• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-17 13:00:46 följande:
    Åh så jobbigt och tungt det låter,

Bra att du harfått vila lite i dag i alla fall.

Önskar du kunde fått en helt lugn dag.

Hur känns det då?

Har dina andra barn varit stora oxå?

Här har det inte varit många knop i dag, känns som jag har en stor klump mellan benen när jag går.
    Är din fixerad?

Nä, den störste vägde 3430g och var 52cm. Men det är en annan pappa nu och han själv
    Vägde typ 4500g. Men vår dotter vägde 3200g.
  • Bibi84

Alltså, det är ju inte kul, när man väl känner att man kan göra saker så får man ju sig ett fint slag i trynet när plågorna kommer tillbaka. Igår och idag har kroppen inte helt varit på min sida mot slutet av dagen. Nu ligger jag och har ont, har så himla ont mellan benen av att stå, kändes nästan som om man skulle föda när jag satt på toa och kissa. den var ny!!! 
    Känner också nu att magen inte är så låg som jag trodde, känns ibland när jag ligger ned som att det går inte att stänga igen matstrupen så att magsyran går upp, bättre idag, men är nog från godis jag åt igår och läsken. haha...

Har gått in i v. 31 nu, så om 3 veckor kan man ju försöka med extra mycket mys i sängen, långa promenader och MASSA vila. kanske det kan sätta fart på lite saker och ting. :) Men går nog över då detta är sista och jag inte har gått över någon gång tidigare. :(  Ligger med förvärkar av och till nu, så det tränas bra här känner jag. haha

Någon som börjar närma sig BF?

• Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-17 16:13:00 följande:

Är din fixerad?

Nä, den störste vägde 3430g och var 52cm. Men det är en annan pappa nu och han själv

Vägde typ 4500g. Men vår dotter vägde 3200g.

När jag var hos bm sist var hon neråt med huvudet men låg långt ovanför.

Det var ju 2 veckor sedan så hon har kanske sjunkit ner nu?

Aha ja men då kan det ju vara så, inresan att det kan vara så olika från person till person!
  • Moneal
    Bibi84 skrev 2016-04-17 19:35:47 följande:

Alltså, det är ju inte kul, när man väl känner att man kan göra saker så får man ju sig ett fint slag i trynet när plågorna kommer tillbaka. Igår och idag har kroppen inte helt varit på min sida mot slutet av dagen. Nu ligger jag och har ont, har så himla ont mellan benen av att stå, kändes nästan som om man skulle föda när jag satt på toa och kissa. den var ny!!! 

Känner också nu att magen inte är så låg som jag trodde, känns ibland när jag ligger ned som att det går inte att stänga igen matstrupen så att magsyran går upp, bättre idag, men är nog från godis jag åt igår och läsken. haha...

Har gått in i v. 31 nu, så om 3 veckor kan man ju försöka med extra mycket mys i sängen, långa promenader och MASSA vila. kanske det kan sätta fart på lite saker och ting. :) Men går nog över då detta är sista och jag inte har gått över någon gång tidigare. :(  Ligger med förvärkar av och till nu, så det tränas bra här känner jag. haha

Någon som börjar närma sig BF?

Åh det där med att det känns som att ungen ska trilla ut har man varit med om :-/

Vissa säger att det kan vara antydan till framfall så man ska knipa massor, men jag vet inte.

Hoppas du slipper ha ont snart!
  • killroy

Hej!

Vilken natt...jösses såna förvärkar! Trodde verkligen att vi skulle behöva åka in till fl. Men skulle få svårt att få hit barnvakt, så jag struntade i att ringa in. Värkarna var så intensiva att jag inte ens kunde ligga still. Tog Alvedon, varm dusch och vetekudde. Till Slut somnade jag nog ett par timmar iaf, men kände allt av dom även imorse. Har fått ta nya Alvedon. Och passar nu på att vila medans 2 åringen sover och 5 åringen har en kompis här så de leker fint själva. Mannen har ringt till tre av sina närmaste och förvarnat att vi kan komma att ringa dom mitt i natten nu. Jag är ju bara i vecka 35+1 nu och har ju tid för kontroll nästa vecka för igångsättning, så liten får snällt lugna ner sig någon vecka till tycker jag.

Greifing - Härligt att höra att eran lilla växer så fint och mår bra. Helt fantastiskt, vilken stark liten tjej ni har!!

• Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 18:36:15 följande:

Va ett tag sen jag var hos bm så minns inte var mitt sf låg på då eller hur det är nu. Får se på måndag.

Hoppas tul går bra och är bebis liten görs mer koll eller så gömmer han sig bara längre in mot ryggen :)

Trodde tul var i morgon var nu idag. Var ingen stor bit och de uppskattade till -15,6 % så vi kommer få fara tillbaka om 2 v igen. Sa att gränsen ligger på -15%. Så om han hållet sig kvar tiden ut kommer han ligga på runt 3 kg.
  • Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-04-18 11:54:29 följande:

Trodde tul var i morgon var nu idag. Var ingen stor bit och de uppskattade till -15,6 % så vi kommer få fara tillbaka om 2 v igen. Sa att gränsen ligger på -15%. Så om han hållet sig kvar tiden ut kommer han ligga på runt 3 kg.

Får hoppa han tjockar på sig lite till nästa gng :)

Vi låg precis på gränsen så inga mer tul här. Men bra de har koll på dig sen är det ju en bonus att få se bebis lite mer. ;)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-18 12:32:10 följande:

Får hoppa han tjockar på sig lite till nästa gng :)

Vi låg precis på gränsen så inga mer tul här. Men bra de har koll på dig sen är det ju en bonus att få se bebis lite mer. ;)

Ja de hoppas ja med så vi inte hamnar under den nedersta sträcket.

Va mysigt å se han men såg inte så mycket. Svårt å se eftersom händer och fötter låg för ansiktet :)
  • RobzMarley

Kul ni som gjort tul. Hade gärna gjort.

Har ni också fått höra att det är okej IOM det är fjärde m mkt och ganska starka SD när det är fjärde barnet? Fått höra det nämligen.

Ska t läkaren imorgon bitti sen bm på em

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-04-18 19:01:24 följande:

Kul ni som gjort tul. Hade gärna gjort.

Har ni också fått höra att det är okej IOM det är fjärde m mkt och ganska starka SD när det är fjärde barnet? Fått höra det nämligen.

Ska t läkaren imorgon bitti sen bm på em

Fick höra de av bm idag. Att ju fler graviditeter ju mer känner man.

Sa att jag hade mer mensvärk o sd denna gng. Så sa bm att ja helt normalt +att jag denna gng kan känna mer av trycket neråt. Och helt rätt,precis så jag har det denna gng men lite starkare styrka eller vad man ska säga.

Någon här som upplever att hela magen gör ont ibland ? Haft så ikväll känns som hela magen krampar och ingen ställning är skön. Varken sitta stå el ligga ner i soffan :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!