• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Niyoh81
    RobzMarley skrev 2016-04-28 21:14:04 följande:

Har fått så ibland det lite tjockare gula. Men inte mkt läckage den hör gången faktiskt.

Spännande med nytt jobb!! Heja dig!

Ja de ska bli super kul. Längtar massor till måndag. Är inte ofta man säger de....haha. tack så mycket :)
    Mamacitaa skrev 2016-04-28 22:42:58 följande:

Jag går in i vecka 35 imon enligt vissa sidor och på lördag enligt BF; p

Ah men va bra då kommer de gå galant..vilken chans du får :) jag tyckte de va häftigt att få vara på op. Och skulle gärna ta den chansen igen. :)

Ok...men då har du ju inte alks länge kvar :)

Ja jag är fruktansvärt tacksam att chefen valde mig av alla 30 som sökte. :) så nu kommer ja knipa igen in i de sista. Blir långa dagar..antingen 07.15-16.30 eller 09.30-19.00. Sen låter de oxå som att ja kommer få komma tillbaka nästa år när ja varit mamma ledig.
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-04-29 07:18:55 följande:
    Jag får ungefär 1 veckas välbehövlig vila till innan jag nästa helg kommer att vara skitnervös! Ja vi har bestämt oss för att vi inte vill vara utan hund längre, kan kanske bli lite tufft med en bebis samtidigt men för våran del passar det bäst nu i sommar då min man ska opereras i höst och gipsa ena foten/benet upp till knät. Vi ska titta på en labrador/goldenvalp i helgen. Innan har vi haft en schäfer/labrador i 11 år.
    Mysigt!! Det är svårt annars. Jag hade en golden tik och sen hade vi en Siberian Husky/Alaskan Malamute ihop. Har inte haft efter dem. :( saknat det massor. Men har också känt att valprogram varit svår att lösa och innan jobbade båda på annan ort. Nu jobbar jag fem min från vårt hus. ???? För oss passar det också bäst under f-ledighet. Men vi vet inte när. Om det blir i höst eller t våren. Då blir det nog golden igen troligen.
  • Kristalii

Impad av er som planerar hund när ni snart har fyra barn. Jag känner att barnen är fullt tillräckligt och lite till.

• Bibi84

Denna har tagit kakan! Jag och mannen mysade, och nu har jag så himla mycket förvärkar. Långt ifrån skönt. Typiska förvärkar också. Har inte varit så här tidigare. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag trott att förlossningen var på g, men det tror jag knappast då jag är i v. 32+0 idag (söndag).

Not nice. behövde skriva av mig....

• Bibi84

när ska det ge sig, somnade i 1 timma, men när jag vaknade igen så var värkarna där, fortfarande, nu kan jag inte somna. Har tagit panodil 2x500, så får hoppas att det hjälper. Klarar inte av att ligga ned, måste rörar lite på mig och just nu sitter jag på en boll. Värkarna är ca 2 min långa och kommer med 3-4 min mellanrum. Alltså, är det så här folk har det när värkarna lurar en? Ibland känns det som att värkarna går i varandra.  Om inte det här har blivit bättre kl 03.00 så måste jag nog ringa FL och höra. Blir liiiite nojig faktiskt. 

• Moneal
    Bibi84 skrev 2016-05-01 02:19:13 följande:

när ska det ge sig, somnade i 1 timma, men när jag vaknade igen så var värkarna där, fortfarande, nu kan jag inte somna. Har tagit panodil 2x500, så får hoppas att det hjälper. Klarar inte av att ligga ned, måste rörar lite på mig och just nu sitter jag på en boll. Värkarna är ca 2 min långa och kommer med 3-4 min mellanrum. Alltså, är det så här folk har det när värkarna lurar en? Ibland känns det som att värkarna går i varandra.  Om inte det här har blivit bättre kl 03.00 så måste jag nog ringa FL och höra. Blir liiiite nojig faktiskt. 

Men oj!

Hur går det för dig??
  • Kristalii
    Bibi84 skrev 2016-05-01 02:19:13 följande:

2 min långa!?! :-O Jag hade 20-30 sekunder långa med 2 1/2 minuts mellanrum häromdagen. Då var jag på väg att ringa förlossningen och fråga.

Hoppas det gått bra för dig!
  • Bibi84

för en natt, är fortfarande hemma, tog som sagt två panodil (500), dämpade förvärkarna. Men vet att det inte var SD då det var typiska "värkar". Har känt av milda nu på förmiddagen. Så får se vad som händer utöver dagen.  I natt var det typisk sånn extremt stark menssmärta och intens utstrålning av smärta på bäckenet bak. Men intervallet och längde på förvärkarna var helt sjuka. Det jobbiga var när dom gick in i varandra, bara tog över.
    Har haft mer flytningar nu.... Barnet kan komma när som helst, EFTER idag. haha...

Födelsedagsfirande av älsta sonen idag som blir 6 år. Så ja....för 6 år sen kände jag av förvärkar/värkar för första gången. hahaha...

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-01 10:25:34 följande:

för en natt, är fortfarande hemma, tog som sagt två panodil (500), dämpade förvärkarna. Men vet att det inte var SD då det var typiska "värkar". Har känt av milda nu på förmiddagen. Så får se vad som händer utöver dagen.  I natt var det typisk sånn extremt stark menssmärta och intens utstrålning av smärta på bäckenet bak. Men intervallet och längde på förvärkarna var helt sjuka. Det jobbiga var när dom gick in i varandra, bara tog över.
    Har haft mer flytningar nu.... Barnet kan komma när som helst, EFTER idag. haha...

Födelsedagsfirande av älsta sonen idag som blir 6 år. Så ja....för 6 år sen kände jag av förvärkar/värkar för första gången. hahaha...

Oj!! Du får vila!! Bebis får ju gärna stanna lite längre. :) inte lätt med sexårskalas heller! Ha det så mysigt och försök ta det lugnt. Kram
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-05-01 10:25:34 följande:

Ja, man vet ju aldrig när kroppen luras.

Jag har haft en massa sammandragningar, de började redan i v.15 så har vart rätt nojjig om att föda för tidigt, men nu är jag i v.38.

För nån månad sen gjorde SD ont, på sistone har de inte gjort ont.

Dagen före dotterns 6 års dag fick jag regelbundna SD så förstår hur du känner! Man vill ju inte behöva åka och föda på deras dag!

Förstår däremot verkligen inte hur du kan vara så lugn, alltså ang.om barnet kommer ifall du bara är i ca v.33.

Haha, jag är nojig att barnet ska komma nu (är i v.38), känner mig inte redo ännu!!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!