• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-19 12:01:30 följande:

Tillbaka från doktorn. Blev sjukskriven 100% graviditeten ut. Känns jättekonstigt. Vad ska jag göra nu liksom. Jag visste ju det var snart.

Vad händer m fk när sjukskrivningen ökar? Då måste jag anmäla igen va påmhemsidan?

Men så skönt! för dig att få bli sjukskriven.

Nu har du ju tid att njuta, vila, förbereda dig mentalt inför förlossningen, skriva förlossningsbrevet (om du inte redan gjort det), packa klart BB-väskan, meditera, sova på dagen (om du behöver), måla, mm.

Själv har jag, förhoppningsvis sista vecka nu innan jag tar ledigt, om jag hinner klart med uppgiften under veckan, vilket jag hoppas!!! för sen går jag ju in i v.37(!) och då vill jag kunna ta det lungt!!!
  • killroy
    Zoey83 skrev 2016-04-19 11:40:58 följande:

Oj, vilken dramatisk natt, hoppas den lille stannar kvar tills ni har tid.

Hur kommer det sig att ni har en tid för igångsättning redan i v.36??

Som jag skrivit om tidigare så sökte jag för planerat snitt först p.g.a. frakturer på svanskotan vid två av mina förlossningar. Men i sista stund ångrade jag mig och ville ha planerad igångsättning istället. Det var de absolut inte emot (de var väl bara glada att slippa försöka övertala någon att göra snitt). Så jag ska in nästa vecka för att göra tillväxtul och kontroll hur mogen jag är. Sen tar de väl beslut om när själva igångsättningen blir efter det. Men ska förvärkarna fortsätta så här så lär det nog bli snart.
  • Niyoh81

Jag är så himla glad. Idag fick ja bästa meddelandet ever. Fick veta att jag fick ett jobb som ja sökte. Var på arbetsintervju förra veckan. Va rädd att de inte skulle vilja ha mig för att ja var gravid och ska ha barn om ca 3 mån.

Men chefen ville ändå anlita mig. Så nu den 2/5 så kommer jag börja på Operation som undersköterska :) ingen kan vara lyckligare än jag just nu :D

• Moneal

Fick ett samtal från min bm i dag, tydligen hade mina hepatos provsvar varit förhöjda och ökat över gränsen för vad man får ha i gallsyra.

Tydligen hade läkaren bara "råkat missa" det i lördags när jag var inne på koll.

Ändå fick de ta om ctg kurvan 2 gånger för att hennes hjärtljud var så varierande och att jag inte kände att hon rörde sig så tydligt.

Så bm var rasande, och det blir nya akuta prover i morgon samt besök för kontroll på fl efteråt.

Blir troligen insatt mediciner från och med i morgon oxå och täta kontroller.

Kul nästan jämt

????

• RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-19 14:15:24 följande:
    Men så skönt! för dig att få bli sjukskriven.

Nu har du ju tid att njuta, vila, förbereda dig mentalt inför förlossningen, skriva förlossningsbrevet (om du inte redan gjort det), packa klart BB-väskan, meditera, sova på dagen (om du behöver), måla, mm.

Själv har jag, förhoppningsvis sista vecka nu innan jag tar ledigt, om jag hinner klart med uppgiften under veckan, vilket jag hoppas!!! för sen går jag ju in i v.37(!) och då vill jag kunna ta det lungt!!!
    Ja, det är väl så. :) svårt vara att varva ner då jag behöver det nog. Men känns som att jag ska gå över tiden nu bara för det haha.

Hoppas du hinner klart! Bara lite kvar ju!! När var du beräknad? Känns som vi är lika långt
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-04-19 17:59:08 följande:

Jag är så himla glad. Idag fick ja bästa meddelandet ever. Fick veta att jag fick ett jobb som ja sökte. Var på arbetsintervju förra veckan. Va rädd att de inte skulle vilja ha mig för att ja var gravid och ska ha barn om ca 3 mån.

Men chefen ville ändå anlita mig. Så nu den 2/5 så kommer jag börja på Operation som undersköterska :) ingen kan vara lyckligare än jag just nu :D

Wow!! Grattis! Vad roligt!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-19 18:46:26 följande:

Fick ett samtal från min bm i dag, tydligen hade mina hepatos provsvar varit förhöjda och ökat över gränsen för vad man får ha i gallsyra.

Tydligen hade läkaren bara "råkat missa" det i lördags när jag var inne på koll.

Ändå fick de ta om ctg kurvan 2 gånger för att hennes hjärtljud var så varierande och att jag inte kände att hon rörde sig så tydligt.

Så bm var rasande, och det blir nya akuta prover i morgon samt besök för kontroll på fl efteråt.

Blir troligen insatt mediciner från och med i morgon oxå och täta kontroller.

Kul nästan jämt

????

Men vad dåligt av dem!! Stackare!
  • Zoey83
    Niyoh81 skrev 2016-04-19 17:59:08 följande:

Grattis!! Så Härligt, blir så glad av att höra att man faktiskt kan få jobb när man är gravid.

Njut av din lycka!
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-20 09:33:22 följande:

Ja, det är väl så. :) svårt vara att varva ner då jag behöver det nog. Men känns som att jag ska gå över tiden nu bara för det haha.

Hoppas du hinner klart! Bara lite kvar ju!! När var du beräknad? Känns som vi är lika långt

Jag är beräknad till 13:e, du då??

Ja, bara lite kvar men hela denna vecka är fullspäckad, utvecklingssamtal, möten, barnkalas och Ikearesa. Längtar till måndag när denna vecka är över.

Pust, har inte ens fixat klart till babyn ännu.

Har du?
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-20 23:06:02 följande:
    Jag är beräknad till 13:e, du då??

Ja, bara lite kvar men hela denna vecka är fullspäckad, utvecklingssamtal, möten, barnkalas och Ikearesa. Längtar till måndag när denna vecka är över.

Pust, har inte ens fixat klart till babyn ännu.

Har du?
    Inte förrän den 25:e.

Skönt ändå att ha saker inplanerade nu sista. Jag har det ganska tomt nu. Bara saker jag vill göra (får se om fogar och SD tillåter mig). Men annars är det mesta fixat t bebis.

Måste köpa fler leggings t mig själv, utan mammamodden haha att ha efteråt samt hämta ut ett paket m en bellybinder annars är vi typ klara ???? vad har du kvar?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!