• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

Åh, vad roligt!! Så snabbt när det väl kom igång!! Ser fram emot förlossningsberättelse senare om du orkar/vill! Grattis <3
  • anjamila
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

Grattis! Vad härligt!
  • RobzMarley

Tack! ????

Ja, vaknade typ kvar över tolv hade förvärkar trodde jag. Tog alvedon direkt o försökte sova. Men de la sig inte och kom m tio min mellanrum. Så lite i två väckte jag Robban o ringde fl. Då kändes de men jag var i valet o kvalet. Tänkte det är tio min o alla gör inte så ont. De på förlossningen sa att det var bra om jag avvaktade men skulle komma om jag kände att det var för mkt. Tio minuter senare kände jag att det gjorde ont. Så vi var inne vid halv tre. Plötsligt typ 3 min mellan värkarna sen rätt snabbt kände jag det tryckte på.... Så 03.45 var han ute. Det gick bra med snabbt. Hjärtljuden gick ner så de lät mig trycka på så jag sprack lite och sen ville inte moderkakan släppa. Och den kom sen ut i bitar

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 15:06:20 följande:

Tack! ????

Ja, vaknade typ kvar över tolv hade förvärkar trodde jag. Tog alvedon direkt o försökte sova. Men de la sig inte och kom m tio min mellanrum. Så lite i två väckte jag Robban o ringde fl. Då kändes de men jag var i valet o kvalet. Tänkte det är tio min o alla gör inte så ont. De på förlossningen sa att det var bra om jag avvaktade men skulle komma om jag kände att det var för mkt. Tio minuter senare kände jag att det gjorde ont. Så vi var inne vid halv tre. Plötsligt typ 3 min mellan värkarna sen rätt snabbt kände jag det tryckte på.... Så 03.45 var han ute. Det gick bra med snabbt. Hjärtljuden gick ner så de lät mig trycka på så jag sprack lite och sen ville inte moderkakan släppa. Och den kom sen ut i bitar

Så fort. Hur känns det nu?

Har haft förvärkar från och till idag. Får se hur det blir ikväll och inatt.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-26 18:16:34 följande:
    Så fort. Hur känns det nu?

Har haft förvärkar från och till idag. Får se hur det blir ikväll och inatt.
    Ja, ganska fort. Men det är bra nu. Det är bara de där jäkla eftervärkarna nu.. :(

Åh.. Får hoppas det lägger sig!
  • Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 19:24:23 följande:
    Ja, ganska fort. Men det är bra nu. Det är bara de där jäkla eftervärkarna nu.. :(

Åh.. Får hoppas det lägger sig!
    åh...ja...dom ja! Dom är ju helt jävliga kom jag ihåg med nr 3. Fick extra smärtstillande. hahaha... Och det blir ju tydligen VÄRRE för varje gång. usch...kanske lustgas denna gången på eftervärkarna.
  • Mamacitaa

Tack! ????

Ja de gick fort..hur har dina andra förlossningar börjat och hur fort har det gått ?
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Har oxå förvärkar men tror de betor på förstoppning gen jag har :/

Gör det ont inne i tappen på er ? Känns som lillan lagt sig längre ner men får veta på måndag.

O de ilar drar och sticks i den :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81

Ni som köpt hallonbladste vars ifrån köpte ni idå? Köpte idag från Life butiken. Läste att de ska vara minst 50% hallonblad. På förpackning stod de även att gravida ska dricka med försiktighet

• lima76

Tack! ????

Måste vara så skönt att vara på andra sidan förlossningen nu! :)
    Men rätt läskigt med moderkakan i bitar, hoppas de gjort ordentlig koll att allt är ute?
    Är ni kvar på sjukhuset?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!