• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-21 16:16:13 följande:

Någon här som haft tarmtömning innan fl startades?

Har ju blivit igångsatt alla gng innan :)

Jag hade tömningsdag med mina två graviditeter som jag inte blev igångsatt på, dvs. dom jag hann gå långt med. (vattenavgång v. 31, men en)
    Men den här gången har jag inte haft EN tömningsdag, utan tömningsdagar.....och det har inte varit någon/några dagar innan, men mer veckor skulle jag säga. :)

Men det är så himla olika för alla. 

är lite trött i kroppen faktiskt, bäckenet, efter 1 timma på den grejen jag skulle på med barnen. Nu sitter jag i fotöljen och njuter av lukten av lasagne i ugnen. Snart middag och så dags att göra sig klar till 30 års fest. jippie! :) blir inte så länge dock, känner att kroppen inte taklar en lång afton ikväll.
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-05-21 17:17:52 följande:

Är många som skrivit om tömningsdagen här inne :) Jag hade också ett par sådana dagar. Tror det är ett tecken på att det närmar sig men inte nödvändigtvis dags precis än utan kan nog vara att man har diarre i omgångar de sista veckorna..Tycker så synd om dig. Har du någon du kan prata/söka stöd hos?

Ingen där ja bor men en kompis.

Idag fick ja veta att när de är dax så får ja ta bussen in eller en taxi eftersom min man kommer inte följa med. Plus att ja från och med nu får klara mig sj :(
  • anjamila

Niyoh81 Vilken idiot! Vet inte vad jag ska säga.

Önskar man kunde fixa någon som kunde stötta och hjälpa dig, både nu och under och efter förlossningen...

• lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-21 19:41:55 följande:

Idag fick ja veta att när de är dax så får ja ta bussen in eller en taxi eftersom min man kommer inte följa med. Plus att ja från och med nu får klara mig sj :(
    Men jösses! Vad är hans problem!?
    vad ska du göra?
  • Bibi84

Nu blir jag också riktigt IRRITERAD, hur kan man behandla en människa på det sättet. Alltså, först så vill han inte prata om det, sen så tar han och bara lämnar dig i sticket. Frågan är, när han behandlar dig så och erat ofödda barn, är han rätt man att vara tillsammans med? hjälper det att ta faderskapstest, kommer han att vara där ändå? förutom att betala bidrag såklart som han måste göra.
    Jag skulle också vilja vara där som ett stöd både nu, under och efter. Finns det ingen chans att du kan komma dig till när familj och bo där och föda för att få stöd och närhet?
  • RobzMarley

Herregud... Vilken "man"!! :( Stackare. Du kan inte bo hos någon nu sista biten? Föräldrar eller vänner?

Är han pappa till de andra också??
  • anjamila

Har tänkt på dig Niyoh81 och var du skulle kunna få stöd.

Doula finns ju för förlossningen. Går att leta efter en här www.doula.nu/
    Den där mannen är ju ändå inte så mycket tryggt förlossningsstöd nu tänker jag...

Har du inga vänner eller familj som skulle kunna komma till dig? Eller du till dem under ett par månader? 
    Vad kan det finnas mer...Kan bm lotsa till stöd? Soss? Det finns ju flera barn inblandade... Kyrkan kanske, genom deras diakoner. 
    Vet ju inte alls var du bor och hur det ser ut där, men önskar dig verkligen någon medmänniska igenom detta.

• lima76

En aktiv helg är över.. Vi fick gjort det som skulle göras och det känns bra men är trött i kroppen nu och hoppas få vilat imorgon när minsta är på dagis.
    Vi köpte vagn idag och det känns också bra att ha det gjort och på plats!
    Nu är det städning som gäller tror jag. Man vill ju gärna komma hem till ett någorlunda städat hem med en ny liten bebis..

Hur har ni andra haft det i helgen? Här var värmen tillbaka idag! Jag har svettats en massa nu ikväll...

• RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-22 23:09:59 följande:

En aktiv helg är över.. Vi fick gjort det som skulle göras och det känns bra men är trött i kroppen nu och hoppas få vilat imorgon när minsta är på dagis.
    Vi köpte vagn idag och det känns också bra att ha det gjort och på plats!
    Nu är det städning som gäller tror jag. Man vill ju gärna komma hem till ett någorlunda städat hem med en ny liten bebis..

Hur har ni andra haft det i helgen? Här var värmen tillbaka idag! Jag har svettats en massa nu ikväll...

Skönt! Vi var också igång och värmen var tillbaka! Fixade i trädgården och lite m renoveringen på ovanvåningen. Jag låg ett par timmar på knä o rensade ogräs från sten singel... Aningen ont sen på kvällen o natten. Men inga som helst värkar eller så. En inatt typ. That's it. BF på onsdag.
    Skönt ni fick köpt vagn!! Vi fick upp en hylla över skötbordet. Den har stått läänge.

Jag vill knappt göra/planera något allt här. Hade ju planerat att ha bebis här liksom. Inte behöva tänka vad vi ska äta haha eller skjutsa t träningar osv.
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-23 07:44:43 följande:
    Skönt! Vi var också igång och värmen var tillbaka! Fixade i trädgården och lite m renoveringen på ovanvåningen. Jag låg ett par timmar på knä o rensade ogräs från sten singel... Aningen ont sen på kvällen o natten. Men inga som helst värkar eller så. En inatt typ. That's it. BF på onsdag.
    Skönt ni fick köpt vagn!! Vi fick upp en hylla över skötbordet. Den har stått läänge.

Jag vill knappt göra/planera något allt här. Hade ju planerat att ha bebis här liksom. Inte behöva tänka vad vi ska äta haha eller skjutsa t träningar osv.
    Onsdag! Tänk att vi är nästan framme ändå!! Jag har 15 dagar kvar idag. En intensiv längtan blandat med en känsla av att jag inte är riktigt redo än :D

Min ena dotters gymnastik har sommaruppehåll redan och den andra har typ två ggr kvar på sin dans sen är det paus med träningar för oss! Vill starta lillan  på simskola till hösten men i sommar vill jag gå utan måsten. Det är bara alltid så mkt som händer i maj, denna veckan har vi utvecklingssamtal, klassträff med grillning och kalvinknatet..

Jag ska antagligen fota en liten nyfödd bebis i morgon. Det ska bli jättemysigt, hoppas bara att jag orkar..
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!