• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Niyoh81

Idag sprang ja upp på ul. Tur man jobbar på sjukhuset :)

Har haft så mycke mensvärk och sd sen lördag. Blev kopplad först som visar regelbunda sd. Seb kika de på tappen. Var 5 cm förra veckan å nu är nästan 3 cm å börjat öppna mig lite innifrån så nu är sjukskriven 50% i två veckor. Lite drygt..älskar verkligen mitt jobb :)

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-25 14:08:23 följande:

Har haft så mycke mensvärk och sd sen lördag. Blev kopplad först som visar regelbunda sd. Seb kika de på tappen. Var 5 cm förra veckan å nu är nästan 3 cm å börjat öppna mig lite innifrån så nu är sjukskriven 50% i två veckor. Lite drygt..älskar verkligen mitt jobb :)

Det är ju bra att du blev sjukskriven.
    Var själv på tul, allt såg väldigt bra ut, han menar att hon väger runt 2300gr, och följer sin kurva bra. livmodertappen var ca 3 cm, jag är öppen 2-3 cm och väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf, yeah....men man vet inte med omföderskor. behöver inte gå dit något mer. Känns skönt. Känns ju bra att man har packat bb väskan. :)
  • Femblirsex

Tack ska ni ha ???? Är beräknad till 18/12 men två av mina barn är födda i v 38 så hoppas på det nu med ????

Vi har inte berättar för familjen ännu.. Fick kommentarer när jag väntande nr 3, som tex, ska du befolka jorden själv? Osv.. Hur reagerade familj o vänner när ni berättade att ni väntade nr 4?

• lima76
    Femblirsex skrev 2016-05-25 17:09:49 följande:

Varför läggs massa frågetecken till i mina inlägg???? Jag är inte galen jag lovar..

tror det är när du försöker skicka smajlisar som de blir frågetecken ist.

Vår omgivning var nog inte jätteförvånad för jag har velat och funderat fram och tillbaka rätt länge innan vi bestämde oss.. Men visst, det är ju inte riktigt samma glädjeyra som när man väntade första.. men vi är glada, och det är ju det viktigaste! ;)
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-25 15:30:58 följande:
    Det är ju bra att du blev sjukskriven.
    Var själv på tul, allt såg väldigt bra ut, han menar att hon väger runt 2300gr, och följer sin kurva bra. livmodertappen var ca 3 cm, jag är öppen 2-3 cm och väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf, yeah....men man vet inte med omföderskor. behöver inte gå dit något mer. Känns skönt. Känns ju bra att man har packat bb väskan. :)
    vad skönt med bra tul!

så lyxigt att kunna springa upp och be om ul :) vilken vecka är du i nu? det är säkert all stress som påverkat.. Hoppas du kan vila nu..
  • anjamila
    Femblirsex skrev 2016-05-25 17:01:30 följande:

Tack ska ni ha ???? Är beräknad till 18/12 men två av mina barn är födda i v 38 så hoppas på det nu med ????

Vi har inte berättar för familjen ännu.. Fick kommentarer när jag väntande nr 3, som tex, ska du befolka jorden själv? Osv.. Hur reagerade familj o vänner när ni berättade att ni väntade nr 4?

Mitt fjärde blir med ny man och oplanerat. Var lite nervös att berätta för folk omkring mig men alla är positiva.
  • anjamila

Var till bm idag och huvudet ligger troligen fortsatt nedåt. 8 dagar kvar till BF men tror jag har minst två veckor kvar. Vill inte! Så svullen. Så svårt att sova.... Ja ja... man får härda ut.

• Mamacitaa

Nää kroppen kan lura en rejält ibland.. har fortfarande förvärkar o nu har det börjat ila och svida inne i tappen känns det som.. ska avvakta till imon men imon ringer jag fl för en koll.

Bibi84- låter ju lovande att du är mogen o öppen. Vilken vecka är du i ? :)

Femblirsex välkommen :)

Våran 4a är oxå oplanerad. Åt ju ppiller men mådde kasst så många dagar så testa bara för att ..visade tydligt snabbt iaf ;p men tog nå veckor innan vi bestämde oss då jag precis fick reda på att jag har cellförändringar grad 3 o behövde opereras.

Men familj o vänner blev glada för oss. Jag har 2 sedan innan maken 1 och sen 1 gemensamt och den lilla jag väntar nu blir våran 2a gemensamt. Mitt 4e barn och hans 3e ;)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley

Oj, tur du fick komma till. Praktiskt! Men oj då har det verkligen hänt grejer. Skönt du blev sjukskriven. Även om du tycker bra om ditt jobb. Få varva ner lite. :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!