :)

Natural Cycles
Svar på tråden BF maj 2016