• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76

Det märks att vi alla närmar oss slutet nu när jag läser vad ni skrivit om förvärkar och sjukskrivningar och annat..  :) 

Jag har varit lite nedstämd och ledsen på sistone, varvat med arg och sur men det börjar plana ut och de sista dagarna har jag känt mig rätt normal igen..

40-nånting dagar kvar och det känns fortfarande som en evighet. men jag har en del kvar på att göra-listan så det får vara ok ändå. Tänkte jag skulle måla lite innerdörrar bla.. och gå ett par kurser online om bildbearbetning. Jag hade tänkt hinna så mycket under sjukskrivning och gravidpeng men jag har varit så trött och min man varit borta från tidigt till sent så jag har bara inte orkat. men vi börjar komma in i lite rutin igen nu plus att foglossningen nog är lite bättre (ta i trä..)

Jag hoppas att bm säger på tisdag att bebisen ligger rätt! jag kan inte riktigt känna vad som skulle vara upp eller ner men kejsarsnitt är min skräck så jag är lite nojjig över hur han ligger..

Bibi84 skrev 2016-04-26 11:37:00 följande:

Har ni andra några trix?

Inga trix tyvärr... :) Jag har ju gått över med alla tre.. Hoppas att jag ska slippa gå över så mkt den här ggn. Mitt bf är 7 juni så mitt "drömdatum" är den 10 eller 11... skolavslutningen är den 10 så det hade ju varit toppen om det satte igång efter det...

Hoppas på samma förlopp igen, att det startar med värkar, då byggs det upp över tid och  jag har tid att ordna barnvakt osv.. man känner sig lite som en tickande bomb de där sista dagarna innan, det kan starta närsomhelst och då vill man (eller jag iaf) helst vara hemma...
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-26 11:37:00 följande:

Det är så himla skönt att helt plötsligt inse att man är inne i v. 32. YEAH!!!!! haha...vilket många av er redan är eller har varit i. Men har länge känt att jag varit i v. 29+0. :) 

Nu är snart maj här och jag har ju längtat så till den månaden. Vad som än händer i maj månad, om förlossningen startar så stoppar dom den inte, så det är bara helt sjukt skönt att tänka. Så ska jag vara som jag skrivit tidigare, EXTRA aktiv, massa mys och klart, Avslappning med fotmassage (ska önska det av mannen varje kväll) hahaha...får se med den saken, men varma sköna bad med doftande goda oljor osv. hahaha...så kanske, KANSKE bebis tittar ut. :)

Har ni andra några trix?

Vill också gärna ha tips! Haha. Sista väntan är värst. Går in i vecka 37 imorgon.
  • RobzMarley

Så idag känner jag mig hyfsad. Men ändå helt slut. Fy för för att ligga och kräkas som höggravid. Inget kul.

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-04-26 17:10:46 följande:

Så idag känner jag mig hyfsad. Men ändå helt slut. Fy för för att ligga och kräkas som höggravid. Inget kul.

usch! Krya på dig! 
    Jag fick maginfluensa som höggravid med första barnet och det var verkligen inget kul..
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-26 19:41:24 följande:

Ikea ska tydligen kicka igång fl :)

Ikea gillas! Men Gud man orkar inte mkt nu för tiden alltså
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-26 19:45:14 följande:
    usch! Krya på dig! 
    Jag fick maginfluensa som höggravid med första barnet och det var verkligen inget kul..
    Tack! :) nä fy det är hemskt.
  • RobzMarley

Det känns mer och mer verkligt nu. Längtar efter bebis. Det känns som det kommer att bli så plötsligt ändå. Fyra liksom. Vi blir sex stycken.

• Kristalii

fy 17 för att kräkas nu... Jag kan få SD av att bara hosta och nysa ju. Och ont i ligamenten.

Var till BM idag. Vecka 36 i morgon. Allt såg bra ut. Förutom rumpan nedåt... BM var dock positiv. Som fjärde-föderska ska det tydligen finnas mycket plats och bebis har därmed lätt att vända sig. Hoppas hoppas hon har rätt.

Måste fråga en lite pinsam fråga. Nån mer än jag som dreglar förskräckligt på nätterna? Jag har ett visst minne av att jag gjort de nån tidigare graviditet men nu är det löjligt mycket. Visserligen är jag täppt i näsan och blir torr i munnen på natten så lite kanske skulle vara kompensation för det. Men tja...

• Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-26 21:21:59 följande:

Det känns mer och mer verkligt nu. Längtar efter bebis. Det känns som det kommer att bli så plötsligt ändå. Fyra liksom. Vi blir sex stycken.

Håller med! "Plötsligt" är man på slutet av graviditeten, ändå har man väntat såååå länge!!

Jag längtar enormt men börjar få ångest ang.förlossning, men vill ju bara hålla min baby och äntligen ha h*n här.

Sex stycken, en ganska stor familj.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!