• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-04-18 22:23:07 följande:
    Fick höra de av bm idag. Att ju fler graviditeter ju mer känner man.

Sa att jag hade mer mensvärk o sd denna gng. Så sa bm att ja helt normalt +att jag denna gng kan känna mer av trycket neråt. Och helt rätt,precis så jag har det denna gng men lite starkare styrka eller vad man ska säga.

Någon här som upplever att hela magen gör ont ibland ? Haft så ikväll känns som hela magen krampar och ingen ställning är skön. Varken sitta stå el ligga ner i soffan :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja det har jag ofta. Har haft ont uppe i magen senaste dagarna med. Och ligamenten flera veckor. Gör så ont. Som kram i sidorna sv magen. Mwn går inte över så fort som vanlig kramp. :/
  • RobzMarley

Vad har ni för blodvärde?

Kommit tänka på att mitt var halv lågt sist 104. Kanske blivit lägre därför jag är yr o matt. Får se imorgon antar jag.

Precis! Min farmor (som födde tio barn) har berättat för mina fastrar att varje barn tillförde fler krämpor och mer av allt liksom. :-0

• Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-18 22:44:37 följande:

Ja det har jag ofta. Har haft ont uppe i magen senaste dagarna med. Och ligamenten flera veckor. Gör så ont. Som kram i sidorna sv magen. Mwn går inte över så fort som vanlig kramp. :/

Ah, har också haft den där "krampen" sedan ganska tidigt i graviditeten men bara då och då, känns som att det är i de där "gummibanden" och att det liksom drar i dem.
  • Zoey83

Nu i v.36, var idag till bm.

Så glad! för järnvärdet har äntligen!! gått upp, 129 helt otroligt! Det har gett resultat att jag tvingat i mig hemmagjort blodpalt.

Hade nu SF mått 37.

Huvudet ruckbart nu, senast var det rörligt, men känns ju som att huvudet farit lite längre ner.

Bt 95/55 (vanligt för mig).

Känns skönt! att allt var bra.

• RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-18 22:51:37 följande:
    Ah, har också haft den där "krampen" sedan ganska tidigt i graviditeten men bara då och då, känns som att det är i de där "gummibanden" och att det liksom drar i dem.
    Exakt! Googlade i mitten av graviditeten och såg att jo just de måste det vara. Så tunna att de ser ut att kunna gå av haha. Men jobbigt jag har inte alls haft det m mina andra.
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-18 22:56:14 följande:

Så glad! för järnvärdet har äntligen!! gått upp, 129 helt otroligt! Det har gett resultat att jag tvingat i mig hemmagjort blodpalt.

Hade nu SF mått 37.

Huvudet ruckbart nu, senast var det rörligt, men känns ju som att huvudet farit lite längre ner.

Vad skönt! Vad var värdet som lägst? Hemmagjord blodpalt låter läskigt! Skönt att alla värden såg bra ut!
  • Mamacitaa

Ja de låter ju som de jag har.

Vet ej mitt blodvärde då bm igår inte tog nåt. Äter järntabletter varannan ska nu då magen gör så mkt uppror.

Vad hade ni för sf mått i vecka 33 ?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

sover så oroligt på nätterna nu, men det är ju helt vanligt det...."precis" som det ska vara mot slutet av grav. då man ska bli van med vaken nätter. 

Zoey83 skrev 2016-04-18 22:56:14 följande:

Hade nu SF mått 37.

så bra att allt såg bra ut! :) Här sitter jag och drömmer att jag ska vara i v. 34-36. haha...kommer snart dit jag också.
    RobzMarley skrev 2016-04-18 22:46:41 följande:

Vad har ni för blodvärde?

Kommit tänka på att mitt var halv lågt sist 104. Kanske blivit lägre därför jag är yr o matt. Får se imorgon antar jag.

Precis! Min farmor (som födde tio barn) har berättat för mina fastrar att varje barn tillförde fler krämpor och mer av allt liksom. :-0

Kollar typ aldrig mitt blodvärde. Men när jag känner mig trött tar jag lite magnesium och det fungerar bra! tar ju också omega3 tabletter varje dag typ. :) Men eftersom allt har sett bra ut hos mig så testar dom inte så mycket.

Idag ska jag nog njuta solen, ligga i solstolen och bara dega. Kanske blir en blund eller två. Har precis skickat in alla mina papper på att få lov till att föda i sverige, om jag föder tidigare så har jag skickat in förlossningsklinik ansökan och så denna mamma ledighets ansökan. Sånt som är bra att ha skickat in. haha
    Sitter också och skickar in intyg på skola osv. då jag vill ta några kurser till hösten, tilläggs utbildningar till den jag har. Så det är mycket nu. Vet inte om jag klarar av det, men tänker att det nog ska gå bra. 

• Zoey83
    killroy skrev 2016-04-18 11:53:30 följande:

Hej!

Vilken natt...jösses såna förvärkar! Trodde verkligen att vi skulle behöva åka in till fl. Men skulle få svårt att få hit barnvakt, så jag struntade i att ringa in. Värkarna var så intensiva att jag inte ens kunde ligga still. Tog Alvedon, varm dusch och vetekudde. Till Slut somnade jag nog ett par timmar iaf, men kände allt av dom även imorse. Har fått ta nya Alvedon. Och passar nu på att vila medans 2 åringen sover och 5 åringen har en kompis här så de leker fint själva. Mannen har ringt till tre av sina närmaste och förvarnat att vi kan komma att ringa dom mitt i natten nu. Jag är ju bara i vecka 35+1 nu och har ju tid för kontroll nästa vecka för igångsättning, så liten får snällt lugna ner sig någon vecka till tycker jag.

Greifing - Härligt att höra att eran lilla växer så fint och mår bra. Helt fantastiskt, vilken stark liten tjej ni har!!

Oj, vilken dramatisk natt, hoppas den lille stannar kvar tills ni har tid.

Hur kommer det sig att ni har en tid för igångsättning redan i v.36??
  • RobzMarley

Tillbaka från doktorn. Blev sjukskriven 100% graviditeten ut. Känns jättekonstigt. Vad ska jag göra nu liksom. Jag visste ju det var snart.

Vad händer m fk när sjukskrivningen ökar? Då måste jag anmäla igen va påmhemsidan?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!