• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • mariafii
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 17:42:10 följande:

Vår lycka blev tyvärr kortvarig. Här verkar bebisen vara på väg ut. Lämnar tråden. Lycka till alla!

Nej va trist :( hoppas det går bättre nästa gång, lycka till och kram till er
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • LN2015

Jag får be om ursäkt att jag rörde om i grytan, slängde ur mig lite åsikter, inte höll mig till trådens rubrik m.m. Du som skrev att du tycker synd om mig behöver inte alls göra de, jag strävar inte efter ett jämställt förhållande så isf kan jag ju börja tycka synd om dig också. Så bara onödigt. Jag accepterar att alla är och tänker olika! Jag kände bara ett behov av att få ur mig lite... Ursäkta!

• Tallbarr12
    Anna09 skrev 2015-09-23 19:51:37 följande:

Ni fantastiska mammor,
    Jag är med i en facebook grupp där alla som fick barn i december är med i. Där har vi följtsåt från start. Jag tänkte skapa en sådan grupp nu. 

Så ni som vill får gärna gå in och lägga till er som medlemmar i BF Maj 2016. 

Ibland lite lättare att svara på varandras inlägg för då kan man svara på det direkt under. 

Har gjort gruppen sluten för att inte utomstående skall kunna se vad som skrivs. 

Kram på er. 

Är den hemlig eller sluten? Håller aldrig ordning på dom men är det inte så att i en sluten grupp ser andra vänner att man är med i den gruppen men inte kan läsa? Eller kan de inte se att man är med i den alls? Känns lite tidigt att outa på fb än...
  • Cherryay
    Tallbarr12 skrev 2015-09-23 20:45:31 följande:

Är den hemlig eller sluten? Håller aldrig ordning på dom men är det inte så att i en sluten grupp ser andra vänner att man är med i den gruppen men inte kan läsa? Eller kan de inte se att man är med i den alls? Känns lite tidigt att outa på fb än...

Om gruppen är sluten ser andra på fb att du är medlem i den och kan söka på gruppen och vilka som är medlemmar, det enda som inte visas är inlägg skrivna i gruppen. När den är hemlig syns den ej för andra och går ej heller att söka på om man vill gå med utan admin måste skicka en länk med inbjudan för att man ska kunna gå med.

Om gruppen istället blir hemlig går jag gärna med, men inte när den bara är sluten då jag inte heller vill "avslöja" på fb.
  • missmissis
    LN2015 skrev 2015-09-23 14:39:37 följande:

Har en dotter på 3 år nu. Efter henne har jag blivit gravid 2 gånger, ena gången med minipiller och andra slarvat med p-piller. Då kändes absolut inte okej med en till, nu tror jag att de blir mysigt och kul.

Undrar bara hur du överhuvudtaget kan ha åsikter om andras familjeplanering när du uppenbarligen slarvar och sen väljer Abort för att det inte kändes tillräckligt mysigt!! Var är din etik och moral i det?
  • Fagelfri

Missmissis vet inte om det framgår av LN text att hon gjort abort? Hon kanske fick missfall? Jag blev också lite förvirrad av hennes inlägg då Jah skulle sörja ett missfall, för mig är alla bebisar individer och går inte ersätta med en ny graviditet. Men hon har bett om ursäkt för sitt inlägg och alla kan kläcka ur sig ogenomtänkta saker så vi kanske kan let her off the hook den här gången för trevnadens skull? Ingen i gruppen ska känna sig påhoppad eller moralisera (åt något håll) för nån annan tycker jag. Peace sister!

• mintuu
    Mahlin skrev 2015-09-23 21:18:54 följande:

Hej alla.

Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!

Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)

Jag skulle vilja vara med i den som är hemlig:) då ser inte nån att jag är med eller när jag skriver nått? eller hur funkar de?:)
  • Cherryay
    mintuu skrev 2015-09-23 22:12:28 följande:

Jag skulle vilja vara med i den som är hemlig:) då ser inte nån att jag är med eller när jag skriver nått? eller hur funkar de?:)

Nej precis, i en hemlig grupp syns det ej att du är medlem och gruppen är inte ens sökbar utan alla som vill bli medlem måste få en inbjudan via mail :)
  • smiley85girl
    Mahlin skrev 2015-09-23 21:18:54 följande:

Hej alla.

Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!

Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)

Jag vill gärna vara med i majbebisar (redan med i den andra. Men går nog ut när den blir sluten)
  • tvetalan

Hej allihop. Jag har följt tråden ett par veckor och jag joinar gärna om det går bra. Bor i Stockholm och väntar mitt andra barn. BF 20 maj enligt sista mensen, alltså v 5+5 idag. Byter vecka på lördagar. Mitt första barn är 1,5 år gammalt just nu och kommer vara lite över 2 när bebis är beräknad att komma. Jag minns knappt hur allt kändes och var förra graviditeten, känner mig nästan som en förstföderska ;) Nu på fredag väntar inskrivningssamtal!

Svar på tråden BF maj 2016