• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84

Den där bellybinder...har tittat lite på den själv faktiskt, men undrar hur bra den är. :)  Vem har inte lyst att se smashing ut efter att ha fött 4 barn. Var i bra form innan jag blev gravid med nr 4, och mannen sa en dag" ja, men du har ju inte haft problem att komma tillbaka till en bra form!"....well, då har han inte sett hur hårt jag har jobbat, för att för mig hjälper det absolut inte att amma bort grav. kilorna. Här måste jag röra på mig BRA och äta SUNT! 
    Gick faktiskt på sånn CLA fatburn (tabletter som ökar förbränningen) i 2-3 månader efter att jag var klar med att amma, och måste säga att dom funkade bra. Kände att förbränningen ökade, blev piggare och mådde bra, så vi får se om det blir något sånt denna gången också. ;)

Oj, ni har ju inte långt kvar alls till BF, va kul! Längtar till att höra när man tror att ting är på g och så är man borta 1-2 dagar så ser man ett inlägg på..."Igår kom...."  :)
    Själv väntar jag på svar om jag kan föda i Sverige för att så boka in tid till BM.

Satt en del igår på förmiddagen, och kände att jag har haft en del "mensvärk", har inte haft den typ av mensvärk tidigare. Men annars var formen bra igår. skönt!

Har allt till bebisen, men inte tagit fram något! sa till mannen att vi kanske skulle ta fram lite grejer så att vi inte behöver tänka på det senare, men haha...nej, det tar så mycket plats. hahaha

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-21 08:32:12 följande:

Den där bellybinder...har tittat lite på den själv faktiskt, men undrar hur bra den är. :)  Vem har inte lyst att se smashing ut efter att ha fött 4 barn. Var i bra form innan jag blev gravid med nr 4, och mannen sa en dag" ja, men du har ju inte haft problem att komma tillbaka till en bra form!"....well, då har han inte sett hur hårt jag har jobbat, för att för mig hjälper det absolut inte att amma bort grav. kilorna. Här måste jag röra på mig BRA och äta SUNT! 
    Gick faktiskt på sånn CLA fatburn (tabletter som ökar förbränningen) i 2-3 månader efter att jag var klar med att amma, och måste säga att dom funkade bra. Kände att förbränningen ökade, blev piggare och mådde bra, så vi får se om det blir något sånt denna gången också. ;)

Oj, ni har ju inte långt kvar alls till BF, va kul! Längtar till att höra när man tror att ting är på g och så är man borta 1-2 dagar så ser man ett inlägg på..."Igår kom...."  :)
    Själv väntar jag på svar om jag kan föda i Sverige för att så boka in tid till BM.

Satt en del igår på förmiddagen, och kände att jag har haft en del "mensvärk", har inte haft den typ av mensvärk tidigare. Men annars var formen bra igår. skönt!

Har allt till bebisen, men inte tagit fram något! sa till mannen att vi kanske skulle ta fram lite grejer så att vi inte behöver tänka på det senare, men haha...nej, det tar så mycket plats. hahaha

Ja, jag använde en annan (billigare) förra gången. Den var jättebra! Men den modellen jag hade rullade och korvade sig liksom. Så satsade några hundralappar mer på att ha en som ska sitta bättre o vara skön. Tog en S för jag låg mellan S och M. Så kommer nog ta ett par dagar innan jag lyckas knäppa den . Dem var ett skönt stöd förra gången tyckte jag. Inte bara estetiskt haha men för att magmuskulaturen är helt kass. Jag får också kämpa. Det blev MÅNGA långa promenader med dottern sist. Denna gång blir det svårare, med en fyraåring i kopplet. Får kika på sånna tabletter kanske om inte allt hinner "försvinna". Har gått upp 22kg nu typ.
  • Kristalii

34+3 idag. Och det känns som om magen har sjunkit!! Det är väl ok egentligen men vid sista besöket hos BM låg bebisen i säte. Hoppas hoppas hen har vänt sig rätt. Fast jag känner rörelserna vid ungefär samma ställen så jag tror inte det.

Är helt livrädd för kejsarsnitt...

Nästa BM-besök är på tisdag. Känns som det är långt dit just nu.

• Zoey83

Nu har jag haft revel undos sammandragningar sen ca 7-tiden (!!) Lite av ett tryck också mot svanskotan ibland. SD gör ont, men inte jätteont, inget som en vanlig värk.

Babyn har vart rätt aktiv också.

Borde jag åka in??

Vill verkligen inte, det är 17 milnenkel väg till sjukhuset och här finns inga barnmorskor på helgen.

Dessutom fyller mitt andra barn år imorgon och sötisen har planerat kalas med speciellt tema, så jag har massor att göra!!!

Bl.a.baka tårta, men nu ligger jag bara här i sängen och hoppas det ska ge med sig.

Känns ännu för tidigt för att barnet ska komma nu.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-04-23 10:44:26 följande:

Nu har jag haft revel undos sammandragningar sen ca 7-tiden (!!) Lite av ett tryck också mot svanskotan ibland. SD gör ont, men inte jätteont, inget som en vanlig värk.

Borde jag åka in??

Vill verkligen inte, det är 17 milnenkel väg till sjukhuset och här finns inga barnmorskor på helgen.

Dessutom fyller mitt andra barn år imorgon och sötisen har planerat kalas med speciellt tema, så jag har massor att göra!!!

Bl.a.baka tårta, men nu ligger jag bara här i sängen och hoppas det ska ge med sig.

Min BM har sagt att jag ska åka in om jag har regelbundna SD. Om jag hade varit dig hade jag ringt förlossningen och frågat.

Det är skittrist att behöva försaka saker en tänkt att göra. Jag vet då jag sitter hemma pga blödning blivit beordrad vila istället för att fara iväg på tjejhelg. Men du och bebisen går före allt!!!
  • Zoey83
    Kristalii skrev 2016-04-23 11:11:26 följande:

Min BM har sagt att jag ska åka in om jag har regelbundna SD. Om jag hade varit dig hade jag ringt förlossningen och frågat.

Det är skittrist att behöva försaka saker en tänkt att göra. Jag vet då jag sitter hemma pga blödning blivit beordrad vila istället för att fara iväg på tjejhelg. Men du och bebisen går före allt!!!

Nu har det lugnat ner sig så kommer att avvakta med att åka in, du har rätt- jag&babyn är viktigast!

Åh, så synd! att du missade tjejhelgen.

Vilken vecka är du i??
  • Bibi84

Så skönt att det har lugnat ned sig. Var dock precis så jag hade det med nr 3, men kände någonstans i kroppen att det nog var dags, då var jag ju i v. 39+0. haha, så kanske därför jag kände att det kanske var på g.

Idag har jag legat i sängen från 8:30-11, otroligt skönt, fick sonen som vaknade kl 5 att somna då och sov tillsammans med han då. Har dock behövt att gå på toa 3 gånger alla redan, hade jag inte varit i v. 30+0 så hade jag tänkt att jag har den där typiska tömningsdagen. Men det vill jag ju inte ha än, plus att mannen åkte till Indien idag på morgonen och blir  borta i en vecka.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-04-23 12:37:51 följande:

Nu har det lugnat ner sig så kommer att avvakta med att åka in, du har rätt- jag&babyn är viktigast!

Åh, så synd! att du missade tjejhelgen.

Vilken vecka är du i??

34+3 är det idag. Galet nära målet nu!
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-23 10:44:26 följande:

Borde jag åka in??

Oj, dilemma. Förstår du vill göra allt du tänkt. Jag är precis likadan. Men ring förlossningen och kolla. Jag hade så förra veckan och de bad mig ta alvedon och vila. Efter en dags vila la de sig. Jobbigt att det är 17 mil dit!
  • Mamacitaa

Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.

Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.

Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!