Bibi84 skrev 2016-04-28 12:34:57 följande:
Oj...det där har kommit till mig precis när krystvärkarna börjar. Ingen kul grej.
En sak jag tror är smart är att INTE läsa en massa förlossningshistorier, alla upplever vi förlossningen olika osv. Har du pratat med din BM om din känsla inför förlossningen?
Själv längtar jag SÅ, galen är jag nog. Jag längtar att få ha 4 barn utanför magen, att få min kropp tillbaka, att få mysa med lilla fisen. Slippa denna väntan på "när ska hon komma ut!" Kunna vara AKTIV igen! Jag tänker på hur skönt det ska bli att använda LUSTGASEN, hahahaaaa.... Kalla mig konstig. Jag tänkte mycket på förlossningen tidigare i graviditeten, vad har jag gett mig in på, jag måste vara galen osv. men nu ser jag på förlossningen som ett avslut på alla mina graviditeter och början på ett liv där jag kan satsa på min kropp som förhoppningsvis kan vara varande. och NJUTA av all god mat och dricka. :) Hahaha
Tack för ditt svar, det piggade upp, ett fint! sätt att se på det hela. Ska också försöka tänka lite mer så, alltså som ett avslut på alla graviditeter eftersom mannen INTE vill ha fler.
Jag längtar liksom dig jätte mycket efter babyn det som känns jobbigt! är ju förlossningen, detta eftersom vi inte hann till sjukhuset senast så det har ju satt sina spår!
Men nu ska jag försöka!!! att tänka på det som ett avslut och vara super religös den sista tiden.
Försöka njuta av det lilla och av lugnet före stormen.