• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-24 15:18:33 följande:

Fick du en ny hinnsvepning? Förstår din fru rationella om de bara satt igång innan..förväntar man sig ju samma även denna gng.

Enligt min bm fmåste jag gå via läkaren där för att få en.för min gör inte en :/ Jag undrar om tappen blir påverkad av alla förvärkar.

Japp, en ny svepning idag. Men nu tror jag faktiskt att det aldrig blev ordentligt gjort sist. Det gick snabbt och jag kände ingenting. Denna gången svepte hon runt ordentligt oxh en bra stund. Der kom blod på handsken direkt och det sa min bm var ett bra tecken.

Har haft mensvärk i ryggen och ilande där nere när jag är uppe o går. Små blödning under dagen. Och magen körde igång sprang på toa tre ggr. Vet inte om det var därför eller vara ren tillfällighet.

Mina förvärkarnaom jag haft innan i veckan visade sig bara ha varit pinvärkar.. Tappen oförändrad sen förra veckan...
    Femblirsex skrev 2016-05-24 15:25:13 följande:

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

Lite som jag då ja. Välkommen! När är du beräknad till?
    anjamila skrev 2016-05-24 19:10:16 följande:

Funderar på om bebis vänt sig till tvärläge igen...

Ännu mer irriterad nu på läkaren som viftade bort min oro. Jag ville gärna ha diskuterat... När vi visste att han låg på tvären så skulle jag ju lägga mig ner och ringa ambulans om vattnet gick...jag har jättesvårt att känna skillnad på rumpa/huvud osv så jag kan ju inte  vara helt säker på läget...faktiskt.

Och om jag får värkar och kommer in och bebis ligger fel...vad vi gör vi då? Tar de fram kniven direkt? Lite irriterad...det jag fick var en ny tid till obestretiska på måndag...och så har jag ju tid hos bm imorgon.

Ja ja,,,har han vänt sig så kan han ju vända sig några gånger till...

Märkligt att de inte lyssnade på dig. Dålig stil. Kan du inte ta kontakt igen?
  • anjamila

RobzMarley> jag ska till bm imorgon. Och tillbaka till obstretiska på måndag. Om värkarna mot förmodan skulle starta får jag väl ringa och säga läget. Samma om vattnet går, lägga mig ner och ringa.

Men hoppas på att bm hittar ett huvud på rätt ställe.

Bm var bra som vi träffade. Det var läkaren som var nonchalant...

• lima76

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Välkommen hit :)
    RobzMarley skrev 2016-05-24 22:26:10 följande:
    Japp, en ny svepning idag. Men nu tror jag faktiskt att det aldrig blev ordentligt gjort sist. Det gick snabbt och jag kände ingenting. Denna gången svepte hon runt ordentligt oxh en bra stund. Der kom blod på handsken direkt och det sa min bm var ett bra tecken.

Har haft mensvärk i ryggen och ilande där nere när jag är uppe o går. Små blödning under dagen. Och magen körde igång sprang på toa tre ggr. Vet inte om det var därför eller vara ren tillfällighet.

Mina förvärkarnaom jag haft innan i veckan visade sig bara ha varit pinvärkar.. Tappen oförändrad sen förra veckan...

Är sista!! ????

Lite som jag då ja. Välkommen! När är du beräknad till?Märkligt att de inte lyssnade på dig. Dålig stil. Kan du inte ta kontakt igen?
    har tänkt på dig idag och undrat om det satt igång :D Nu är det säkert nära, nära!

Hur har vi det egentligen med bf-datum? RobzMarley borde väl vara näst på tur (visst var det bf imorgon?)
    jag har bf 7 juni så om 14 dagar. När är det ni andra här i tråden har?

Jag typ dog nästan lite i värmen idag... Tog med barnen till sjön i eftermiddags och vadade runt lite men blev ändå så himla varm att jag känr mig helt omtöcknad i kväll... En kall dusch och lite middag hjälpte till slut och jag känner mig nästan mänsklig igen,,

Hade besök av en liten  nyfödd kille i morse, såå himla mysigt! Lite svårt att hålla en bebis i famnen med den stora magen bara :D
  • lima76
    anjamila skrev 2016-05-24 22:42:27 följande:

RobzMarley> jag ska till bm imorgon. Och tillbaka till obstretiska på måndag. Om värkarna mot förmodan skulle starta får jag väl ringa och säga läget. Samma om vattnet går, lägga mig ner och ringa.

Men hoppas på att bm hittar ett huvud på rätt ställe.

Bm var bra som vi träffade. Det var läkaren som var nonchalant...

Håller tummarna att bebis ligger rätt!!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-24 22:42:40 följande:
    Välkommen hit :)
    RobzMarley skrev 2016-05-24 22:26:10 följande:Japp, en ny svepning idag. Men nu tror jag faktiskt att det aldrig blev ordentligt gjort sist. Det gick snabbt och jag kände ingenting. Denna gången svepte hon runt ordentligt oxh en bra stund. Der kom blod på handsken direkt och det sa min bm var ett bra tecken.

Mina förvärkarnaom jag haft innan i veckan visade sig bara ha varit pinvärkar.. Tappen oförändrad sen förra veckan...Lite som jag då ja. Välkommen! När är du beräknad till?Märkligt att de inte lyssnade på dig. Dålig stil. Kan du inte ta kontakt igen?
    har tänkt på dig idag och undrat om det satt igång :D Nu är det säkert nära, nära!

Hur har vi det egentligen med bf-datum? RobzMarley borde väl vara näst på tur (visst var det bf imorgon?)
    jag har bf 7 juni så om 14 dagar. När är det ni andra här i tråden har?

Jag typ dog nästan lite i värmen idag... Tog med barnen till sjön i eftermiddags och vadade runt lite men blev ändå så himla varm att jag känr mig helt omtöcknad i kväll... En kall dusch och lite middag hjälpte till slut och jag känner mig nästan mänsklig igen,,

Hade besök av en liten  nyfödd kille i morse, såå himla mysigt! Lite svårt att hålla en bebis i famnen med den stora magen bara :D
    Ja, värmen kommer över en. Jag har klarar den bra hittills. Men nu får jag också vågor liksom helt yr trött matt.
  • 1900920802

Hej! Hoppas ok jag frågar här!

Hur många dagar innan bim plussa ni? Jag hade äl enligt läkaren 13 maj ungefär (13 dar sen äl)

körde med letrozole första kuren!

Jag ska ha mens om 5 - 6 dagar! Har senaste dagarna känt av trötthet! tog ett gravtest igår å idag för å se om jag ser något smått.. tvärnegativt.

Är det kört den här månaden nu eller hur många dar efter äl eller innan bim plussade ni?

• Mamacitaa

RobzMarley- usch jobbigt med pinvärkarna och håller tummarna att bebis vill ut nu :)

Vaknade inatt o efter jag kissat så hade jag förvärkar som krampande i magen,kändes i ryggen och ner mot låren.. efter ett tag somnade jag för att vakna till samma sak :/ helt slut idag men bakat chokladbollar som jag suktar efter så länge ?

Men har fortfarande hyfsade regelbundna sd som känns i ryggen otrygghet neråt.. får se om det kan bli nåt mer av de.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Bibi84

oj oj oj...spännande! :)

Du har bf nu snart va?

Massa flytningar idag och mer av slemproppen tror jag har gått. snart 4 veckor kvar.... yeah yeah! Känner mig pigg, kanske för att solen har börjat titta fram. Mer energi i kroppen, fast jag kan gott ta en blund mitt på dagen.
    Gyn senare idag för TUL, blir spännande att se.

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-25 10:11:20 följande:

RobzMarley- usch jobbigt med pinvärkarna och håller tummarna att bebis vill ut nu :)

Vaknade inatt o efter jag kissat så hade jag förvärkar som krampande i magen,kändes i ryggen och ner mot låren.. efter ett tag somnade jag för att vakna till samma sak :/ helt slut idag men bakat chokladbollar som jag suktar efter så länge ?

Men har fortfarande hyfsade regelbundna sd som känns i ryggen otrygghet neråt.. får se om det kan bli nåt mer av de.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja, det är så lurigt! Man vet inte. Även om man gjort det tre gånger liksom så vet man det kan vara helt olikt. BF idag...

Åh gott m chokladbollar !!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-25 11:24:42 följande:

oj oj oj...spännande! :)

Du har bf nu snart va?

Massa flytningar idag och mer av slemproppen tror jag har gått. snart 4 veckor kvar.... yeah yeah! Känner mig pigg, kanske för att solen har börjat titta fram. Mer energi i kroppen, fast jag kan gott ta en blund mitt på dagen.
    Gyn senare idag för TUL, blir spännande att se.

Spännande med tul!! Oc slemmisen! Har märkt slem här också bitvis under senaste veckan. Skönt att du känner dig pigg!!

Ja, BF idag..

Så detta är liksom Max jag någonsin varit gravid innan.. Känns psykiskt nu. Jag har dessutom noll känningar. Och alla som frågar.. vänner, bekanta, folk på förskolan bär man lämnar, personalen på Ica i kassan haha.. "Ingen bebis än?" Nä, vad tycker du det ser ut som liksom... Suxk
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!