• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-05-28 18:54:04 följande:
    fick ni komma hem till slut? Visade tappen ngt?

Det är drygt att ligga på sjukhus...
    Ja, äntligen hemma, fick komma hem efter att det inte har hänt några direkta ändringar, inte har jag några direkt sd eller förvärkar, bara lite murringar i ny och ne i magen. Så jag fick lov att åka hem kl 16. Väl hemma in i duschen och känna mig fräsch igen. Kände efter själv för att se om det var någon ändring och det var lättare att komma åt. Hon sa att jag inte hade öppnat mig mer, dvs. 2-3 cm, men tror att tappen nu är 2 cm. Hon skrev på pappret: 2-3 cm, 2 cm SD (lite otydliga bokstäver), men tippar att det kan vara tappen eftersom jag själv hade lätt att komma åt öppningen. 
    Har fått sova lite och har inte gjort något idag, dock har jag behövt gå på toa nu på kvällen.

Baby skydd i bilen i fall något skulle hända.
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-05-28 18:57:23 följande:

Imorgon går jag ner på ensiffrigt, 9 dagar till bf.. Känner mig fortf inte riktigt redo men nu är ju det mesta på plats iaf.. min man ska förhoppningsvis kunna jobba lite mindre nästa vecka så då kanske det sista faller på plats för mig. Är väl mest i tankarna jag inte är redo än..

Jag har inte övat så mkt andning och avslappning som jag skulle vilja än heller så ska försöka passa på i veckan.

Glad Mors Dag till er allihop för imorgon <3

Va KUL!!!  så spännande. Nu är det ju många som kan poppa ut bebisar här. 

Glad Mors dag till dig också imorgon. {#emotions_dlg.flower}
  • Bibi84
    lima76 skrev 2016-05-28 18:57:23 följande:

Imorgon går jag ner på ensiffrigt, 9 dagar till bf.. Känner mig fortf inte riktigt redo men nu är ju det mesta på plats iaf.. min man ska förhoppningsvis kunna jobba lite mindre nästa vecka så då kanske det sista faller på plats för mig. Är väl mest i tankarna jag inte är redo än..

Jag har inte övat så mkt andning och avslappning som jag skulle vilja än heller så ska försöka passa på i veckan.

Glad Mors Dag till er allihop för imorgon <3

Va KUL!!!  så spännande. Nu är det ju många som kan poppa ut bebisar här. 

Glad Mors dag till dig också imorgon. {#emotions_dlg.flower}
  • anjamila

Känner mig helskum. efter en vecka med att ha varit så tung, så full med vatten, så jobbigt så känns det mycket lättare nu. passar på att njuta av det... :-P
    men nätterna är fortfarande jobbiga..nästan så jag inte vill gå och lägga mig

Syrran har börjat fråga typ 5 gånger om dagen om inte bebis är på G snart. OMG...jag har ju sagt att jag troligen går över. spara tjatet en vecka eller så...

Bibi84> Skönt att du fick komma hem. Borta bra men hemma bäst. Hoppas det drar igång på riktigt snart. 

• Kristalii

Jag har frossat i parmaskinka och taleggio! Saltlakrits är gott igen! Jag kan tvätta fötterna utan att vara rädd för att tappa balansen! Jag kan somna på kvällen! Jag kan gå utan att ha ont!

Japp, min bebis är här!

Amningen haltar lite, men annars mår vi bra.

Hoppas ni andra får era guldklimpar snart!

• Mamacitaa

Niyoh81 : här kan du hitta de www.svenskhalsokost.se/produkter/hallonblad

Bibi84- skönt o vara hemma och hoppas de sätts igång för dig.

Jag e bara less nu. V39 idag men har mkt denna vecka innan bebis får komma ut även fast jag vill ha henne här nu :)

Men fyller år på torsdag o då ska vi ut o äta o de vill jag hinna med ;)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76
    Kristalii skrev 2016-05-28 22:23:24 följande:

Jag har frossat i parmaskinka och taleggio! Saltlakrits är gott igen! Jag kan tvätta fötterna utan att vara rädd för att tappa balansen! Jag kan somna på kvällen! Jag kan gå utan att ha ont!

Japp, min bebis är här!

men Grattis!!! berätta mer?  :)

Det där med att kunna gå utan att ha ont... jag vaggar fram som om jag hade en boll mellan knäna på sistone..
  • Bibi84
    {#emotions_dlg.flower}God Morgon och GLAD Morsdag allihopa!{#emotions_dlg.flower}

Har sovit gott i natt och inte blivit väckt av någon direkt, inga förvärkar eller sd, så det är skönt. Vaknade kl 5:30 med täpt näsa, det värsta jag vet, hittade inte näsesprayen så gick upp och lagde mig själv en STOR kopp med kaffe....så nu sitter jag här med "tänt" (fake) ljus och en stor kopp kaffe och njuter stillheten i mitt heten hus. Ute så regnar det och det är ju bara så mysigt!
    Idag blir det nog en film och inte göra så mycket dag tänker jag, igår var barna ute absolut hela dagen och det märks, för dom sover som stenar. hahaha....

Jag har gått så mycket dom sista två dagarna att jag har träningsvärk i knän, höfter, och framsida på smalbenen... nu vet man vilken kondis kroppen är i efter att inte ha kunnat vara så aktiv i en DEL månader. Men idag blir det nog inte direkt en lång promenad.

Hoppas att ni andra har det bra!
    Kristalii skrev 2016-05-28 22:23:24 följande:

Japp, min bebis är här!

Längtar så till jag också kan göra det, Så himla stort grattis till dig också. Hur gick förlossningen?
  • lima76

Hej, hej allihop! Hoppas ni har det bra i värmen.. (har alla varmt eller kanske bara vi här nere i söder?)

Jag har varit hos bm idag (v 38+5) och allt var väl som det skulle, sf mått var 35 cm, en cm mer än sist, och bebisen var (äntligen!!) fixerad! men hon sa att det var dags att börja ta det lugnt, jag har varit igång för mycket på sistone och känner själv att jag behöver vila nu. Min man har lovat att vara hemma lite mer denna veckan för att jag ska kunna vila lite extra, i morse fick jag sovmorgon och det var välbehövligt! Tror jag sprang på toa varannan timme minst hela natten så det var så skönt att kunna somna om när klockan ringde för de andra..

Hur gör ni andra för att förbereda för förlossningen? jag försöker lyssna på avslappningar och smörjer med olja i mellangården för att förhindra bristningar. Man ska egentligen massera rätt kraftigt men det har jag inte riktigt orkat men smörjer iaf in ordentligt ngn gång i veckan.

• Bibi84

[quote=76671890][quote-nick]lima76 skrev 2016-05-30 15:09:24 följande:[/quote-nick]

Hej, hej allihop! Hoppas ni har det bra i värmen.. (har alla varmt eller kanske bara vi här nere i söder?)

Jag har varit hos bm idag (v 38+5) och allt var väl som det skulle, sf mått var 35 cm, en cm mer än sist, och bebisen var (äntligen!!) fixerad! men hon sa att det var dags att börja ta det lugnt, jag har varit igång för mycket på sistone och känner själv att jag behöver vila nu. Min man har lovat att vara hemma lite mer denna veckan för att jag ska kunna vila lite extra, i morse fick jag sovmorgon och det var välbehövligt! Tror jag sprang på toa varannan timme minst hela natten så det var så skönt att kunna somna om när klockan ringde för de andra..

Hur gör ni andra för att förbereda för förlossningen? jag försöker lyssna på avslappningar och smörjer med olja i mellangården för att förhindra bristningar. Man ska egentligen massera rätt kraftigt men det har jag inte riktigt orkat men smörjer iaf in ordentligt ngn gång i veckan.

[/

Sover bra på natten här nu, somna med lite förvärkar igår, men det trappades aldrig upp.

Igår på toa hittade jag en stor stor slemklump, resten av proppen tänker jag, så får se hur lång tid det tar mig mig innan allt sätter igång. 1-7 dagar brukar dom säga när det är ganska sent i graviditeten, men WHO knows. 36+2

Har lyssnat på massage musik när jag haft förvärkar för att slappna av utan alvedon, funkar bra. Har inte smört in mig med någon olja faktiskt.

Nu är sommaren på väg och det är sista dagen i maj, väldigt säker att det blir en juni bebis visst det inte händer något snart med värkar eller vatten avgång. :)

Hur många är vi kvar?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!