• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-25 20:00:12 följande:

Var till bm idag och huvudet ligger troligen fortsatt nedåt. 8 dagar kvar till BF men tror jag har minst två veckor kvar. Vill inte! Så svullen. Så svårt att sova.... Ja ja... man får härda ut.

Skönt huvudet är neråt!! När är BF? Oxkså så svullen här nu. Som en boll haha
  • Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-25 20:13:08 följande:

Nää kroppen kan lura en rejält ibland.. har fortfarande förvärkar o nu har det börjat ila och svida inne i tappen känns det som.. ska avvakta till imon men imon ringer jag fl för en koll.

Bibi84- låter ju lovande att du är mogen o öppen. Vilken vecka är du i ? :)

Femblirsex välkommen :)

Våran 4a är oxå oplanerad. Åt ju ppiller men mådde kasst så många dagar så testa bara för att ..visade tydligt snabbt iaf ;p men tog nå veckor innan vi bestämde oss då jag precis fick reda på att jag har cellförändringar grad 3 o behövde opereras.

Men familj o vänner blev glada för oss. Jag har 2 sedan innan maken 1 och sen 1 gemensamt och den lilla jag väntar nu blir våran 2a gemensamt. Mitt 4e barn och hans 3e ;)

v. 35+3 idag. Jag hoppas att det att man är mogen som är mer avgörande än själva tappens längd. Massa flytningar idag, väldigt klistriga och helt genomskinliga, någon mer med det? förvärk av och till genom hela dagen, men inget regelbundet eller ökad styrka. Sån som man brukar känna när det brukar börja. Märker att visst jag är väldigt aktiv, gå promenad eller något sånt, så får jag mer sd liknande än förvärkar. Tar faktiskt det väldigt lugnt, orkar inte gå promenader just nu. :(
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-05-25 19:42:58 följande:

vad skönt med bra tul!så lyxigt att kunna springa upp och be om ul :) vilken vecka är du i nu? det är säkert all stress som påverkat.. Hoppas du kan vila nu..

Haha aa de är perfa...förlossningen ligger ju där så om de skulle hända nå så är ja där på nolltid :) är i v.35 nu

Jo va därför ja gick upp. Helgen vart både fysisk och psykisk jobbigt för mig. Men nu vila så mycke ja kan...sa att sen är de ingen fara...han behöver fluffa på sig eftersom han bara vägde 1,8 kg i v.34
  • anjamila
    RobzMarley skrev 2016-05-25 21:15:14 följande:

Skönt huvudet är neråt!! När är BF? Oxkså så svullen här nu. Som en boll haha

2 juni är BF. men tidigare barn födda bf+ 12, +8 och +10. Så jag tror jag får gå över nu med. Men är SÅ LESS. Sover som en kratta. Går som en snigel. Gråter för ingenting. :-P vill inte 2-3 veckor till. Men what to do?....
  • lima76

Jag har också gått över 10, 11 och 12 dagar innan så är rätt inställd på att det blir övertid den här ggn också.. 

Men, idag har jag sovit och ätit, varit riktigt hungrig för första ggn på länge. Och jag har sammandragningar hela tiden sen i eftermiddags. Så det känns ändå som om kroppen håller på att förebereda sig nu. Bf 7 juni.
    En konstig grej är att mina flytningar verkar ha upphört helt. jag har haft rätt mkt på sistone, både som slemmiga med lite klumpar och mer krämiga. men inget alls idag.

• RobzMarley

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

NEJ men GRATTIS!!!! VA kul, bf+1 då eller? för en skön känsla!

Igår hade jag ont i nedre delen av magen, kändes som om urinröret blev pressat på, var så utöver natten och har sovit inte helt perfa. Vi körde på nu på morgonen och nu sitter jag på boll och bara degar, men absolut inte några förvärkar. Känner att jag ska ta mig en blund nu efter frokost faktiskt. 
    Men hur fungerar det där, om jag är väldigt mogen....kan det betyda att det är värkar som ska till och då sätter det fart? för livmodertappens längd spelar väl mindre roll..eller?
  • Niyoh81
    RobzMarley skrev 2016-05-25 21:13:21 följande:

Oj, tur du fick komma till. Praktiskt! Men oj då har det verkligen hänt grejer. Skönt du blev sjukskriven. Även om du tycker bra om ditt jobb. Få varva ner lite. :)

Hihi aaa har sina fördelar att jobba på sjukhus. :)

Jo hånt lite men läkaren sa att de lär inte bli nån bebis den närmaste veckan :)

Nää va kul <3 grattis till sonen. Va mysigt. Hoppas ni alla mår bra.
  • Femblirsex

Tack för era svar!

Vår 3:a var också oplanerad, jag åt p-piller och började må illa dygnet runt, trodde det var stress, vi testade och det var ett tydligt plus! Jag o min pojkvän hade bara varit ett par i 7 månader, men vi var säkra på varandra och vi blev överlyckliga! Konstigt nog blev inte vår omgivning förvånade.

Nu med nr 4 så är det planerat och vi har försökt ett tag. I september förra året fick vi ett utomkvedshavandeskap och jag fick operera bort en äggledare, sen dess var det lite svårare att bli gravid. Men nu är magen redan rund och vi har sett att hjärtat slår där inne.

Okej, inga mera smileys, tack!

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

03.45 är han ute.

Oj här gick de undan :) grattis till er och väntar nyfiket på uppdatering.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!