• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-04-27 07:38:10 följande:

Segt kan jag hålla med om! Bebis har några veckor på sog att vända sig helt då. Men jobbigt tänker jag?

Jo fest nu vart jag osäker..känns ändå som huvudet är rätt långt er men som ni alla säger så har bebis plats so snurra runt på så kanske det hon gör och då känner man ju så olika från dag till dag.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

använder en del nässpray jag också....det värsta jag vet är att vara täpt i näsan! :)

• Niyoh81

Nu har man gått in i v.31 så 68 dagar kvar :) har börjat läka ur brösten men tidigare var de genomskinlig men nu är de mer gulaktigt. Som rå mjölk. Nån annan som fått så tidigt? Kommer ihåg att ja börja läka tidigt med dom andra men inte råmjölk.

På måndag börjar ja mitt nya jobb. Heltids tjänst på sjukhuset på Operation. Kommer jobba ända tills bebisen kommer. Får se hur de går å hur fogarna kommer må. Men får bita ihop för jag är så glad att jag får denna chans :)

• killroy

Hej tjejer!

Här var vi in till förlossningsläkaren igår för att diskutera igångsättningen. Fick gjort tillväxtul och det visade att bebisen mådde fint och hon uppskattade vikten till ca 3 kg i nuläget. Fick en tid för igångsättning...nedskrivet på en post-it lapp. Känns väldigt surrealistiskt att ha fått mitt barns födelsedatum nedskrivet på en post-it lapp :D Så nu har jag inte lång tid kvar, denna veckan har jag fullt upp med besök av mamma och bror, sen i helgen blir det att besöka blivande hundvalpen ? Sedan är det bara en vecka som ska spenderas med behövlig vila inför näst påkommande veckas händelse.

• lima76
    Niyoh81 skrev 2016-04-27 14:40:42 följande:

Nu har man gått in i v.31 så 68 dagar kvar :) har börjat läka ur brösten men tidigare var de genomskinlig men nu är de mer gulaktigt. Som rå mjölk. Nån annan som fått så tidigt? Kommer ihåg att ja börja läka tidigt med dom andra men inte råmjölk.

På måndag börjar ja mitt nya jobb. Heltids tjänst på sjukhuset på Operation. Kommer jobba ända tills bebisen kommer. Får se hur de går å hur fogarna kommer må. Men får bita ihop för jag är så glad att jag får denna chans :)

ingen mjölk här än :) tror inte att det börjat innan bebisen kommit innan heller för mig,
    Vad roligt med ditt nya jobb! Är du sjuksköterska eller läkare eller vad? Blir väl mycket stående kan jag tänka mig.. jag tycker nästan det är jobbigare att stå stilla än att röra mig.. Hoppas det går bra iaf!
    killroy skrev 2016-04-27 16:34:51 följande:

Hej tjejer!

Här var vi in till förlossningsläkaren igår för att diskutera igångsättningen. Fick gjort tillväxtul och det visade att bebisen mådde fint och hon uppskattade vikten till ca 3 kg i nuläget. Fick en tid för igångsättning...nedskrivet på en post-it lapp. Känns väldigt surrealistiskt att ha fått mitt barns födelsedatum nedskrivet på en post-it lapp :D Så nu har jag inte lång tid kvar, denna veckan har jag fullt upp med besök av mamma och bror, sen i helgen blir det att besöka blivande hundvalpen ? Sedan är det bara en vecka som ska spenderas med behövlig vila inför näst påkommande veckas händelse.

Spännande! vad mysigt att få kika in också. Jag har varit lite orolig över att bebisen rör sig mindre (tror jag) men ibland så får han liksom ny fart och ställer till med värsta gymnastiken och fast att det kan göra rätt ont blir jag så lättad.. En liten sneak-peak in i magen hade varit skönt i vilket fall, litet bekräftelse att allt är bra..

Vilken vecka är du i nu?
  • Bibi84

jag har inte fått ut någon "mjölk" i tidigare grav. Fått det rätt efter födslen. Men nu har jag haft det i några veckor faktiskt. Kommer också ut lite tjock gulaktig vätska (råmjölk).

Oj ojoj....ja, måste nog vara lite surrealistisk att få veta att "den x maj" så ska du födas. :)

Hihihiii

• Niyoh81
    lima76 skrev 2016-04-27 19:47:06 följande:

ingen mjölk här än :) tror inte att det börjat innan bebisen kommit innan heller för mig,

Vad roligt med ditt nya jobb! Är du sjuksköterska eller läkare eller vad? Blir väl mycket stående kan jag tänka mig.. jag tycker nästan det är jobbigare att stå stilla än att röra mig.. Hoppas det går bra iaf!

Ska bli super kul. Är undersköterska, jo är ju de och som du säger är de gode jobbigt att stå.

Har ikväll haft massor av mensvärk och sd. Plus att de tryckt neråt..Trycker mycket bakåt mot ändan. Känns som bebis e på väg ut :/
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-04-27 22:36:57 följande:
    Ska bli super kul. Är undersköterska, jo är ju de och som du säger är de gode jobbigt att stå.

Har ikväll haft massor av mensvärk och sd. Plus att de tryckt neråt..Trycker mycket bakåt mot ändan. Känns som bebis e på väg ut :/
    Vilken vecka är du i? Även om jobbet är jätteroligt så måste du ändå sätta dig själv först. Det förstår förhoppningsvis din arbetsgivare också..

Att det trycker nedåt är kanske "bara" bebis som borrar sig neråt och fixeras men glöm inte att lyssna på kroppen även om pliktkänslan kallar.. Kram!
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-04-27 22:50:07 följande:

Vilken vecka är du i? Även om jobbet är jätteroligt så måste du ändå sätta dig själv först. Det förstår förhoppningsvis din arbetsgivare också..

Att det trycker nedåt är kanske "bara" bebis som borrar sig neråt och fixeras men glöm inte att lyssna på kroppen även om pliktkänslan kallar.. Kram!

Är i v.31 nu .jo klart de är så. Men har en förstående chef. Varför ja känner lite press så är för att hon är så snäll å faktisk chansar att anlita mig men tanke på att hon kommer vara tvungen att ta in en annan i mitt ställe när ja får bebis. Är grymt tacksam över den chansen hon ger mig. Men självklart kommer jag lyssna på min kropp.

Jo tänkte på de ha med. Är lite ovan eftersom ingen av de andra 3 gjorde de förrän just i slutet. Kram
  • Mamacitaa

Är oxå undersköterska och var på operation en dag då jag väntade 2a dottern. . Jag fick en stol att sitta på när de blev jobbigt så de borde du oxå få så du kan varvar mellan att sitta och stå.

Denna foglossningen gör mig galen..vaknat flera gng under natten av den plus massa förvärkar.

Var hos ortopeden igår o ska få operation av Karpateltunnelsyndrom i min vänster hand inom 2v.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!