• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Lizz85

Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?

När och hur?

Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...

Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!

Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...

• anja1661

Jag vill gå med i den hemliga!!! Hur gör jag?

Mahlin skrev 2015-09-23 21:18:54 följande:

Hej alla.

Ett stort grattis till alla som plussat. Jag beklagar till er som fått mf, vi är många som vet hur det känns!

Tänkte bars tipsa om två fb grupper; majmammor 2016 och majbebisar 2016 "den sista kommer vara hemlig för alltid" för er som är intresserade ;) :)

• anja1661

Jag är förskollärare och har valt att berätta! Känns jätteskönt att alla vet och nu kan jag gäspa när som helst, äta när som helst och låta den svullna magen synas. :)

Har du bf 10:e?

Lizz85 skrev 2015-09-24 19:26:09 följande:

Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?

När och hur?

Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...

Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!

Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...

• Lizz85

Okej. Ja vi har väl själva inte smält det ännu..

Men har bf kring 10-11 maj.. Ska ringa och boka ul då jag haft väldigt oregelbunden mens innan.

Har inte ens berättat för våra nära ännu...

Måste som börja där först..

• Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-24 17:52:38 följande:

Seriöst alltså, är de fler som är hårda i magen? Är så gasig och det går ju inte ens att bajsa :p haha

eh... JA! väldigt jobbigt när man är skitnödig men verkligen inte kan få ut nåt! Obestämd Jag har visserligen inte varit så duktig på att äta extra "lösande" mat, så kanske borde göra det innan jag sätter mig och klagar.. Tungan ute 
  • Anonym (majbaby)
    anja1661 skrev 2015-09-24 19:49:25 följande:

Jag vill gå med i den hemliga!!! Hur gör jag?

Det finns två stycken hemliga facebookgrupper.. Du får skicka vänförfrågan till antingen Caroline Wallbäck och/eller Jenny Görnebrand för de olika grupperna :)  
  • Anonym (Lisa)

Fruktansvärt! Kan heller knappt gå på toa gör sjukt ont och kommer massa blod! Var likadant hela förra graviditeten så gissar att det bara är att gilla läget. :-/

MakeitHappen skrev 2015-09-24 17:52:38 följande:

Seriöst alltså, är de fler som är hårda i magen? Är så gasig och det går ju inte ens att bajsa :p haha

• Snelson

Åh jag känner mig så nojjig men sedan igår känns det som att alla symtom har försvunnit!! Brösten känns normala och inte alls ömma eller lika svullna längre, aptiten har kommit tillbaka lite och ikväll är jag vaken fast klockan är "mycket" (däckat runt 21 varje kväll i över en vecka).

Måste jag vara orolig för missfall/MA eller har ni upplevt detta nångång och det sen har visat sig att allt är bra?

Svar på tråden BF maj 2016